Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har kjøpt meg 98% gel i apoteket uten parfyme.Smørte i hele ansiktet pga kviser/arr.Ble helt rødflammet og varm så jeg vasket det vekk hadde det i i kanskje 5 min.Hva er dette for noe?Er det mulig å være allergisk mot alovera som er en vidunder kur for alt?
Gjest sue84 Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 det hørtest litt rart ut.. jeg selger aloe vera produkter og har bare hørt om ei som reagerte på en roll on hun kjøpte, men det var ikke aloe veraen som gjorde det.. men noe annet stoff som var i den.. men hva var i de 3 andre prosentene da? kansje det kan være noe av det du reagerer på?
pittie Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Aloe vera i 98% er veldig heftige saker, og hvis du ikke smører supertynt er det stor fare for å bli rødflammet ja!
pittie Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Fant denne linken som kanskje vil forklare deg bedre hvorfor du reagerte. Denne tror jeg spiller mye inn "..Lignin Lignin is a Cellulose based substance, which provides penetrating power in Aloe Vera skin preparations and acts as a carrier for other components of Aloe Vera. Lignin takes the soothing properties of Aloe Vera down to damaged skin areas where it strips the toxic materials, increases the blood circulation to the area and flushes the dead tissue away. It is also keratolytic meaning it destroys and softens hard skin." Men prøv igjen når huden har roet seg. Sirkus en ert og fordel den litt i hendene også trykker/klemmer du det i ansiktet. Utover det kan du ta litt mer akkurat på selve arret istedet.
tineline Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Jeg reagerer også av og til på Aloe Vera, spesielt i ansiktet hvis jeg har sår eller er solbrent. Lar det sitte på likevel, og det går over etter en liten stund.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Hei alle takk for svar i dag er det borte,men huden min er veldig myk for ta det.Jeg skal prøve å ta litt mindre idag tok ganske tykt lag igår.Den inneholder ikke parfyme og farge stoffer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 jeg har eksem og jeg tåler ikke alovera..
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Samboeren min var til hudlege p.g.a eksem, og han fikk beskjed om å holde seg langt unna alt som inneholdt aloe vera siden dette var alergifremkallende til han.
Lykkelitenen Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Mange tåler ikke aloevera, på samme måte som mange ikke tåler citrus f.eks. Helt naturlig
Gjest SmallTalk Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Når man kan være allergisk mot alt annet som vokser og gror, så kan man garantert være allergisk mot aloe vera også.
frøken_øst Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 jeg er allergisk mot Aloe Vera, det går an det
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 ja jeg ble rødflammet da jeg hadde det i,men fikk sikkelig fin hud da jeg vaska det vekk.Jeg tror ikke jeg er allergisk men som en over her skrev så setter det i gang blødomløpet og da blir man varm.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #13 Skrevet 6. juli 2010 ja jeg ble rødflammet da jeg hadde det i,men fikk sikkelig fin hud da jeg vaska det vekk.Jeg tror ikke jeg er allergisk men som en over her skrev så setter det i gang blødomløpet og da blir man varm.
Ella_Grey Skrevet 6. juli 2010 #14 Skrevet 6. juli 2010 Jeg reagerer akkurat likedan, og jeg forblir like rød etter at jeg har vasket det bort. Holder meg derfor langt unna alt som inneholder aloe vera.
Gjest WendyClear Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Jeg reagerer på alove vera om våren/sommern pga kryssreaksjon på sterk pollenallergi. Om vinteren reagerer jeg ikke på det i det hele tatt hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå