Gå til innhold

kjole som bryllupsgjest

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vennegjengen har fått smaken på bryllup, og det er voldsomt mange brylluper for tiden (4 i fjor, 3 i år). Det blir rett og slett innmari dyrt å være gjest, og nå sier kontoen stopp. Jeg har en kjole jeg brukte i bryllup i august i fjor, som jeg vurderer å bruke i år. Det er i underkant av 10 gjester som var/skal i begge bryllupene. Ville dere tenkt over dette? Kjolen gjør dessverre litt ut av seg (med det mener jeg at den ikke er HELT plain), så det er sikkert noen som husker den igjen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Ja, det kan du vel. Er det så farlig at du har brukt den før?

Skrevet

Selvfølgelig kan du bruke samme kjole flere ganger i bryllup, selv de kongelige gjør jo det.

Skrevet

Jeg liker at folk bruker ting flere ganger jeg.Syntes det er tullette å kjøpe ny kjole hver gang man skal i bryllup...så lenge bruden ikke kommer i en kjole hun har giftet i seg før :P

Gjest Spinell
Skrevet

Enig med de andre. Gjenbruk er bra! Det gir ingen mening å skulle kjøpe seg sju ulike bryllupsgjestekjoler i løpet av to korte somre.

Skrevet

syntes det er helt greit å bruke samme kjole flere ganger, men dt er litt kjedelig også.. det er jo en ide å bytte låne litt tøy. hvis det er flere i vennegjengen som skal i samme brylluper, kan dere vel bare bytte låne litt. pynte opp med litt andre smykker el.

Gjest Spinell
Skrevet (endret)

*Dobbeltpost pga siiiiruuuuuuuuuuuuuuuuuup i forum nå*

Endret av Spinell
Skrevet

Synes godt du kan bruke samme kjole, men du kan kanskje ha et annet tilbehør til? Tilbehøret kan fort gi et helt annet intrykk av samme kjolen vet du =o)

Skrevet

Ingen husker hvilken kjole du hadde på deg for to måneder siden, og ihvertfall ikke for et år siden.

Skrevet

Bruk den samme kjolen, du! Det er sikkert flere også som bruker samme kjolen flere ganger! Slike kjoler koster jo gjerne en del, og det er jo kjempedumt om de bare skal bli brukt en gang!

Skrevet

Jeg har stort sett hatt en kjole til hver bryllupssesong - har vært heldig med at det har vært forskjellige gjester i bryllupene (f.eks. hans venner / mine venner).

Jeg synes det er helt akseptabelt med gjenbruk, ihvertfall hvis det ikke er akkurat de samme gjestene, evt en liten stund siden du brukte kjolen sist.

Skrevet

Det er absolutt helt greit, de færreste har behov for et ubegrenset antall bryllupskjoler i skapet. Men du har rett i at noen kommer til å huske den. Jeg blir skremt over hvor observante andre jenter er, jeg har møtt jenter som husker sandaler jeg brukte for tre år siden som jeg ikke har ofret en tanke siden da, og jenter som kommenterer at jeg brukte leppestift i en bursdag jeg var i for et år siden. Disse får også med seg hvilke kjoler folk har på seg. Uansett er det eneste som skjer at de kjenner igjen kjolen, det er ikke akkurat store konsekvenser.

Skrevet

Slike folk tror jeg bare jeg hadde ledd av. Har de ikke annet å gjøre på enn å bry seg hva andre går med på de forskjellige festene? :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Men har det noe å si da at noen husker at kjolen er brukt flere ganger?

Skrevet

Jag ser inga problem med att använda samma klänning två gånger. :) Om du däremot kommer i samma klänning fyra - fem gånger i rad så kan det ju vara dags att tänka om/sy om/köpa nytt. :gjeiper:

Skrevet

Det er jo uansett brudeparet som skal ha oppmerksomheten den dagen, så hva gjør vell det å bruke en kjole mange ganger?

Skrevet

Synes godt du kan bruke samme kjole, men du kan kanskje ha et annet tilbehør til? Tilbehøret kan fort gi et helt annet intrykk av samme kjolen vet du =o)

Jepp, helt enig med "alle" andre....

Ellers er jeg også enig i det som Barcelone skriver om tilbehør.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Det er vanskelig å bytte ut tilbehøret til kjolen (den er mønstret, og gjør en del ut av seg, så det er helt klart penest med helt enkelt tilbehør), men jeg tror jeg bare går for den uansett..

Skrevet

Absolutt helt greit ja, hadde ihvertfall selv ikke reagert på noe slikt om du var gjest i mitt bryllup.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var f eks den fjerde i vennegjengen som giftet meg og folk kom med den samme kjolen for fjerde gang hade jeg synes det var litt smålig. Får da være måte på til gjenbruk. Hadde ikke følt meg prioritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...