Guitar Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 går det ann og lære seg og synge rent? jeg kan ikke synge, men har veldig lyst og lære meg og synge fint.. noen tips?
Hoppetaujenta Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Ta noen timer hos sangpedagog og lær stemmen din å kjenne, med de rette verktøyene for hånden?
Gjest Airi Chikako Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Tror du må betale minst 300 kr timen for sangpedagog, men det kan det faktisk være verdt! Å bli med i et kor kan også hjelpe
Guitar Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2010 takker for svar:) vet dere om noen sangpedagoger i stavanger området?
Gjest Airi Chikako Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 http://www.vocalhouse.no/vocalhouse/Komplett_sangteknikk.html Tror faktisk det er i Sandnes.
page Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Hvis man ikke er musikalsk fra naturens side tror jeg det er begrenset hvor dyktig man kan bli. Ved å øve mye vil man selvfølgelig kunne bli dyktigere og få bedre gehør, men selve stemmen er det nok ikke så mye man kan gjøre med. Man er født med en stemme, og slik er den, selv om man likevel kan bli teknisk dyktig. Kjæresten min er veldig musikalsk, har godt gehør, men en stygg sangstemme. Han synger rent, men ikke pent... Hehe. Uansett hvor teknisk dyktig man er, trenger ikke det å ha all verden å si for hvor flink man er til å synge. Feeling er like viktig (kommer selvfølgelig an på hva slags musikk man synger), og "det lille ekstra" tror jeg ikke er noe man kan øve seg til. Det er noe man enten har, eller ikke har. TS har sikkert ikke ambisjoner om å bli verdenskjent operasangerinne, men sang som hobby er noe alle kan holde på med uansett! Det har ikke noe å si om man er musikalsk eller ikke, hovedsaken er å ha det morsomt med musikken. Det er det musikk handler om! Jeg vil anbefale deg å sjekke ut hva slag kor som finnes i området du bor. Noen kor satser selvfølgelig hardt, og fokuserer veldig på det tekniske, men det finnes mange kor hvor så og si alle kan være med i, og synge med den stemmen de har! I tillegg til å få sunget er det kjempesosialt og morsomt å være med i kor, også får man selvfølgelig utviklet seg som sanger, ved å måtte bruke gehør og lytte etter stemmer. Man får som regel lært mye om stemmen som instrument, og teknikk i kor også, ikke bare hos sangpedagog! Lykke til med sangen!
Gjest Airi Chikako Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Hvis man ikke er musikalsk fra naturens side tror jeg det er begrenset hvor dyktig man kan bli. Ved å øve mye vil man selvfølgelig kunne bli dyktigere og få bedre gehør, men selve stemmen er det nok ikke så mye man kan gjøre med. Man er født med en stemme, og slik er den, selv om man likevel kan bli teknisk dyktig. Kjæresten min er veldig musikalsk, har godt gehør, men en stygg sangstemme. Han synger rent, men ikke pent... Hehe. Uansett hvor teknisk dyktig man er, trenger ikke det å ha all verden å si for hvor flink man er til å synge. Feeling er like viktig (kommer selvfølgelig an på hva slags musikk man synger), og "det lille ekstra" tror jeg ikke er noe man kan øve seg til. Det er noe man enten har, eller ikke har. TS har sikkert ikke ambisjoner om å bli verdenskjent operasangerinne, men sang som hobby er noe alle kan holde på med uansett! Det har ikke noe å si om man er musikalsk eller ikke, hovedsaken er å ha det morsomt med musikken. Det er det musikk handler om! Jeg vil anbefale deg å sjekke ut hva slag kor som finnes i området du bor. Noen kor satser selvfølgelig hardt, og fokuserer veldig på det tekniske, men det finnes mange kor hvor så og si alle kan være med i, og synge med den stemmen de har! I tillegg til å få sunget er det kjempesosialt og morsomt å være med i kor, også får man selvfølgelig utviklet seg som sanger, ved å måtte bruke gehør og lytte etter stemmer. Man får som regel lært mye om stemmen som instrument, og teknikk i kor også, ikke bare hos sangpedagog! Lykke til med sangen! Jeg må bare si at jeg er enig i det som står her, men har erfart at den forbedringen det er rom for kan være stor. Kjenner mange som har imponert meg stort etter timer hos sangpedagog Bare å bli kjent med sin egen stemme kan være et steg i riktig retning! Jeg synes også kor er en god idé, men et par timer hos sangpedagog kan gjøre underverker, fordi vedkommende tar hensyn til hva som er bra for din egen stemme, noe kordirigenten ikke har kapasitet til.
Guitar Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2010 Tusen takk for svar! har ikke tenkt på å bli noe superstjerne nei.. men hadde vært gøy og kunne synge.. jeg spiller gitar, men vil synge også tror jeg skal ta noen timer hos sangpedagog, kanskje bli med i kor etterhvert også.. så får jeg se hvor langt jeg kommer:P
Gjest Pippelipp Skrevet 8. juli 2010 #9 Skrevet 8. juli 2010 (endret) Sjekk ut Elin Aase, google henne på internett. Hun er i Stavanger og jeg tror hun gir sangtimer. Veldig hyggelig jente og en dyktig sanger. Hun kan i det minste hjelpe deg videre. Endret 9. juli 2010 av Pippelipp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå