Gå til innhold

Reklamasjon per brev

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev en reklamasjon til et velkjent reisebyrå for 2 mnd siden. Da jeg ikke hørte noe fra dem, sendte jeg en epost til dem der jeg skrev at jeg hadde sendt reklamasjonen per brev og hvor jeg deretter forklarte hvorfor jeg reklamerte. Jeg fikk så svar på denne mailen hvor det sto at de ikke hadde mottatt reklamasjonen per brev og at det var en frist på 4 uker fra hjemkomst at man kunne reklamere.. Så hva gjør jeg nå? Jeg sendte jo brevet til dem, og hvor stor sannsynlighet er det for at de ikke har mottatt det? De kan jo eventuelt påstå at de ikke har mottatt det for å slippe å bry seg med den? Og siden det nå har gått over 2 mnd siden vi kom hjem har vi ingenting vi skulle sagt nå? Jeg sendte også med alle originale kvitteringer med dette brevet. Har jeg ingenting jeg skulle sagt siden jeg ikke sendte brevet rekommandert? (Var ikke interessert i å bruke mer penger enn nødvendig ved å sende det rekommandert, da det er sannsynlighet for at de ikke ville gjøre noe med det allikevel og jeg hadde tapt nok penger som det var pga dette reisebyrået..)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingen som vet?

Hva gjør man om noen påstår at de ikke har mottatt et brev du har sendt (når dette er til deres fordel)?

Skrevet

Ring forbrukerrådet, der kan de hjelpe deg med råd. Det som er dumt er at kvitteringene er tapt, men kanskje kontoutskriften kan hjelpe deg?

Du kan også forsøke å ringe selskapet en gang til, kanskje du treffer på en mer hjelpsom medarbeider denne gang.

Gjest Katee
Skrevet

Skrev du avsenderadresse bør du vel motta brevet i retur??

Skrevet

Så lenge brevet ikke ble sendt rekommendert, har du ingen beviser på at de er sendt. Og å sende fra seg kvitteringene var jo ikke veldig lurt...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed om at alle kvitteringene måtte sendes inn, og at de måtte være de originale kvitteringene. Jeg skrev avsenderadresse ja, men brevet er ikke kommet tilbake hit. Mao må de vel ha mottatt det!

TS

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ring forbrukerrådet, der kan de hjelpe deg med råd. Det som er dumt er at kvitteringene er tapt, men kanskje kontoutskriften kan hjelpe deg?

Du kan også forsøke å ringe selskapet en gang til, kanskje du treffer på en mer hjelpsom medarbeider denne gang.

Vi brukte ikke visakortet i butikkene pga stipefeil, men tok ut kontanter i minibank som vi deretter brukte for å betale det forskjellig, så en kontoutskrift hjelper vel lite :(

Skrevet (endret)

Jeg fikk beskjed om at alle kvitteringene måtte sendes inn, og at de måtte være de originale kvitteringene. Jeg skrev avsenderadresse ja, men brevet er ikke kommet tilbake hit. Mao må de vel ha mottatt det!

TS

Nei, ikke nødvendigvis. Posten roter bort brev og pakker rett som det er. Neste gang sender du rekommendert.

Endret av Iah
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke nødvendigvis. Posten roter bort brev og pakker rett som det er. Neste gang sender du rekommendert.

Må nok gjøre det, ja. Har ikke skjedd meg før at et brev blir rotet bort i norge før. Utrolig irriterende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

+ ta kopi av kvitteringene, så har du hvertfall oversikt.

Gjest Blondie65
Skrevet

Neste gang sender du klagen med scannede kopier pr e-post. De har ikke lov å nekte e-post som gyldig mottatt post.

Dette med å gi fra seg orginalkvitteringene er en uting. De har rett til å se en kvittering, og de har selvsagt rett til å se en ekte kvittering og forsikre seg mot at samme utgift blir godtgjort to ganger. Sistnevnte bør de kunne besørge i sine systemer.

Du har i tillegg til å ikke sende rekommandert brukt alt for lang tid på klage på at du ikke har hørt noe. Du burde etterlyst mottak av brevet etter en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...