Gå til innhold

Gråting/Skriking på kvelden

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

:( Trodde vi var ferdige med denne kolikk perioden, men nå ser det jammenmeg ut som den er på vei tilbake igjen. De siste to ukene har hun skreket så intenst på kvelden.

Kan det være noe annet enn kolikk og hvordan var deres barn på kvelden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Trodde kolikk var noe som varte sånn fram til tre måneders alderen og dersom du er skikkelig, skikkelig uheldig noe lenger.

Dersom du bare ammer kan det hende hun får for lite og er sulten ?

Vår eldste begynte plutselig å gråte på kvelden men det ordnet seg med morsmelktillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at spedbarn gråter endel om kvelden er ikke kolikk.

Har barnet kolikk,så er det døgnet rundt.

Da har barnet det vondt og ingenting hjelper.

Om ungen er 2-3 eller 5 mnd spiller ingen rolle.

Førstemannen min hadde kolikk og han holdt på til han var 7 mnd.

Det foreldre tror er kolikk kan like godt være at ungen er utilfreds og har liksom ikke klart å komme til ro.

Foreldre vil så gjerne kalle det kolikk fordi vi så gjerne vil ha et svar på alt.

Når ungen gråter og vrir seg i smerte så tårene triller er det noe galt selvfølgeli.

Nummer 2 hadde en gråteperiode på 6 uker og jeg trodde at nå var det den samme leksa opp igjen,men plutselig var det stopp.

Tenk så brutalt det er for den lille å komme ut av mammas mage,med sterke lyder, lys, lukter,smaker og helt sikker kjempekalt i forhold til hva nurket er vant med. Jammen får de en hard start uansett hvor omsorgsfulle og påpasselige vi er.

Ikke rart at de skriker en stund for å finne roen.

Skulle vi voksne gå igjennom så drastiske endringer som voksen så hadde vi nok også reagert på en sterk måte.

Og gråten er jo den eneste kommunikasjonsmåten de har.

Gi det tid. jeg sier det mye i forskkjellige ting,jeg vet det.

Ungen merker også at mamma og pappa er stresset og ut av seg og det skal kanskje ikke mer til for at ungen legger merke til det og begynner å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt andre barn var en skikkelig "skrikeunge" på kveldene. Så snart jeg la han ned i senga skreik han som bare juling....tok jeg han opp sovnet han tilfreds på armen min, det varte til han var 6-7 mnd. Begynte å skrike sånn i 17-tia på ettermiddagen og holdt gjerne på til kl 23-24 på kvelden.... Det er bare å trøste og kose og selvfølgelig sørge for at barnet er mett, ikke tørst, ligger godt i sengen, at det ikke er for varmt/kaldt osv....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*har du begynt med annen mat i tillegg til morsmelk?

*voksesmerter?

*Endring av søvnmønster?

Det kan være mange ting som gjør at et barn gråter om kveden. Kanskje hun drømmer noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at spedbarn gråter endel om kvelden er ikke kolikk.

Har barnet kolikk,så er det døgnet rundt.

.

Dette stemmer ikke helt. Det er svært vanlig at kolikkbarn gråter om kvelden. Som regel kan man nesten stille inn klokka etter når gråtinga starter og det er likt stortsett hver kveld.. Noen barn skriker mest på natta, andre mest på formiddagen. Vår jente skrek fra ca 17-17.30 og til i 24-01 tida hver eneste kveld :(

Vi gikk til kiropraktor og det hjalp heldigvis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...