Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Heisann Søsteren min skal gifte seg snart og jeg lurer på hva jeg "bør" gi i gave. De ønsker seg kun penger og har ikke gaveliste noen plass (noe som irriterer meg litt, men men ) Vi er 5 søsken og det er vanskelig/umulig å skulle gi det samme. Storesøster med mann har 1.7 mill i årsinntekt, mens lillesøster er singel og student. Jeg er student (skal begynne å jobbe til høsten) og har samboer i jobb. Vi skal reise cirka 50 mil og bo på hotell to netter. Vet ikke om det har noe å si? Så; fins det noen meninger eller "retningslinjer" for hvor mye man skal gi i bryllupsgave til søsken? Skal hver og en bare finne ut hvor mye man føler man har råd til, eller bør man samkjøre litt? Vil gjerne ha noen synspunkter, da jeg er helt grønn og aner ikke hvor jeg skal legge lista Tusen takk for svar!!
Piper Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Vi har gitt 1000 kr til søsken, og det er vanlig blant våre venner også å gi til sine søsken. Vi har samkjørt, for at ikke den ene skal gi mye mer enn andre andre. Men dere må jo velge dette selv. Dere bør ta hensyn til den som har lavest inntekt, om dere velger å samkjøre.
Aubree Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Vi har gitt 1000 kr til søsken, og det er vanlig blant våre venner også å gi til sine søsken. Vi har samkjørt, for at ikke den ene skal gi mye mer enn andre andre. Men dere må jo velge dette selv. Dere bør ta hensyn til den som har lavest inntekt, om dere velger å samkjøre. Jeg gav en gave til verdi 1000 kr
Solstrålejenta Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Hos oss har det vært slik at vi som er etablerte i par og med fast god inntekt har gitt mellom 1500-2000 kr til søsken i bryllupsgave, mens de yngre søskene som er skoleelver, studenter o.l. har gitt gaver etter evne... Alt fra 500 kr til 1000 kr. Synes ikke det viktigste er akkurat summen, men at man har en gave og at man skiver et flott og personlig kort. Det satt iallefall vi pris på, spesielt fra de vi fikk penger fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå