Gå til innhold

Hvor mye sitter du igjen med?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hvor mye penger sitter du igjen med, etter at alle faste utgifter er betalt i måneden? Altså penger du kan bruke på klær, sminke, gaver, tannlege, lege, frisør, reise osv osv..?

Og hva mener du er minimum man bør ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Egentlig sitter jeg med ganske mye igjen etter at faste utgifter er betalt fordi jeg har jobbet så mye i det siste, men i realiteten blir det ikke mye igjen fordi jeg må spare mesteparten av pengene mine til f.eks framtidig betaling av studielån, BSU-sparing, bryllup etc. Så jeg prøver å bruke minst mulig på meg selv, men sparer opp en sum i mnd jeg kan bruke på utskeielser senere, f.eks når jeg skal til London i august (denne har jeg spart lenge til). Jeg prøver ergo å spare mest mulig, men har vel rundt 500-1000 kroner i måneden på meg selv? De pengene jeg ikke bruker settes inn på ulike sparekontoer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Okei :)

Skal til å ta oss opp lån, men er veldig usikker på hvor mye maks jeg bør betale i faste utgifter pr. mnd.

Vil liksom ikke leve på fattig grensa heller :P

Gjest Sobril
Skrevet

Jeg har utbetalt rundt 25 tusen, og sitter igjen med 7-8 tusen etter at husleie, lån, billån og diverse "tjafs" er betalt. Nå er jeg ikke sikker på hvor mye jeg bruker i bensin, men 1500 sikkert. Men - en god del må jo brukes til mat også, så jeg vet egentlig ikke. 5, kanskje.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har utbetalt rundt 25 tusen, og sitter igjen med 7-8 tusen etter at husleie, lån, billån og diverse "tjafs" er betalt. Nå er jeg ikke sikker på hvor mye jeg bruker i bensin, men 1500 sikkert. Men - en god del må jo brukes til mat også, så jeg vet egentlig ikke. 5, kanskje.

Okei. Er 5000 en grei sum å sitte igjen med i måneden? Skjønner at det selvsagt varierer alt etter hvor glad man er i å bruke penger - og på hva da, men..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter igjen med 3000 og synes det er for lite, for skal dekke mye.

Gjest SmallTalk
Skrevet

F.o.m August kommer vi til å sitte igjen med ca 10.000 i mnd etter at alle faste og kjente variable utgifter er betalt. :)

Skrevet

Jeg sitter igjen med ca 5-6 tusen etter at alt av faste utgifter, mat og bensin er betalt. Da er det nok til både sparing og litt egenpleie:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

5000 her, det er passende. Kunne ikke hatt noe særlig mindre iallefall, men slipper også å ha dårlig råd. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg overfører 11.000 til min regningskonto hver måned, da her jeg som regel igjen 9-10.000 jeg kan bruke på hva jeg vil. Synes nesten det blir lite, men alt i alt har jeg god råd. Kommer nok til å leie ut et rom etterhvert så jeg får noen tusenlapper ekstra til sparing hver måned :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sitter igjen med 2500 på to voksne personer. Dette er egentlig for lite, hadde vi hatt ca det dobbelte hadde vi klart oss fint.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sitter igjen med 1-2000 kr etter at mat er betalt og faste utgifter. Matbudsjettet er lavt.

Ikke mye og jeg er ikke komfortabel med det, men er i en situasjon som gjør at jeg ikke kan endre det.

Skrevet

Sitter igjen med rundt 40.000 kr etter boliglån, billån, forsikring, bensin, mobilregning,kabel tv...

Så bruker jeg 5-7000 kr på mat og kosttilskudd i mnd :))

Reiser i nesten alle fellesferiene også, høstferie,vinterferie, påskeferie, sommerferie. også noen ganger utennom også.. I de mnd sitter jeg igjen med ca 20,000 kr da, noen ganger mindre, alt etter hvor mye jeg bruker på feriene..

Skrevet

Jeg sitter igjen med 8000,- og da klarer jeg meg bra, da har jeg betalt matpenger også inn på eget matkort så de pengene skal dekke ferier, gaver, frisør, klær, uteliv osv.

Skrevet

Jeg sitter igjen med rundt 900 kr. Da har jeg betalt husleie, mat og bilforsikring. De 900 skal brukes på det TS nevner + strøm og bilutgifter (årsavgift, verksted, EU-kontroll...), reiseforsikring etc. Er ganske lei av å leve på studentøkonomi. :/ (Og nei, vi skal ikke ta noen diskusjon ang. mitt behov for å eie egen bil. Den skal jeg ha til den bryter sammen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...