Gjest Koukla Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Det var varmt den dagen vi giftet oss, og de aller fleste drakk øl og noe vin og mineralvann. Vinen som ble til overs fikk vi levert tilbake på Vinmonopolet, men hva i all verden skal vi gjøre med spriten? Vi hadde fri bar, hadde kjøpt inn en del på tax free og nå aner vi ikke hva vi skal gjøre med alt... Vi kjenner ikke så mange som er interessert i gin, vodka, whisky osv., og selv om dette holder seg "i evighet" står det nå bare på en hylle i boden. Det er ikke enorme mengder det er snakk om (tror det er snakk om 3-4 flasker cognac, to flasker gin, to flasker vodka og én flaske whisky), men vi kjenner ingen som trenger dette til noe som vi kan selge eller gi bort til. Må innrømme at dette er en helt uforutsett problemstilling :klø:
Capricorn Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Vi kjøpte alt på polet så det var bare å levere tilbake. Kan dere ikke bare ha det da? Det holder seg i evigheter. Da har dere noe å servere når det kommer gjester også. Hvis ikke så kan du selge det til venner som gifter seg en gang.
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Vi kjøpte alt på polet så det var bare å levere tilbake. Kan dere ikke bare ha det da? Det holder seg i evigheter. Da har dere noe å servere når det kommer gjester også. Hvis ikke så kan du selge det til venner som gifter seg en gang. Enig Når det er snakk om såpass lite, er det vel ikke noe problem å ha det stående? Så har dere noe å servere når det trengs, eller kan kose dere med et glass i ny og ned om dere får lyst
Gjest Koukla Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Problemet er at vi ikke drikker sprit, og det gjør ingen av gjestene våre, heller. Greit nok at det holder seg i evigheter, jeg frykter bare at det er så lenge det blir stående der... Vi har ingen å gi det til... Hm...
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Problemet er at vi ikke drikker sprit, og det gjør ingen av gjestene våre, heller. Greit nok at det holder seg i evigheter, jeg frykter bare at det er så lenge det blir stående der... Vi har ingen å gi det til... Hm... Jeg kan godt ta det
Jade Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Hvis dere skal på noe hjemmefest, privat julebord e.l., så ta med dere alt, eller noe av det. Alltids noen som ikke har noe å drikke på. Og hvis vertene er slike som ofte har fester, så kan det være greitt å ha slikt stående
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Kan jeg spørre hvor mye dere hadde av forskjellige slag, og hvor mange gjester det var? Jeg står brud 24. juli, og lurer selvfølgelig på om vi burde kjøpe inn mer alkohol eller ikke.
Gjest Emo Fisk Skrevet 7. juli 2010 #11 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ofrer meg selvsagt også om dere trenger noe til å ta det imot Dersom flaskene er uåpnet så kan dere levere de tilbake til vinmonopolet. Det pleier ikke å være noe problem. For å kvitte dere med flasker som er åpne, kan dere jo holde en fest for venner etc. hvor de ikke trenger å ha med seg så mye alkohol selv. Det pleier vi å gjøre når skapet har fylt seg opp her.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #12 Skrevet 7. juli 2010 Man får ikke byttet sprit på polet, pga metanolfare.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Det var varmt den dagen vi giftet oss, og de aller fleste drakk øl og noe vin og mineralvann. Vinen som ble til overs fikk vi levert tilbake på Vinmonopolet, men hva i all verden skal vi gjøre med spriten? Vi hadde fri bar, hadde kjøpt inn en del på tax free og nå aner vi ikke hva vi skal gjøre med alt... Vi kjenner ikke så mange som er interessert i gin, vodka, whisky osv., og selv om dette holder seg "i evighet" står det nå bare på en hylle i boden. Det er ikke enorme mengder det er snakk om (tror det er snakk om 3-4 flasker cognac, to flasker gin, to flasker vodka og én flaske whisky), men vi kjenner ingen som trenger dette til noe som vi kan selge eller gi bort til. Må innrømme at dette er en helt uforutsett problemstilling :klø: Hva med bryllupsgjestene? Det må jo være noen av disse som kan være interessert i det, for det var vel en grunn til at dere kjøpte inn dette til bryllupet...?
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #14 Skrevet 7. juli 2010 Dere kommer til å ha runde bursdager begge to, sølvbryllup osv. Det kommer nok anledninger til å få brukt opp spriten. Er lov å bruke fantasien litt.
Gjest Koukla Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 (endret) Kan jeg spørre hvor mye dere hadde av forskjellige slag, og hvor mange gjester det var? Jeg står brud 24. juli, og lurer selvfølgelig på om vi burde kjøpe inn mer alkohol eller ikke. For å være helt ærlig, så husker jeg ikke hvor mye vi beregnet, men jeg brukte en beregningskalkulator jeg fant her på KG. Vi hadde 60 gjester. Pga varmen (25 grader til langt utpå kvelden) gikk det som nevnt lite alkohol utenom øl (som vi nesten gikk tom for). Vi kjøpte 3-litere med vin i Sverige og deretter 10 ekstra flasker av hver på polet. Disse ba vi servitørene vente med på til slutt, slik at vi kunne returnere dem hvis ikke alt gikk. Vi endte opp med å levere tilbake 10 flasker med hvit og to flasker med rød. Spriten tror jeg vi hadde to flasker av hver (litersflasker fra tax free) utenom cognac, som vi hadde mer av (husker ikke hvor mange, men det gikk bare et par flasker). Vodka, gin og whisky tror jeg ikke det gikk noe av i det hele tatt. Håper dette hjalp, lykke til på dagen! Edit: Ville bare få med at skulle jeg gjort det igjen, hadde jeg droppet sprit (utenom avec). De fleste bryr seg ikke! Vi hadde "alt" fordi mannen min var så veldig redd for at folk skulle bli misfornøyde - totalt unødvendig ser vi jo nå... Sørg heller for å ha nok av vin, øl og mineralvann, alt dette får du returnert eller drukket opp selv, så du behøver ikke være redd for å overberegne. Endret 7. juli 2010 av Koukla
Signe_ Skrevet 7. juli 2010 #16 Skrevet 7. juli 2010 Frelsesarmeen bruker å være glad for gaver. De kan jo dele det ut til folk som trenger det, så kan de hjemløse bruke penga sine på mat. Da blir det en god gjerning også... Klem Signe.
Gjest Airi Chikako Skrevet 7. juli 2010 #17 Skrevet 7. juli 2010 Jeg tror ikke frelsesarmeen har lyst på sprit... I og med at medlemmene avstår fra alkohol.
Signe_ Skrevet 7. juli 2010 #18 Skrevet 7. juli 2010 Nei, det vet jeg jo at de ikke gjør, men kundene til frelsesarmeen er ofte veldig glad i alkohol. Klem Signe.
HedvigR Skrevet 7. juli 2010 #19 Skrevet 7. juli 2010 Nei, det vet jeg jo at de ikke gjør, men kundene til frelsesarmeen er ofte veldig glad i alkohol. Klem Signe. Jeg håper virkelig du tuller...
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #20 Skrevet 8. juli 2010 Tøm drikka i vasken - og husk kildesortering! ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå