Barcelone Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Min kjære og jeg skal gifte oss i oktober og det var meningen at hans beste venn skulle være hans forlover. Vi har satt datoen for lenge siden og fant ut i ettertid at forloverens tvillingbror skulle gifte seg 3 dager etter oss og han skulle også være tvillingbrorens forlover, men han så ikke dette som noe problem og jeg vet at både min forlovede og bestekompisen gledet seg veldig til dette. Av en eller annen helt uforståelig grunn for meg så er det IKKE greit for forloverens tvillingbror og hans tilkommende. De har laget et helvete av dette og har nå truet med å avlyse hele bryllupet hvis ikke min kjæres beste venn sier fra seg oppgaven som forlover til kjæresten min. Jeg kan ikke fatte at folk kan bli så smålige, egosistiske og selvsentrerte. Vårt bryllup har overhode ingenting med deres å gjøre, de er ikke invitert i vårt og jeg kan ikke se for meg at vi skulle vært invitert i deres heller. Det eneste felles gjestene vi skal ha er bestevennen og hans samboer og de har ikke noe problemer med det. Jeg føler meg utrolig såret og sint over at de kan gjøre sånt mot oss og mot den stakkars bestevennen til kjæresten min. Føler meg helt fortvilet.
Snart Frue Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Kan ikke forloveren ta seg av dette selv? Snakke med det andre paret? Si at dette virkelig ikke går an? Han kan jo prøve å finne ut hva de synes er så problematisk. Det løser seg sikkert ved å snakke om det. Siden de er så bastante at de sier at de avlyser bryllupet hvis han er forlover til din kommende man tyder på at de er fryktelig redde for et eller annet. Mitt råd er derfor å finne ut hva de er redd for og berolige dem. Lykke til! (har dere forresten sendt inn forlovererklæringer ennå?)
Barcelone Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2010 Det andre paret er forloverens tvillingbror og hans forlovede og de er de mest egoistiske selvsentrerte folka jeg har vært borti noen gang! (Ikke bare pga dette, men de er virkelig selvsentrerte). Alle tre gutta har tidligere vanket sammen, men den andre brudgommen og min tilkommende har ikke hatt noe særlig kontakt de siste par årene etter at vi ble sammen. De mener at vi har gått bak ryggen på dem slik jeg har forstått det fordi vi ikke har fortalt dem om bryllupet. Men vi har faktisk ikke tenkt på det engang i og med at vi ikke har kontakt med dem. Dette bunner ut i sjalusi tror jeg fordi forloveren og tvillingbroren har hatt noen søskenkrangler tidligere vedr. dette med å være forlover. Vi har ikke sendt inn forlovererklæringene enda nei. Har de liggende her, men nå må vi finne en annen en og få fylt ut et nytt...
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Det høres jo helt utrolig ut. Men de må nå bare protestere da, mao avlyse brylluppet sitt som de truer med å gjøre. Kan ikke annet enn å .
Sunshine Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Ang forlovererklæringene: Han kan fint fylle den ut selv om en annen blir med dere selve dagen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #6 Skrevet 7. juli 2010 Dette må da være en bløff fra deres side? Hvis de er så selvopptatte som du sier, gir de neppe fra seg en hel dag med fokus kun på dem fordi en av forloverne var forlover forrige helg? Jeg ville nok ha sagt at ok, da fikk de bare avlyse bryllupet. Men jeg ser at når man er tvillingsøsken kan det bli vanskelig. Forloveren deres får vel fortsatt komme i bryllupet deres? Da tror jeg at jeg hadde vært frekk nok til å fortelle dem at noen andre skulle være forlover, og så bruke bestevennen likevel. Liten sjanse for at de får vite om det, og hvis de gjør det, hva skal de gjøre? Avlyse bryllupet tre dager før?
¤flicka¤ Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 Dette må da være opp til broren/forloveren? Si til ham at dere synes hele situasjonen er kjempetrist, at dere ikke forstår hvorfor dette er et problem og at dere fremdeles gjerne ønsker at han skal være forlover. Så får han selv bestemme.
Barcelone Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2010 (endret) Dette må da være en bløff fra deres side? Hvis de er så selvopptatte som du sier, gir de neppe fra seg en hel dag med fokus kun på dem fordi en av forloverne var forlover forrige helg? Jeg ville nok ha sagt at ok, da fikk de bare avlyse bryllupet. Men jeg ser at når man er tvillingsøsken kan det bli vanskelig. Forloveren deres får vel fortsatt komme i bryllupet deres? Da tror jeg at jeg hadde vært frekk nok til å fortelle dem at noen andre skulle være forlover, og så bruke bestevennen likevel. Liten sjanse for at de får vite om det, og hvis de gjør det, hva skal de gjøre? Avlyse bryllupet tre dager før? Man skulle nesten tro at dette var en dårlig spøk ja. Nå vet ikke jeg alt som har blitt sagt disse to brødrene imellom, men jeg vet at de har kranglet om dette en gang før og at da hadde han som skal gifte seg bedt han velge mellom seg og min forlovede. Det valget gikk ikke helt som han hadde forventet for han ville heller være forlover for kjæresten min enn broren og det stakk visst så dypt i han andre brudgommen at de nå har truet med å avlyse hele greia og har også fått foreldrene til å blandet seg inn. De kommer heldigvis i bryllupet! Om de ikke hadde gjort det hadde jeg nok fortalt det andre brudeparet akkurat hva jeg synes om dem. Endret 7. juli 2010 av Barcelone
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 De kommer heldigvis i bryllupet! om de ikke hadde gjort det hadde jeg nok laget et sant helvete for dem!
Mir Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Hvis jeg hadde vært forloveren så hadde jeg nok synes det andre paret var så tåpelige at jeg hadde sagt, ja værsågod. Så egoistiske mennesker finnes det alså, og da kan de kose seg i sin egen lille boble. Jeg hadde holdt meg til dere istedet.
Barcelone Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 7. juli 2010 Hvis jeg hadde vært forloveren så hadde jeg nok synes det andre paret var så tåpelige at jeg hadde sagt, ja værsågod. Så egoistiske mennesker finnes det alså, og da kan de kose seg i sin egen lille boble. Jeg hadde holdt meg til dere istedet. Hadde de bare vært venner så hadde det kanskje vært enklere? Men de er tross alt tvillingbrødre. Men i utgangspunktet så er jeg helt enig med deg! Satser på at det er noe som heter karma...
Rosalie Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 (endret) Kan jo hende at det er mer bak dette enn det ser ut som, da. Jeg hadde ikke villet ha en forlover som også var forlover tre dager før mitt bryllup. Det blir rett og slett litt vel tett. Og jeg hadde bedt forlover velge så raskt som mulig, slik at jeg kunne valgt en annen. Om forlover da er litt "skavalavala", dvs. utsetter beslutninger og "alt ordner seg", evt "jada, skal si fra til de andre at de må finne noen andre som forlover, skal bare først", kunne jeg også endt opp med å gi et slikt type ultimatum bare for å få provosert et endelig svar. Håper det ordner seg for dere begge. Dere har jo tross alt fortsatt ganske god tid til the Day. Endret 7. juli 2010 av Wadjet
Rosalie Skrevet 7. juli 2010 #14 Skrevet 7. juli 2010 (endret) *dobbel* Endret 7. juli 2010 av Wadjet
Barcelone Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #15 Skrevet 7. juli 2010 Jeg hadde ikke villet ha en forlover som også var forlover tre dager før mitt bryllup. Det blir rett og slett litt vel tett. Kan jeg spørre hvorfor det? Hvis forloveren synes det er OK, hvilke rolle spiller det da for deg? Vet ikke hva du legger i forlover, men for oss så er det en som skriver under forlovererklæringen og som står som vitne i kirken. Vi skal heller ikke ha noe stort bryllup. Kun foreldre, søsken, bestemødre og et par tre helt nære venner.
Jade Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Pliktene på bryllupsdagen er da ikke så voldsomme at han trenger fri flere dager i forveien for å prestere godt nok...?
Cæmis Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 dette synes jeg var helt merkelig gjort av tvillingbroren og kjæresten! Jeg hadde ikke sett noe problem i at min forlover hadde vært forlover for noen andre 2-3 dger før eller etter mitt....det er da helt opp til forloveren selv om han/hun orker å kjøre to løp. Noen synes jo sikkert det er nok med å arrangere ett utdrikningslag, men om de arrangerer to så har det umulig noe å si på kvaliteten på det andre mener nå jeg! Slik jeg ser det er dette den største jobben som forlover, selve dagen er jo ikke akkurat så hardkjør at man trenger pause i et par uker?!
Sunshine Skrevet 8. juli 2010 #18 Skrevet 8. juli 2010 Nå er det vel sjelden mennenes forlovere gjør veldig mye annet enn å skrive på papirer, arrangere et utdrikningslag og være med på bryllupsdagen, så det burde ikke vært noe problem å være forlover til 2 stk på en uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå