Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest endel på nettet nå om befruktning og graviditet.Facinerende tema forøvrig.

da jeg fikk min datter for lenge siden hadde jeg ikke den fjerneste anelse om når eggløsning var, når mensen skulle vært der, hvilke dager man kan bli gravid osv.

Jeg bruker nå naturmetoden og etter jeg begynte å føle på det så merker jeg alle forandringene i kroppen igjennom syklusen. kroppen er så presis at jeg kan stille klokken etter den. føler meg mye klokere nå, mer vel og veldig glad for at jeg slipper å bruke hormonbaserte prevensjonsmidler. de tåler jeg dårlig.

men en ting er for meg fremdeles uklart.

jeg vet at noen ikke blir gravide fordi de håper for mye og prøver for hardt.

så når det ligger psykisk.. hvor går det galt? blir ikke egget befruktet eller vil det ikke feste seg i livmorveggen? eller blir embryoet "psyket" ut mens det fremdeles er ubetydelig lite?

noen som vet noe?

har forøvrig lyst på barn neste år, men er redd jeg kan bli en av dem som psyker seg bort...

hva tror dere? er det noe som vil avfeie dette som vås, eller har opplevd å niprøve uten å få barn enda det er medisinsk bevist at begge er i "orden".

-og enda rarere,- hva med dette om at et par kan være fruktbare men ikke med hverandre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Alabama
Skrevet

Jeg har ingen tro på dette.

Hvorfor skulle kroppen motarbeide oss på den måten?

Men til det siste spørsmålet ditt; ja, det finnes noen som ikke er fruktbare sammen. Vet ikke om det finnes noe forklaring på dette, annet enn at noen mennesker bare ikke passer sammen.

Skrevet

jeg vet jo om flere som prøver og prøver uten at det er noe medisinsk i veien. Men ja det er jo litt utrolig om man kan psyke vekk sjansen ved å håpe for mye. vet ikke helt hva jeg skal tro.

på den annen side så kan man psyke på seg ganske mange sykdommer, eller for den saks skyld psyke seg frisk fra sykdommer, så psyken har en stor makt.

jeg og kjæresten har lyst på å prøve å lage barn til neste år, men vi kom til å ha sex tre timer før eggløsning nå nylig.Egget lever vel i 24 timer så da er det vel sjans for at en liten svømmer rekker frem? eller er det for opptimistisk?

(naturmetoden er forøvrig ikke så bra prevansjonsmiddel om mannen glemmer seg bort under akten... men det er første gang det har skjedd da.han pleier å være veldig flink.) egentlig håper jeg jo litt selv om det er flere ting vi burde ha unnagjort før barn.

hvor lenge pleier man å prøve før man får det til?

Skrevet

Jeg tror heller ikke at psyken er årsak til at noen ikke blir gravid så lett...

Og guri-malla, vet du på timen når du har eggløsning? Sex tre timer før eggløsning? Svømmerene kan leve inne i deg i opp til 5 dager, så sjansen er vel tilstede for at en graviditet kan inntreffe :)

Skrevet

på timen. jeg har undersøkte det med eggløsningstester en periode for å sjekke at følelsen stemmer og det gjorde den. jeg er nok litt følsom, men eggløsningen gjør vondt når den begynner så jeg blir minnet på den.Det er vondt i ca en time eller to. i min 25 dagers syklus er det syv fruktbare dager.Egentlig bare seks, men en dag regner jeg for sikkerhets skyld.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært noe i dette med stress, hadde ikke krigs- og sultrammede land vært de landene de får flest barn i verden. Selvsagt er det bare tøys.

Gjest Alabama
Skrevet

Alle som prøver å bli gravide håper vel at det blir barn ut av det!? Hvis det virket motsatt at man håpet, da skulle det ikke funket for noen, da!?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle som prøver å bli gravide håper vel at det blir barn ut av det!? Hvis det virket motsatt at man håpet, da skulle det ikke funket for noen, da!?

Samme tenker jeg. I så fall burde jeg blitt gravid i løpet av de første månedene av prøvingen, for da var jeg ikke opptatt av det i det hele tatt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...