Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Jeg skal flytte inn i en leilighet, der leien inkluderer TV.. da regner jeg også med at de betaler lisens, eller kan jeg ikke regne med dette? har nettopp fått regning for neste halvår, men er jo selvsagt ikke interessert i å betale denne og betale lisens to ganger på samme Tvsignal.. eller hvordan funker dette egentlig? spør her, fordi det er utrolig utrivelig å snakke med NRK om dette hehe..
Gjest Emera Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Du må betale lisens, ja. Så lenge det er en TV-mottaker i leiligheten, må du betale.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 også om de som leier ut betaler? det blir jo dobbel lisens?
Barcelone Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 Tvilsomt at de som leier ut betaler lisensen for deg. Da vile jeg ha sjekket det ut i tilfelle!
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #7 Skrevet 7. juli 2010 http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4530371
gbnj Skrevet 7. juli 2010 #8 Skrevet 7. juli 2010 Du må betale lisens, ja. Så lenge det er en TV-mottaker i leiligheten, må du betale. Moralsk/etisk sett, så er det ingenting i veien med å la være å betale lisens, forutsatt at man ikke bruker TVen til å se på NrK.
feuerstein Skrevet 7. juli 2010 #9 Skrevet 7. juli 2010 Det utleier betaler er nok heller det kabelselskapet skal ha for å gi deg ørten kanaler, f.eks. Get, LOS, Lyse eller tilsvarende. Vil du slippe lisens helt lovlig er det jo bare å ikke ha tv. Fungerer strålende!
gbnj Skrevet 7. juli 2010 #10 Skrevet 7. juli 2010 Det utleier betaler er nok heller det kabelselskapet skal ha for å gi deg ørten kanaler, f.eks. Get, LOS, Lyse eller tilsvarende. Vil du slippe lisens helt lovlig er det jo bare å ikke ha tv. Fungerer strålende! Man trenger ikke kvitte seg helt med TVen, det holder å erklære at TVen ikke vil være i bruk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå