Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og jeg bestemte oss for å skilles for noen måndeder siden. Rett før vi bestemte det, så vi et program på NRK om barn på 11-13 år sine erfaringer med foreldrenes skilsmisse. Jeg prøvde å finne ut om det finnes noen støttegrupper for skilsmissebarn, men det gjør det ikke! Vi bor i en større by, så det burde være stort behov for det! Hvorfor finnes det bare støttegrupper for voksne skilte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er dette du sikter til, men mange kommuner har skilsmissegrupper. Disse gruppene er i skoletiden og over et visst antall ganger. Jeg har hørt veldig mye bra om disse gruppene, blant annet er det ofte slik at barn ikke snakker så mye med hverandre om tankene de har i forbindelse med foreldrenes skilsmisse. Derfor er det viktig og sunt for dem å kunne delta i slike grupper der de for det første får vite at de tankene de sitter med ikke er dårlige og for det andre (og vel så viktig) at de ikke er alene om å tenke og føle som de gjør.

Var jeg deg ville jeg ringt kommunen og spurt. Enten på helsestasjonen eller tatt kontakt med skolen direkte. Hvis det ikke eksisterer slikt tilbud i din kommune, ville jeg lagt inn forslag om det.

Gjest Gjest
Skrevet

Helt vanvittig. Jeg skjønner ikke at kvinner kan være så egoistiske at de ikke tenker mer på barna sine. Stadig vekk synes jeg jeg hører om kvinner som stikker av fra faren til barnet og beholder ungen for seg selv, uten tanke på hva det gjør med barnet å vokse opp uten sin far. Faren er faktisk viktigere enn moren, viser forskning. Barn som vokser opp uten en far blir veldig ofte kriminelle, begynner veldig ofte med alkohol, narkotika, blir oftere kriminelle, faller ut fra skolen, osv. Ikke bra.

Tenke litt mer på barna da, egoist-mødre!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Helt vanvittig. Jeg skjønner ikke at kvinner kan være så egoistiske at de ikke tenker mer på barna sine. Stadig vekk synes jeg jeg hører om kvinner som stikker av fra faren til barnet og beholder ungen for seg selv, uten tanke på hva det gjør med barnet å vokse opp uten sin far. Faren er faktisk viktigere enn moren, viser forskning. Barn som vokser opp uten en far blir veldig ofte kriminelle, begynner veldig ofte med alkohol, narkotika, blir oftere kriminelle, faller ut fra skolen, osv. Ikke bra.

?? tipper det er kødd ?

er det bare mødre som går fra fedre og aldri omvendt? høres ut som om du tror det!

jeg snakker av egen erfaringe når jeg sier at det er bedre at foreldrene går fra hverandre enn at de er ulykkelige sammen. Selv om de ikke krangler og skriker foran barna, merker barna at noe er galt! For meg har det ikke vært noe problem å vokse opp med skilte foreldre! Egentlig tror jeg det kun har hatt positive ettervirkninger for meg!

Har desverre ikke noe godt svar på innlegget ditt TS, bare klarte ikke la være å svare på dette innlegget...

lykke til! Er veldig enig at det burde finnes noe slikt...

Skrevet

Ta kontakt med helsesøster på skolen der barna dine går, hun kan muligens hjelpe deg videre.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vet ikke om det er dette du sikter til, men mange kommuner har skilsmissegrupper. Disse gruppene er i skoletiden og over et visst antall ganger. Jeg har hørt veldig mye bra om disse gruppene, blant annet er det ofte slik at barn ikke snakker så mye med hverandre om tankene de har i forbindelse med foreldrenes skilsmisse. Derfor er det viktig og sunt for dem å kunne delta i slike grupper der de for det første får vite at de tankene de sitter med ikke er dårlige og for det andre (og vel så viktig) at de ikke er alene om å tenke og føle som de gjør.

Var jeg deg ville jeg ringt kommunen og spurt. Enten på helsestasjonen eller tatt kontakt med skolen direkte. Hvis det ikke eksisterer slikt tilbud i din kommune, ville jeg lagt inn forslag om det.

Så fint at det finnes slike grupper! Har ikke hørt om det hos oss. Skal undersøke. Takk ;)

Skrevet

Jeg må med skam innrømme at jeg tenkte litt som du før jeg kom i denne sitausjonen selv... Jeg er en av dem som mener at livet handler om å leve her og nå, ikke bare EKSISTERE eller HOLDE UT... Jeg mener jeg lærer barna mine at de har rett til å ta vare på seg selv og egne behov, og ikke bare være til for andres skyld... Hun som sliter bor hos far, den yngste litt hos hver av oss. Så jeg beholder ikke ungene for meg selv. Hvorfor trodde du det? Ønsker deg alt godt, du sliter kanskje med at du har blitt forlatt av mor og barn.

Skrevet

?? tipper det er kødd ?

er det bare mødre som går fra fedre og aldri omvendt? høres ut som om du tror det!

jeg snakker av egen erfaringe når jeg sier at det er bedre at foreldrene går fra hverandre enn at de er ulykkelige sammen. Selv om de ikke krangler og skriker foran barna, merker barna at noe er galt! For meg har det ikke vært noe problem å vokse opp med skilte foreldre! Egentlig tror jeg det kun har hatt positive ettervirkninger for meg!

Har desverre ikke noe godt svar på innlegget ditt TS, bare klarte ikke la være å svare på dette innlegget...

lykke til! Er veldig enig at det burde finnes noe slikt...

Hei du :) Takk for støtten! Det er sterk kost å lese det innlegget du kommenterer. Det er lett å generalisere uten å vite hva som er grunnen til at noen bryter ut. Ønsker deg en strålende fin sommer ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...