Livets datter Skrevet 26. september 2003 #1 Skrevet 26. september 2003 Har du hatt flere forskjellige samboere før den personen du bor sammen med nå? Jeg snakker ikke om kollektiv og venner på hybel, men samboer av det andre kjønn. I ly av debatten om forhastede ekteskap, barn utenfor ekteskap, hvorvidt man bør bo sammen før man gifter seg osv, slår det meg: Er det like "ille" eller "uakseptert" å ha hatt mange samboere før man ender opp med sin respektive?
Gjest Poirot Skrevet 26. september 2003 #2 Skrevet 26. september 2003 Har kun den nåværende. Ville aldri ha flyttet sammen med noen jeg ikke hadde tenkt til å dele resten av livet med. Derfor ventet vi i 3,5 år før vi flyttet sammen.
Gjest Embla s Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Foruten diverse kollektiv (som jo ikke skulle med) har jeg kun bodd sammen med en mann.
Rachel Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 Jeg har hatt- og har - bare èn samboer.
Suzy Skrevet 26. september 2003 #5 Skrevet 26. september 2003 Så skikkelige alle er her da... :oops: Jeg er på min tredje samboer, men på grunn av mye dårlige erfaringer gikk det sju år mellom nest siste og min nåværende... Og denne gangen er jeg trygg :D Suz
Gjest Paff Skrevet 26. september 2003 #6 Skrevet 26. september 2003 Har kun den nåværende. Ville aldri ha flyttet sammen med noen jeg ikke hadde tenkt til å dele resten av livet med. Derfor ventet vi i 3' date='5 år før vi flyttet sammen.[/quote'] Bortsett fra at vi bare var sammen litt over 1 år før vi flyttet sammen er jeg helt enig! Nå 5 år etter er vi lykkelig nygift...
mellom Skrevet 26. september 2003 #7 Skrevet 26. september 2003 Mannen min, som jeg har vært sammen med i snart 10 år, er nummer 2... Det første (unevnelige) samboerskapet varte i 5 måneder.
Tusenfryd Skrevet 26. september 2003 #8 Skrevet 26. september 2003 Jeg giftet meg med min tredje samboer. Nei, det er ikke det stolteste jeg har gjort, men den første flyttet jeg fra fordi han slo og var kranglete. Den andre flyttet fra meg. Begge bodde jeg sammen med i tre år - og ja, jeg startet tidlig. Og så gikk det 7 år til jeg flyttet sammen med den jeg er gift med i dag.
Gjest Vanessa Skrevet 26. september 2003 #9 Skrevet 26. september 2003 Ville aldri ha flyttet sammen med noen jeg ikke hadde tenkt til å dele resten av livet med. Helt enig - og jeg bor altså alene.
Livets datter Skrevet 26. september 2003 Forfatter #10 Skrevet 26. september 2003 Jeg har hatt 2 samboere mellom 1995-2002. Den første ville ikke være sammen med meg mer, og den andre bodde jeg sammen med i 5 år, før jeg flyttet fra ham! Nå har jeg hatt egen leilighet i 1 år, har ny kjæreste, men hver vår adresse.
Kreps Skrevet 26. september 2003 #12 Skrevet 26. september 2003 Jeg bor sammen med min første samboer.. .
Gjest GreenSky Skrevet 26. september 2003 #14 Skrevet 26. september 2003 Jeg har bare hatt en samboer. (nå er det snakk om at jeg kanskje skal dele leilighet med en kompis -teller det?)
Sheba Skrevet 26. september 2003 #15 Skrevet 26. september 2003 Jeg er på min andre. Den første varte i 7 år, så traff jeg og ble forelsket i han jeg nå har bodd sammen med i 8 år... :oops: (dvs. at det var jeg som gjorde slutt på det første forholdet).
Cawarra Skrevet 26. september 2003 #17 Skrevet 26. september 2003 Har kun den nåværende. Ville aldri ha flyttet sammen med noen jeg ikke hadde tenkt til å dele resten av livet med. :enig_animasjon: Vi hadde vært sammen i 2 år da vi flyttet sammen.
~sikka~ Skrevet 26. september 2003 #18 Skrevet 26. september 2003 Jeg har hatt 2 samboere og bor nå sammen med mannen min. Alle flyttet jeg sammen med før det hadde gått et halvt år, jeg ser ikke helt problemet, man er jo hjemme hos hverandre hele tiden likvel så det er f.eks penger å spare på å bo sammen.
Cawarra Skrevet 26. september 2003 #19 Skrevet 26. september 2003 Jeg har hatt 2 samboere og bor nå sammen med mannen min. Alle flyttet jeg sammen med før det hadde gått et halvt år, jeg ser ikke helt problemet, man er jo hjemme hos hverandre hele tiden likvel så det er f.eks penger å spare på å bo sammen. Jeg vil si det er stor forskjell på å "bare" være kjærester på besøk hos hverandre og å være samboere uansett da. Det er sikkert ikke noe "problem" å flytte sammen før det har gått et halvt år for mange, men for min del ville det vært for tidlig, jeg ville ikke følt at jeg kjente vedkommende godt nok etter så kort tid. Men jeg er også for at man skal være samboere og bli ordentlig kjent med "hverdagskjæresten" sin før man gifter seg. Vi hadde nok ikke ventet såpass lenge som 2 år før vi hadde flyttet sammen hvis det ikke hadde vært for at vi var studenter på hvert vårt sted.
~sikka~ Skrevet 26. september 2003 #20 Skrevet 26. september 2003 Jeg vil si det er stor forskjell på å "bare" være kjærester på besøk hos hverandre og å være samboere uansett da. Det er sikkert ikke noe "problem" å flytte sammen før det har gått et halvt år for mange, men for min del ville det vært for tidlig, jeg ville ikke følt at jeg kjente vedkommende godt nok etter så kort tid. Men jeg er også for at man skal være samboere og bli ordentlig kjent med "hverdagskjæresten" sin før man gifter seg. Vi hadde nok ikke ventet såpass lenge som 2 år før vi hadde flyttet sammen hvis det ikke hadde vært for at vi var studenter på hvert vårt sted. Jada jeg er klar over at det er forskjell på å være kjærester og samboere.... kanskje jeg har hatt andre typer forhold enn deg f.eks. Jeg har alltid ligget over til mine kjærester, eller de ligget over til meg så det har jo nesten vært som å bo sammen. Vi er da alle sammen forskjellige, den ene jeg flyttet sammen med etter 1,5 mnd, (men vi hadde kjent hverandre noen måneder før vi ble sammen da), og det var ikke noe problem i det hele tatt. Men dette varierer helt sikkert fra person person.... ingen er vel like. = )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå