Gå til innhold

Vil ikke ligge i sengen etter sengetid

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtt og sliten

Hver kveld er det det samme. Vi ligger de og han klatrer ut av sengen hele kvelden i 1-2 timer.

I går morges kom han tassende inn til oss kl 6 og han klatret ut utallige ganger etter første gangen. Jeg ble holdt våken av ungene fra kl 4 i går natt, så jeg var ganske trøtt i går morges da vi måtte stå opp.

Vi følger han tilbake, ligger han ned og gir han beskjed om at han må bli i sengen, men ikke snakk om. 10 sekunder senere er han på vei ut.

Han går alltid opp i sin søsters seng og ligger seg til rette der.

Søsteren hans oppmuntrer han også til å klatre ut av sengen og vi har sagt at hun har overhodet ikke lov til dette. Men hun hører ikke etter.

I går måtte jeg gå uten stopp inn og ut for å ta han opp i sengen igjen i 3 1/2 time. Han hører ikke etter og ligger ikke i ro.

Dette gjør meg gal. Jeg orker ikke en sånn kveld til. Jeg er gravid i tillegg og får nesten ikke hvile om dagen, så jeg får bare hvile når de er lagt seg, men nå får jeg ikke det en gang.

Vi kan ikke bytte til vanlig seng, da vi har bare en og den er allerede i bruk. Men bytter vi seng så er det jo uansett ingen løsning på problemet, for ut av sengen vil han gå uansett......Jeg prøvde et lite eksperiment i går og lot han få ligge i søsteren sin seng, men det holdt i bare noen sekunder, så jeg måtte bare ta han opp i sin egen seng igjen....

Det nytter ikke at pappaen snakker til han heller. Vi hadde ikke dette problemet med søsteren hans, så jeg er litt desperat kan man si. Jeg vet overhodet ikke hva jeg skal gjøre for å få en slutt på dette. Det nytter iallefall ikke å kjefte på han/si i fra til han og ta han opp i sengen igjen, for han går rett ut av igjen med en gang vi snur ryggen til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Dere må ikke gi opp, bær han tilbake hver gang, det er eneste måten han lærer at han skal bli i sengen på. Eventuelt kan dere jo binde han fast, finnes vel noen sånne babyposer eller hva det heter som gjør at de ikke kommer seg ut av sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøtt og sliten

Han er 21 mnd, så noe babypose tror jeg ikke er så forferdelig aktuelt.

Men vi har en reiseseng som han ikke kan klatre ut av og jeg skal ta den i bruk nå til formiddagsluren hans. Så skal jeg se hvordan det går.

Håper det virker for gjør det det, så kommer jeg til å gå over til den istedet for en stund. Så fremt han ligger behagelig og sånt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seng han ikke kommer ut av - sele - pose - det er det jeg kommer på.

Huff så slitsomt for dere da! Nattesøvnene er viktig ! .......håper dere får en ordning på problemet !

lykke til !!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

jeg bygget opp sengen, og da var det umulig for barnet å komme seg ut. Den dagen han klarte å komme seg ut var han stor nok til å forstå, og da kjøpte jeg ny seng til han som han var stolt av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satte hele sprinkelsengen inn i en køyeseng, slik at den øverste sengen i køyesengen fungerte som tak.

Det gjorde jeg hver kveld han klatret ut, men sengen stod i utgangspunktet på gulvet når han skulle legge seg.

Ved første hopp ut løftet jeg hele sprinkelsengen inn i køyen, og det funka som bare et. Han var sinna i fem minutter og sov deretter som en liten engel natten igjennom.

Jeg løftet selvfølgelig sengen ned igjen når han hadde sovnet.

Slik holdt jeg på en ukes tid, og etter det var problemet løst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...