Gå til innhold

Problemer med Trumf Visa

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp fått Trumf Visa kredittkort fra DNB nor, men begynner å lure på om ikke dette kan brukes over alt? Et sted på nettet ble det avvist, og det ble også avvist på Kiwi i dag (når det var reserveløsning). Synes det var litt teit at ikke jeg kunne bruke det på Kiwi, noen som vet grunnen til at det ble avvist? Jeg har brukt det et annet sted på nettet, og da gikk det gjennom så tror ikke det er noe galt med selve kortet.

Er det andre som har problemer med dette kortet?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker det, og har ikke hatt problemer :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skaffet meg dette kortet nettopp for å bruke i butikker som Kiwi som gir 3 % i Trumfbonus, så synes det var latterlig at det ble avvist på nettopp Kiwi. Jeg måtte bruke mitt vanlige debetkort og det gikk gjennom reserveløsningen, er det bare sånn at kredittkort ikke godtas når det er reserveløsning? Skjønner ikke dette jeg.

Gjest Invicta
Skrevet

Hm.. Mitt funker stort sett greit, utenom en gang på bensinstasjonen, måtte inn og betale og skrive under på kvitteringen, og en gang på Apoteket, (men de godtok bare bankaxept, og Trumf Visa har ikke det).

Det er rart det ble avvist på Kiwi, de har jo trumf, så regner med de samarbeider med Dnb Nor om Trumf Visa. Kan ha vært feil på terminalen?

Skrevet

VI har ikke hatt problemer. Har brukt det i flere måneder, men bruker det hovedsaklig på matbutikker med Trumf.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg skaffet meg dette kortet nettopp for å bruke i butikker som Kiwi som gir 3 % i Trumfbonus, så synes det var latterlig at det ble avvist på nettopp Kiwi. Jeg måtte bruke mitt vanlige debetkort og det gikk gjennom reserveløsningen, er det bare sånn at kredittkort ikke godtas når det er reserveløsning? Skjønner ikke dette jeg.

Kredittkort godtas ikke ved reserveløsning, og det er derfor kortet ble avvist. Hadde du brukt et vanlig VISA-kort eller MasterCard hadde dette også blitt avvist. Dette er faktisk ikke Trumf sin feil, ei heller Kiwi sin.

Når det er reserveløsning så må kjøpet fullføres med signatur + kontrollnummeret til bankkortet. Ergo så gikk heller ikke det vanlige bankkortet ditt gjennom, ettersom ingen ting går gjennom på reserveløsning.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jo, mitt vanlige bankkort gikk gjennom. Så ingen kredittkort godtas ved reserveløsning? Jeg har jobbet i butikk selv og mener å huske at kredittkort har gått gjennom ved reserveløsning, men mulig jeg husker feil da?

Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Jo, mitt vanlige bankkort gikk gjennom. Så ingen kredittkort godtas ved reserveløsning? Jeg har jobbet i butikk selv og mener å huske at kredittkort har gått gjennom ved reserveløsning, men mulig jeg husker feil da?

Det har ikke gått på de tre årene jeg har jobbet i butikk ihvertfall. Ihvertfall ikke som jeg kan huske. :)

Det har vel noe med at beløpene kun blir reservert på kortet og trukket senere, og det er ikke mulig med kredittkort ettersom det ikke er noe å reservere.

Med at kortet gikk gjennom mener jeg at transaksjonen ble godkjent og pengene trukket med en gang. Dette skjer ikke ved reserveløsning.

Endret av SmallTalk
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Aha, ja det er godt mulig jeg husker feil. Kan være jeg blander med Coop Visa kredittkort, som har bank axept.

Så siden Trumf Visa ikke har bank axept, så kan jeg risikere at mange butikker ikke vil godta dette kortet?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Aha, ja det er godt mulig jeg husker feil. Kan være jeg blander med Coop Visa kredittkort, som har bank axept.

Så siden Trumf Visa ikke har bank axept, så kan jeg risikere at mange butikker ikke vil godta dette kortet?

Mange og mange... Kun de som ikke godtar kredittkort i utgangspunktet, noe som meg bekjent er ganske få (ihvertfall her omkring).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å bruke Trumf Visa på flere nettsteder i kveld, men får ikke brukt det pga en feilmelding hvor det står at "kortnummeret tilhører et annet kredittkortselskap". Skjønner ingenting av den feilmeldingen der?! Noen som vet hva problemer er? Dette har skjedd på nettsider som bruker Netaxept (BBS).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men det har gått med Mastercard eller debetkort med Visa på. Irriterende.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt problemer med mitt Trumf Visa-kort på nettet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Til siste anonyme bruker: når har du hatt problemer med kortet? De siste dagene, eller generelt?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt. Siste mnd i hvert fall. Først trodde jeg det manglet penger, men det gjør det ikke. Har prøvd 3-4 ganger bare på f.eks. NSB og Talkmore. Ikke noe mer uvanlig enn det. Litt rart ja...

Skrevet

Husker ikke helt. Siste mnd i hvert fall. Først trodde jeg det manglet penger, men det gjør det ikke. Har prøvd 3-4 ganger bare på f.eks. NSB og Talkmore. Ikke noe mer uvanlig enn det. Litt rart ja...

Manglet penger?

Trumfvisa er jo et kredittkort. Mener du at du har overskridet kreditten?

Jeg har ellers trumfvisa som et av 2 kredittkort.

Aldri hatt problem. Hverken på nett, eller i Norge eller utland.

Merk at norske kred.kort ikke går på spillsider, som rikstoto, norsk tipping...etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Manglet penger = oppbrukt kreditt, ja. Men det var ikke det som var problemet. Vet ikke hvorfor det ikke virker.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Trådstarter her. Ville bare si at grunnen til problemene var at det rett og slett var noe feil med kortet slik at det ikke gikk an å bruke i mange nettbutikker. Når jeg fikk nytt kort fungerte alt så flott at! Veldig fornøyd med kortet, og det er jo ikke dumt med Trumfbonusen man får :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...