Gå til innhold

Kvikk Lunsj - veldig kalorik eller ekstremt klorifattig?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei! Jeg lurer på dette med Kvikk Lunsj - hører konstant at denne er veldig veldig fetende, men leste bakpå og forsto det som at en hel pakke med fire striper inneholder 130 kalorier? Altså ca halvparten antall kalorier av f.eks en iskrem inneholder? Stemmer dette? Jeg kan omtrent gå tur i en halvtime og forbrenne en Kvikk Lunsj??

Vennligst og ærbødigest hilsen

Kvikk Lunsj spiseren.

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hei! Jeg lurer på dette med Kvikk Lunsj - hører konstant at denne er veldig veldig fetende, men leste bakpå og forsto det som at en hel pakke med fire striper inneholder 130 kalorier? Altså ca halvparten antall kalorier av f.eks en iskrem inneholder? Stemmer dette? Jeg kan omtrent gå tur i en halvtime og forbrenne en Kvikk Lunsj??

Vennligst og ærbødigest hilsen

Kvikk Lunsj spiseren.

Pass på den der "per porsjon" "per serving" greia. Det er ikke pr 100gr.

Pass på den der "per porsjon" "per serving" greia. Det er ikke pr 100gr.

Nei, det er uten unntak "per dvergebarneporsjon", dvs. langt mindre enn et normalt voksent menneske ville betrakte som en "porsjon" av noe som helst. Et amerikansk påfunn (så vidt jeg vet) som folk burde ha holdt seg for gode til å importere.

Gjest Niema

Nei, det er uten unntak "per dvergebarneporsjon", dvs. langt mindre enn et normalt voksent menneske ville betrakte som en "porsjon" av noe som helst. Et amerikansk påfunn (så vidt jeg vet) som folk burde ha holdt seg for gode til å importere.

Når det gjelder kvikk lunjs og andre ting i samme kategori så er det faktisk meningen at man skal innta en "dvergbarneporsjon", da det ikke er bra for oss ;)

Annonse

Gjest Niema

Så det er 251 kalorier i en kvikk lunsj... det er jo mye mer enn jeg trodde, men ikke forferdelig! Fortsatt mer kalorifattig enn f.eks mange is...

Du må jo se det an i forhold til vekta. Is inneholder rundt 200 kcal per 100 gram (tar fløteis som eksempel her), kvikk lunsj over 500.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...