Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Er det "for seint" å begynne med klikkertrening på en hund som er 4 år?
MsZ Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Er det "for seint" å begynne med klikkertrening på en hund som er 4 år? Nei, det er aldri for sent Hunden vil da bli noe man kaller for en "crossover" hund (tidligerer trent "vanlig" for så å begynne å bli klikkertrent. Det kan ta litt tid før hunden skjønner hva som ønskes av den, men som sagt, det er ikke for sent
poffer Skrevet 15. juli 2010 #3 Skrevet 15. juli 2010 Istede for å bruke "klikker" så laget jeg heller "klikke lyder" med munnen helt ifra jeg fikk valpen min, som nå forresten er litt over et halvt år. Nå når jeg vil kalle på han uansett hvor han er og hva han gjør, så klikker jeg litt, så er han der på flekken ! :D Moren til kjæresten har en hund på rundt 11 år, som jeg har hatt mye rundt hunden min. Og hunden til "svigers" forstod tingen med klikkingen ganske fort ! Så det er helt mulig ! Lykke til (:
Cayenne Skrevet 23. juli 2010 #4 Skrevet 23. juli 2010 Istede for å bruke "klikker" så laget jeg heller "klikke lyder" med munnen helt ifra jeg fikk valpen min, som nå forresten er litt over et halvt år. Nå når jeg vil kalle på han uansett hvor han er og hva han gjør, så klikker jeg litt, så er han der på flekken ! :D Så det er helt mulig ! Lykke til (: En klikker er da ikke et innkallingsverktøy?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå