Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Hei, Jeg skal til utlandet og utføre et inngrep i desember. Prisen er avtalt i euro, så da er jeg jo rimelig interessert i prognosene for euroen fremover Hørte for noen dager siden at den er i synkende modus og at den sannsyneligvis vil fortsette med dette en god stund? Noen som har peiling? Takker!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jo, men den kan også snu raskt. F.eks ifjor var euroen og NOk neste likt, så plutselig hadde jeg mindre å rutte med enn jeg trodde, men noen uker etterpå var det tilbake til det normale. Du kan jo se om det ligger noen forecasts på nettet på hvordan det kommer til å stå til.
Illuminati Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Noen hevder euroen vill falle til dollar nivå, men det er vanskelig å forutsi verdensøkonomien så langt fram i tid. Det vil jo være positivt for deg om den faller, så følg med og kjøp litt euro hvis den faller til det du synes er et lavt nivå i perioden. Husk at det er store svigninger i markedet for tiden, så valutahandel er for de som har sterke nerver og sover godt om natta.
aluminium Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Når euroen er så lav som den er nå, så tar det litt tid før den gjør noen dramatiske endringer, spesielt når man tenker på grunnen til at den er så lav. Økonomisk rot og usikkerhet er det som er grunnen til den lave euroen, og det er ikke fikset over natten...
Illuminati Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Hvis det er snakk om et stort beløp tror jeg at det kan være greit å sikre litt ved å kjøpe en andel nå og kanskje også mot høsten ettersom hvordan markedet utvikler seg.
aluminium Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Så kommer det an på hva man legger i et skikkelig stort beløp. For at man skal ha noen betydelig gevinst bør man kunne legge inn 100-200k spør du meg...
Østlandet Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Jo, men den kan også snu raskt. F.eks ifjor var euroen og NOk neste likt, så plutselig hadde jeg mindre å rutte med enn jeg trodde, men noen uker etterpå var det tilbake til det normale. Du kan jo se om det ligger noen forecasts på nettet på hvordan det kommer til å stå til. Hva i all verden mente du egentlig med dette? Til trådstarter, så er det som noen sa heeelt umulig å forutse. Ser du at den synker litt fremover, så kjøp gjerne Euro. Men på samme tidspunkt er det helt umulig å si om den går enda mer ned, eller masse opp. Jeg oppholder meg i Euroland i flere måneder pr år og tenker lite på slikt.
Illuminati Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Så kommer det an på hva man legger i et skikkelig stort beløp. For at man skal ha noen betydelig gevinst bør man kunne legge inn 100-200k spør du meg... Nå tror jeg ikke det var for å spekulere i valuta spørsmålet ble stilt (?), men undring over hva operasjonen vil koste til sist. Hva som regnes som betydelig er vel et definisjonsspørsmål den enkelte må ta stilling til i forhold til sin økonomi. En som omsetter for 100 mill legger ikke mye energi i en regning på 200.000, mens en privatperson kan vurdere 20.000 til å være betydelig og at +/- 2.000 er litt å snakke om.
aluminium Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Nå tror jeg ikke det var for å spekulere i valuta spørsmålet ble stilt (?), men undring over hva operasjonen vil koste til sist. Hva som regnes som betydelig er vel et definisjonsspørsmål den enkelte må ta stilling til i forhold til sin økonomi. En som omsetter for 100 mill legger ikke mye energi i en regning på 200.000, mens en privatperson kan vurdere 20.000 til å være betydelig og at +/- 2.000 er litt å snakke om. Selvsagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå