Gå til innhold

Tallinn:)

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg, sambo og familien til sambo, skal til Tallinn en uke i august, og ønsker tips til hva vi bør oppleve mens vi er der. Vi er åtte voksne i alderen 18-60. Håper dere som har vært i Tallinn vil dele litt tips med oss :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og samboer var fem dager i Tallinn i fjor sommer, da bodde vi på hotel i gamlebyen. Så uavhengig av om dere skal bo utenfor eller inne i gamlebyen, så andbefaler jeg å ta noen dager der :o) En utrolig koselig by med masse trivelige mennesker. Jeg personlig koste meg aller aller mest inne på Old Hansa, en bar/resturang som drives i middelalder stil.

Ta turen innom Beer House - spesielt koselig om kvelden, da spilles det live musikk.

Sambo. var en tur nede ved stranden med sin far en dag jeg var på spa ;o) Han sa det var en kjempe fin strand!

Godt med liv om kvelden, mange nok utesteder er det også....Og drinkene er billige...... ;)

Det er også noen store kjøpesentere i Tallinn, og klærne er billigere! Så gjør noen mote-kupp da vel?

Det er også noen flotte kirker der for de som vil titte på det, virkelige kunstverk. I parkene kan man leke seg med bueskyting og annen middelalder-sport. I gatene er det treboder hvor du kan kjøpe brendte mandler -nam nam, og det lukter så godt.. :)

Håper dere får en kjempe fin uke, og at dere får oppleve samme stemning som jeg fikk oppleve.

God tur!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips :D Vi skal bo rett utenfor gamlebyen, så blir nok brukt mye tid der. Men vil liksom få med oss "hele" Tallinn. Har allerde planlagt besøk på Old Hansa, og nå er også Beer House lagt inn i planen :) Og stranden må vi bare få tid til å besøke også, skjønner jeg.

Shopping blir det hvertfall satt av én dag til! Håper virkelig jeg får gjort noen kupp!:D

Ingen andre som vil dele erfaringer her da? ;)

Gjest Frosk
Skrevet

Hvis dere skal være i Tallinn en hel uke ville jeg tatt en dagstur et eller annet sted - Tartu og Pärnu er koselige byer med gode bussforbindelser til Tallinn (men leiebil er selvfølgelig enklere), og en dagstur med båt til Helsinki er også en mulighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...