Gå til innhold

Solfaktor - solkrem i Tyrkia

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

har ikke vært sydover på lenge og aldri i Tyrkia.

hvor høy solfaktor bør jeg ha?

Har litt lys hud og har ikke fått solt meg så mye i år.

sola er vel sterk der nede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bruke en høy solfaktor. Jeg vet ikke hva du bruker til vanlig. Men start med minst faktor 30. Sola er sterk i Tyrkia, og det er kjipt å bli solbrent i starten..

Skrevet (endret)

Jeg har veldig lys hud og jeg begynte på faktor 20 og jobbet meg nedover da jeg var i Tyrkia for en liten stund siden. Ble særdeles lite solbrent, noe som er nytt for meg, for jeg har alltid slitt med å bli lett solbrent (i tillegg til at jeg sliter med solallergi/soleksem).

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg hadde startet med solfaktor 30. Solen er sterk i Tyrkia.

Skrevet

Jeg blir veldig lett brun og aldri solbrent, så jeg bruker ikke mer enn faktor 15 eller 20. Dersom jeg hadde blitt lett solbrent eller var veldig lys i huden ville jeg begynt med faktor 25 eller 30.

Skrevet

Må følge denne tråden, reiser til Tyrkia om få dager! :) Så tror dere faktor 20 er nok for en som blir lett brun, men av og til solbrent? Skjønner meg ikke helt på hudtypen min, er blond, blåøyet og har fregner, men blir fort og fint brun. "egentlig" skal jo en sånn som meg ikke bli brun, kun brent :gjeiper: Sorry at jeg stjeler tråden din, TS :)

Skrevet

Om dere har tenkt å ligge ute i sola fra klokken 12-16, så bør dere har 20-30 .

Jeg får fort farge og blir sjeldent så brent, og jeg bruker 10-15 solfaktor som generell faktornår jeg er i Afrika, men smører faktor 20 på nesetippen og på skuldrene, hvis ikke blir jeg Rudolf før kvelden er omme.

Skrevet

Vi var i Tyrkia i fjor, og syntes solen var "merkelig" der. Sola stekte og det var kokvarmt. Vi smurte dermed inn både ungene og oss med høy faktor (innkjøpt for annledningen), de to-tre første dagene. Følte ikke at vi hadde noen glød i huden de kveldene...

Dag tre glemte jeg solkrem på både voksne og barn - og INGEN ble anntydningen til brente, bare gyllent brune. Resten av ferien (15 dager) smurte vi oss minimalt. Vi ble nøttebrune hele bunten, men ikke tegn til solbrente.

Så på meg virket det som solen der tok på en helt annen måte enn den gjør her. (smører oss ikke mye her heller, men etter en hel dag på stranden - får vi gjerne et drag av rødhet ja....)

Skrevet

Må følge denne tråden, reiser til Tyrkia om få dager! :) Så tror dere faktor 20 er nok for en som blir lett brun, men av og til solbrent? Skjønner meg ikke helt på hudtypen min, er blond, blåøyet og har fregner, men blir fort og fint brun. "egentlig" skal jo en sånn som meg ikke bli brun, kun brent :gjeiper: Sorry at jeg stjeler tråden din, TS :)

Drar til Tyrkia om et par dager jeg også, så jeg slenger meg på her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...