Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en dag- og nattkrem som ikke lukter?

Andre krav:

- uten parabener, mineraloljer og andre "dårlige ting"

- for tørr/normal hudtype

- trekker fort inn i huden så jeg ikke ser shiny ut

- som sagt; luktfri

Har prøvd decleor sin floral-greie, men ble rød av den + at den var dyr + med parabener (mener jeg å huske). Nightbalmen stinket også phøy :(

Videoannonse
Annonse
Gjest fireflies
Skrevet

Hva med Simple? En veldig lett type krem som trekker raskt inn i huden, som ikke er fettete, og som ikke lukter noe. Simple har mange parfymefri og gode produkter.

Gjest Elyssa
Skrevet

Babor sine lukter lite.

Forresten, produkter som ikke inneholder parabener har ofte andre konserveringsmidler i seg som er like ille/ikke forsket like mye på. Parabener i små mengder er overhodet ikke skadelig. Sjekk i såfall lindt rundt ingrediensene i en krem som sier den ikke inneholder det.

Skrevet

dermalogica produktene lukter ingen ting.

skin smoothing cream er en mellomfet krem, gir ganske mye fukt og kan også brukes som dagkrem. veldig god. eneste problemet er hvis du skal bruke den som dagkrem i tillegg og skal ha mineralsminke over, for den trekker sakte inn.

intensive moisture balance er en kjempe god nattkrem som har masse fukt. huden er supermyk om morgenen! anbefales virkelig.

Gjest hudenmin
Skrevet

...

Har prøvd decleor sin floral-greie, men ble rød av den + at den var dyr + med parabener (mener jeg å huske)...

Til orientering - info. fra http://www.decleor.com/produit.php?id=154

"INGREDIENTS

Aromatic Mint and Orange Blossom Waters, Extracts of Codium and Wild Pansy, Micro-Proteins of Moringa Oleifera, Neroli Essential

With no parabens

With no mineral oils ."

Skrevet (endret)

Så bra at de har sluttet med parabener i den kremen da. Men vil tro at flere nettbutikker fortsatt selger den gamle med parabener i. Den passer uansett ikke for meg, og koster en formue :)

---

Nei, jeg er ikke hysterisk/fanatisk på parabener lengre. Jeg har både rens og skrubb med parabener. Men prøver ihvertfall å begrense det så godt som mulig. Spesielt når det skal ligge på huden + at jeg er gravid. Og jeg er med på at andre konserveringsmidler kan være vel så gale.

Endret av Jade
Skrevet (endret)

Hva med å prøve noe fra Trilogy? Det er et australsk naturkosmetikkmerke som baserer seg på nypekjerneolje (rosehip oil), og som scorer forbløffende bra på MUA. Jeg har bestilt div. produkter derfra, men har foreløpig bare testet bodylotionen, som lukter diskret, litt likt rensen fra Dr. Hauschka.

Jeg kjøpte bodylotionen fra feelunique, men resten av produktene hos lovelula.com (husker ikke hvorfor jeg valgte sånn).

Endret av Honesty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...