Bolus Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Hei alle vordende bruder! Jeg skal ha slør i bryllupet mitt under vielsen, og har hørt at man skal ta det av seg under middagen- for så å ta det på seg igjen under dansen...Er dette riktig? hilsen august-brud
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #2 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde mitt på hele dagen. Det var laaangt, men jeg fant en teknikk og det var aldri i veien... Når jeg tenker etter tror jeg at jeg er den eneste bruden i alle bryllupene jeg har vært i som har brukt slør, så hva som er vanlig vet jeg ikke...
Frk. Belle Skrevet 6. juli 2010 #3 Skrevet 6. juli 2010 Min søster giftet seg for 10 år sidne og hun hadde på sløret hele kvelden. Det var visstnok litt i veien under middagen, men hun beholdt det bare på Lurer også litt på hvor lett det er å ta av/på sløret? Mitt skal sitte under håret (slik at håroppsatsen synes) men likevel usikker på om det går greit å ta det ut og inn igjen? Min plan var egentlig å beholdet det på så lenge som mulig - ihvertfall til etter brudevalsen :rødme:
mami Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Jeg skal ha mitt paa under vilsen, saa tar jeg det av etterhvert. Dette er noe man bor ha i tankene naar man setter opp haaret da man gjerne fester sloret veldig godt i frisyren. Frisoren vil gjerne tuppere og ordne det slik at det sitter! Bare be frisoen ikke la det sitte alt for godt hvis du tenker aa ta det ut senere uten aa odlegge hele frisyren Hilsen frisor
Sunshine Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 Jeg skal ta av mitt etter fotograferingen. Jeg satser på at frisøren klarer å feste det slik at det lett kan tas av,
Dubbedingsen Skrevet 6. juli 2010 #6 Skrevet 6. juli 2010 Sløret skal bæres hele kvelden og tas av brudgommen når paret er alene. Har man todelt slør, vil si at man har en del som dekker ansiktet skal dette løftes bort fra ansiktet i kirken når man har sagt ja og før man går ned midtgangen. Dette skal ligge bakover over hodet resten av kvelden så det går i et med resten av sløret, hvis det ikke kan tas av uten at resten av sløret tas av.
Gjest Koukla Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde på sløret under vielsen og middagen, men tok det av etterpå. Jeg har sett litt forskjellig praksis på dette, og syns du skal gjøre det du har lyst til. Støtter forøvrig rådet lengre opp om å feste sløret slik at det går an å ta ut med enkelthet. Mitt hadde en gjennomsiktig kam som bare ble tredd inn i håret, så kjempefint ut og var bare å ta rett ut når jeg ville.
Gjest Iril Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Jeg tok mitt ut på kvelden en gang, ville tatt det ut før, men fikk ikke "lov" av svigermor før alle bildene var tatt.
Solstrålejenta Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde på mitt slør under vielsen, fotograferingen og halve middagen Tror man bare må føle på det selv hva man ønsker og hva man synes er praktisk. Jeg ba frisøren på forhånd om å feste sløret slik at det gikk an å ta av enkelt uten å ødelegge frisyren. Hun instruerte også en av mine venninner i hvilke nåler som skulle nappes ut for å få av sløret... Har forøvrig sett forskjellig praksis på dette, men de fleste som har hatt kortere slør har beholdt dem på, mens de som har hatt slør med slep slik som jeg hadde har gjerne tatt det av iløpet av kvelden...
Piper Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Jeg tok av mitt etter fotograferingen, og hadde det ikke på under middagen eller dansen.
Modic Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 Jeg hadde mitt på til brudevalsen var over. Da danset gjestene i ring rundt oss, og brudgommens bror nappet sløret av meg. Helt overraskende for min del, men det var tradisjon der han kom fra, så det var helt naturlig for ham. Jeg hadde egentlig tenkt å ha mitt på hele kvelden, men kjente at det var litt deilig da det forsvant! Mitt gikk til ca 20 cm over gulvet. Var i utgangspunktet ikke i veien, men frisyren var flott, så det gjorde altså ikke noe at det ble borte.
Modic Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 (endret) Dobbeltposting Endret 6. juli 2010 av Modic
Luren Skrevet 6. juli 2010 #13 Skrevet 6. juli 2010 Mitt slør er like langt som kjolens lange slep. Jeg skal ta av sløret etter vi har danset første dans og skal ikke ta det på igjen etter det. Vi fester sløret "i nakken" slik at frisyren min vises selv om jeg har det på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå