Kayli Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Har kjøpt nye spisestuemøbler i eik. Bordet skal oljes før bruk. Nå har sambo vært å kjøpt noe som heter "Benar blank". Det står at det er alkydolje til inne- og utebruk for edeltre. Jeg er litt usikker på om det er dette vi skal bruke... Noen med gode råd /erfaring? Noen som har brukt dette produktet på eik? Det jeg er redd for er at det skal bli for blankt og se lakkert ut.
Vater Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Har kjøpt nye spisestuemøbler i eik. Bordet skal oljes før bruk. Nå har sambo vært å kjøpt noe som heter "Benar blank". Det står at det er alkydolje til inne- og utebruk for edeltre. Jeg er litt usikker på om det er dette vi skal bruke... Noen med gode råd /erfaring? Noen som har brukt dette produktet på eik? Det jeg er redd for er at det skal bli for blankt og se lakkert ut. Nei !! Ikke bruk Benar, denne danner film, og blir som en lakk. Kjøp Liberon Finnishing Oil (Maxbo m.f. har denne). Smør inn med olje, la det trekke inn i 10-15 min, fjern olje som ikke har trukket inn. Veldig viktig å tørke av overskudds olje som ikke har trukket inn, da denne herder.
Kayli Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2010 Takk for tips! Har olja bordet i dag, ser fint ut:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå