Luren Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Noen som vet hvilken butikk som er billigst på kassesalg av 0,5 liters brus? Vi skal ha så himla mange kasser til bryllupet (mottakelse, hele middagen og kaffe og kake) at det er jo greit å handle der man kan spare litt.
Gjest Koukla Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, dessverre, men et tips som jeg fikk da vi skulle gifte oss. Ikke kjøp halvlitersflasker!! Du får flasker stående overalt! Dette tipset fikk jeg av en venninne som opplevde dette da de giftet seg, så vi valgte å kjøpe 1,5-litere og ha et bord med alkoholfri drikke stående diskret i et hjørne (vi hadde buffet), funket kjempefint. øl og vin ble selvsagt servert ved bordene, og det sto også karafler med isvann rundt på bordene. Vi hadde 60 gjester og runde bord.
Solstrålejenta Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Jeg vet heller ikke hvor man får tak i dette rimeligst, men vi kjøpte all brus og øl direkte via bryggeriet på glassflasker istedenfor plast... Husker ikke hva det kostet ettersom mannen min ordnet med dette, men tipper kanskje at man da får en god pris ettersom man går direkte til leverandøren uten mellomledd. Vi syntes ikke det var noe problem med småflasker rundt over alt, men vi hadde servitører som tok i mot bestillinger på disse og som fjernet dem da de var tomme. Ser poenget i å ha færre store flasker om det er selvbetjening
Luren Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, dessverre, men et tips som jeg fikk da vi skulle gifte oss. Ikke kjøp halvlitersflasker!! Du får flasker stående overalt! Dette tipset fikk jeg av en venninne som opplevde dette da de giftet seg, så vi valgte å kjøpe 1,5-litere og ha et bord med alkoholfri drikke stående diskret i et hjørne (vi hadde buffet), funket kjempefint. øl og vin ble selvsagt servert ved bordene, og det sto også karafler med isvann rundt på bordene. Vi hadde 60 gjester og runde bord. Takk for tipset! Det var ikke så dumt nei! Jeg hater når flaskene står henslengt på bordene! Det skal jeg jaggu snakke med min tilkommende om! Tusen takk for tipset! Jeg vet heller ikke hvor man får tak i dette rimeligst, men vi kjøpte all brus og øl direkte via bryggeriet på glassflasker istedenfor plast... Husker ikke hva det kostet ettersom mannen min ordnet med dette, men tipper kanskje at man da får en god pris ettersom man går direkte til leverandøren uten mellomledd. Vi syntes ikke det var noe problem med småflasker rundt over alt, men vi hadde servitører som tok i mot bestillinger på disse og som fjernet dem da de var tomme. Ser poenget i å ha færre store flasker om det er selvbetjening Det nærmeste bryggeriet i forhold til oss har ikke utsalg lengre, så vi har ikke den muligheten dessverre Men jeg har prøvd uansett, men gikk ikke. Stilig med glassflasker da! Mye finere enn plast! Vi skal kun ha selvbetjening på brus og mineralvann, resten av alkoholdelen tar servitørene seg av.
Frøken Mitzi Skrevet 7. juli 2010 #5 Skrevet 7. juli 2010 (endret) Om du skal kjøpe 1,5 liters flasker, har jo Spar tilbod, 5 flasker for 3. Elles erfarte vi når vi handla inn til St. Hans at butikken hadde nokre kasser med 0,5 liter med ass. utval. Desse var billigare enn dei "vanlege" sa butikken, så då kjøpte vi naturligvis dei. Men eg veit ikkje om det var berre noko akkurat den butikken tilbydde, eller om det finst fleire plassar. Har aldri høyrt om det før. Endret 7. juli 2010 av Frøken Mitzi
Ebano Skrevet 8. juli 2010 #6 Skrevet 8. juli 2010 Jeg har ikke svar på spørsmålet ditt, dessverre, men et tips som jeg fikk da vi skulle gifte oss. Ikke kjøp halvlitersflasker!! Du får flasker stående overalt! Dette tipset fikk jeg av en venninne som opplevde dette da de giftet seg, så vi valgte å kjøpe 1,5-litere og ha et bord med alkoholfri drikke stående diskret i et hjørne (vi hadde buffet), funket kjempefint. øl og vin ble selvsagt servert ved bordene, og det sto også karafler med isvann rundt på bordene. Vi hadde 60 gjester og runde bord. Smart, noterer tipset
Timar Skrevet 8. juli 2010 #7 Skrevet 8. juli 2010 Mega har vel sånt kassesalg, så vidt jeg husker. Går an å avtale med butikken at dere får levere tilbake uåpna flasker!
Gjest Koukla Skrevet 8. juli 2010 #8 Skrevet 8. juli 2010 Rundt her vi bor er det flere butikker som har fast lavpris på kasser med 1,5-litere. Jeg spurte for sikkerhetsskyld om vi kunne levere tilbake det vi evt. ble sittende igjen med, og det var ikke noe problem
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 109 eller noe for kassa på Meny(uten pant)
Luren Skrevet 10. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 10. juli 2010 Vi følger tipset lengre oppe her om å la store brus stå på bordet. Men vi skal ha de stående på kakebordet da til selvbetjening. Til middag skal vi ha små flasker på bordene. Måtte møtes på halvveien med samboern, he he!! Glassflasker er ikke muligfor privatpersoner å kjøpe, iflg flere bryggerier jeg har vært i direkte kontakt med. Men har snakket med en kjøpmann som kanskje kunne hjelpe oss. Så krysser fingrene for det!! :) Vi kjøpte 1,5 l brus på Obs, 4 flasker til 30 kr + pant. Og så kjøpte vi Bris 1,5 l også på Obs, 6,90 + pant, coop medlemstilbud. Jeg har også spurt på forskjellige butikker om det i det hele tatt er salg på o,5 liters kasser, men det er det ikke, får jeg beskjed om..
Solstrålejenta Skrevet 12. juli 2010 #11 Skrevet 12. juli 2010 (endret) Glassflasker er ikke muligfor privatpersoner å kjøpe, iflg flere bryggerier jeg har vært i direkte kontakt med. Men har snakket med en kjøpmann som kanskje kunne hjelpe oss. Så krysser fingrene for det!! :) Så rart... Vi hadde ikke noe problemer med dette... Vi kjøpte alle brustypene vi hadde, mineralvannet og ølflaskene i glassflasker dirkete fra bryggeriet. Tror det var Borg Bryggeri... Såvidt jeg husker så betalte vi heller ingenting før vi leverte tilbake det vi hadde til overs etter bryllupet var over. Men det kan jo hende det har blitt noen endringer siden i fjor Håper kjøpmannen kan ordne det for dere iallefall Endret 12. juli 2010 av Solstrålejenta
Luren Skrevet 13. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. juli 2010 Så bra det går an på andre bryggerier! Det er jo kjempebra! Men det går ikke på det bryggeriet som vi er nærmest Vi venter enda på svar fra kjøpmannen. Håper vi snart får svar, for vi gifter oss neste uke, he he!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå