cyanid Skrevet 6. juli 2010 #1 Skrevet 6. juli 2010 Fikk brev om skattepenger den 24.6, men finner ikke helt ut NÅR de blir utbetalt.. nettbank sier jeg ikke har fått dem ennå, også har jeg jo lest at noen får dem i oktber.. er jeg en av disse "heldige" da, siden jeg ikke har sett noe til dem, eller kan det hende de kommer en av de neste dagene? Jeg har jo ikke peiling på sånn her!
Gjest Spinell Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Hvis du får utbetaling i oktober, så kommer det eget brev om dette. Jeg fikk et slik brev i forrige uke
cyanid Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2010 kjipe greier.. hmm det står tilgodebeløp blir overført etter at det offentlige har foretatt motregning for eventuelle tidligere utbetalte krav. skatteoppkreveren vil sende egen melding om eventuell slik motregning. Ordrett. hvor lang tid vil det offentlige bruke på dette da tro? :klø: Er jo så greit med litt ekstra penger på sommeren en kan ræle vekk og slippe å tenke fornuftig på!
HumHum Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Logg deg inn på altinn eller skatteetaten, så finner du nok ut av det.
Gjest Iah Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Har du ikke fått dem nå, får du dem nok i oktober. Så vidt jeg vet utbetaler de kun to ganger i året. I slutten av juni og i oktober.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #6 Skrevet 9. juli 2010 Fikk brev om skattepenger den 24.6, men finner ikke helt ut NÅR de blir utbetalt.. nettbank sier jeg ikke har fått dem ennå, også har jeg jo lest at noen får dem i oktber.. er jeg en av disse "heldige" da, siden jeg ikke har sett noe til dem, eller kan det hende de kommer en av de neste dagene? Jeg har jo ikke peiling på sånn her! Dersom det sto "Skatteoppgjør" på det du fikk den 24.06. så er du ikke en av de som får pengene i oktober. På selvangivelsen du fikk i april står det hvilken konto pengene utbetales til, eller om de kommer på utbetalingskort. Utbetalingskortene kommer som oftest litt senere enn bankoverføringene. Og dersom kontonummeret som var registrert f.eks. ikke eksisterer, så tar det lenger tid pga at banken må returnere pengene til kommunen, og deretter sendes det ut utbetalingskort.
Alison Skrevet 10. juli 2010 #7 Skrevet 10. juli 2010 Fikk brev om skattepenger den 24.6, men finner ikke helt ut NÅR de blir utbetalt.. nettbank sier jeg ikke har fått dem ennå, også har jeg jo lest at noen får dem i oktber.. er jeg en av disse "heldige" da, siden jeg ikke har sett noe til dem, eller kan det hende de kommer en av de neste dagene? Jeg har jo ikke peiling på sånn her! Du har ikke flere kontoer da? Mange glemmer å sjekke at det er riktig kontonummer som er registrert når de får selvangivelsen. Dermed kan pengene gå inn på en annen konto en forventet.
Scorpina Skrevet 10. juli 2010 #8 Skrevet 10. juli 2010 Som Alison sier kan pengene ha blitt overført til en annen konto. Hvis dette er en konto som du ikke bruker lenger (avsluttet etc) vil pengene bli overført tilbake til skattekontoret for så bli sendt ut igjen til deg pr anvisning. Dette kan ta opptil 2-3 uker fra utleggsdagen som var 24. juni. Hvis du ikke har fått pengene enda ville jeg ringt skattekontoret og hørt for sikkerhets skyld.
Vanya Skrevet 10. juli 2010 #9 Skrevet 10. juli 2010 Hm, jeg fikk samme brev, og pengene blir av en eller annen grunn utbetalt til en konto i en bank jeg ikke benytter. Har nå bedt faren min om å avslutte denne kontoen. Men - jeg ba ham sjekke, og jeg hadde ikke mottatt noe i går, det vil vel si at jeg er en av de "heldige" som får alt utbetalt i oktober? Jeg antar at det blir beregnet renter på disse pengene?
cyanid Skrevet 14. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 14. juli 2010 har bare en konto jeg har brukt i 6 år.. ærk, blir vel oktober da..
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #11 Skrevet 14. juli 2010 Pass heller på å ikke betale for mye skatt dette året, så slipper du vente på pengene til neste år i hvert fall Litt rart at så mange synes det er helt genialt å spare i skatt et helt år, og så vente enda et halvt år på å få pengene. Mens hvis pengene blir ytterligere 4 mnd forsinket så er de misfornøyd. I våre dager kan man beregne dette ganske nøyaktig i de fleste tilfeller sånn at man slipper å vente på pengene. Mange velger likevel å gjøre det, men da tar man altså risken på at de kommer enda litt senere enn planlagt.
missLynch Skrevet 15. juli 2010 #12 Skrevet 15. juli 2010 Motregning? Vel, skylder du penger noe sted? Dersom du gjør det, er det gode sjanser for at tilgodebeløpet er overført dit. Hvis IKKE: ring kemneren i din kommune, de hjelper deg! Mange har en konto de aldri bruker som står opplistet som faktisk hovedkonto i det offentlige systemet. Kanskje pengene gjemmer seg der?
MiniMjau Skrevet 30. juli 2010 #13 Skrevet 30. juli 2010 har du mann/samboer som er selvstendig næringsdrivende? Jeg har, og derfor får jeg mine penger i oktober.... jeg og sambo har felles huslån, derfor er selvangivelsene våre "kobla sammen" på et vis i systemet til skatteetaten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå