Mir Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Oppretter en tråd etter ønske fra andre brukere som ikke ønsker spoilere fra bøkene.
^^Belle^^ Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Fant du ut hva Franklin egentlig gjør i bøkene?
Mir Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2010 Jeg skulle det, men så fant jeg ut at jeg tar det i morra! JEg har eksamen i morgen tidlig :D
Twink Skrevet 7. juli 2010 #4 Skrevet 7. juli 2010 Eksamen i juli?? Har kikket litt i bøkene nå, og virker som Franklin måtte gi fra seg Tara til Mickey siden han skyldte sjefen til Mickey en tjeneste. Franklin hadde drukket blodet til Tara, og visste at hun egentlig ikke likte han, bare spenningen og gavene. Så ser ut til at Franklin forsvinner ut av bildet der, når Eric ringer Salome (sheriffen til Mickey) gir han bare beskjed om at Mickey skal fjernes fra hans område. Så blir interesant å se hvordan de bygger videre på dette, Franklin er til stede i bok 3 (og bok 4?), mens Mickey er med i bok 5.
Mir Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2010 Åja.. Ja da har jeg surra =) Ja eksamen.. studerer i utlandet, her varer semesteret litt lenger, spesielt hvis man skal ta konte-eksamen!
Twink Skrevet 2. august 2010 #6 Skrevet 2. august 2010 Har nettopp sett episode 7 nå, og ble snakk i den andre tråden om hva Eric vet. Jeg tipper på at det er at Sookie er delvis "fairy" (heter det fe på norsk? Fikk litt sånn krøtter-assosiasjoner når jeg prøvde å skrive det... :gjeiper: )? Men da hopper de jo plutselig veldig mange bøker frem. Tipper at det stedet Sookie var når hun var i koma er det stedet Niall snakket om at feene levde, de har jo sitt eget land/verden i bøkene. Hva synes dere om Claudine forresten? Hun ble veldig annerledes enn jeg hadde forestilt meg, så ble litt skuffa der...
Vera Vinge Skrevet 2. august 2010 #7 Skrevet 2. august 2010 (endret) Tviler på at de har planer om å lage 10 sesonger (eller mer for den saks skyld), så de slår nok sammen en del ting, altså tar med ting fra flere bøker i én sesong av den grunn. Jeg syns også Claudine var annerledes enn jeg hadde tenkt meg, men har ikke så sterke følelser rundt akkurat det. Det jeg lurer aller mest på, er hvordan de har tenkt å legge opp det "romantiske øyeblikket" mellom Sookie og Eric, som jeg så Alan Ball spoile om et eller annet sted. Ting er jo veldig annerledes i boka når det gjelder hvordan ting skjer hos kongen, og i det hele tatt mye annet. Og når vi er inne på spoilere av det slaget, så jeg et sted at "noen" faktisk vil miste hukommelsen i sesong 4, så det kan jo bli spennende. Så for meg at de kanskje kunne ha funnet på å dumpe hele den greia der. Endret 2. august 2010 av Vera Vinge
Twink Skrevet 2. august 2010 #8 Skrevet 2. august 2010 Kjenner jeg smårriterer meg litt over endrngene de gjør, men de gjør det jo mye mer spennende da, selv om jeg har lest bøkene vet jeg jo ikke hva som skjer! Tok Eric knekken på Hadley nå eller? Hun skal jo ihvertfall dø, slik at Sookie får kommet seg inn og ryddet opp i sakene hennes. Skjer dette egentlig i bok 3...? Kommet ut av tellinga her kjenner jeg... Begynner å bli mange tråder man kan begynne nå nøste sammen her ihvertfall. Hvor mange episooder blir det denne eseongen? 12? Da er vi snart ferdig!
Vera Vinge Skrevet 2. august 2010 #9 Skrevet 2. august 2010 Kjenner jeg smårriterer meg litt over endrngene de gjør, men de gjør det jo mye mer spennende da, selv om jeg har lest bøkene vet jeg jo ikke hva som skjer! Tok Eric knekken på Hadley nå eller? Hun skal jo ihvertfall dø, slik at Sookie får kommet seg inn og ryddet opp i sakene hennes. Skjer dette egentlig i bok 3...? Kommet ut av tellinga her kjenner jeg... Begynner å bli mange tråder man kan begynne nå nøste sammen her ihvertfall. Hvor mange episooder blir det denne eseongen? 12? Da er vi snart ferdig! Tror det er 12 episoder, ja. Jeg ser serien og bøkene som to helt forskjellige ting, så jeg syns faktisk det er helt ok med alle endringene Alan Ball gjør (tja, hvertfall de fleste). Glemmer noen ganger at det er de samme personene.
Twink Skrevet 2. august 2010 #10 Skrevet 2. august 2010 Jeg gleder meg VELDIG til "hukommelsessaken" i sesong 4, de kunne jo ikke ha uttelat den!! Blir morro med Eric's soft side mens han sitter å ser på Buffy på tv og sånt, slapper av i sofaen.... :gjeiper:
Emma June Skrevet 15. august 2010 #11 Skrevet 15. august 2010 Jeg syns at det er litt dårlig at de har endret så mye.. Men det har jo sine fordeler også.. Om de skulle gjøre det slik det er i bøkene hadde vi ikke hatt Jessica og ikke Lafayette.. han dør jo egentlig i bok to (?) .. Men jeg savner litt den greia med Eric og Sookie.. For i bok tre og derfor sesong tre, skal jo egentlig Sookie få en stake gjennom seg og få blod fra Eric... Så skal de nesten ha seg med hverandre, men Bubba(Elvis) kommer å avbryter dem... Skulle ønske Bubba var med i serien, han er så søt i boka. Og den scenen hadde vert noe... Enig med Twink.. Hvis ikke sesong fire blir sånn som i boka blir jeg skuffet...
Mir Skrevet 19. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. august 2010 Jeg synes det er kjedelig hvis de skulle fulgt bøkene til punkt og prikke. Egentlig synes jeg ikke så mye er ulikt, det meste som skjer i bøkene har skjedd i serien, uten om at de har gjort litt om på noen settinger og personer som er med i serien. Disse personene synes jeg bare har krydret på. Alan Ball har jo en voldsomt kreativitet i seg selv =) For de som har lest bøkene, Hallow fra bok 4 blir en karakter i Sesong 4. Hun var involvert da Eric blir "forhekset" , så da kan jeg tenke meg at Team-Eric så smått hopper i sofaen =) Kan se ut til at de følger videre på med bok 4`s handling...(Meh.. Bill <3) Link her
Emma June Skrevet 22. august 2010 #13 Skrevet 22. august 2010 Fins det en bok 11? Jeg mener, slutten på bok 10 var fryktelig åpen og irriterende
Mir Skrevet 22. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 22. august 2010 Nei, bok 10 kom ut i Mai, så 11 kommer neste år =)
Lykkelitenen Skrevet 22. august 2010 #15 Skrevet 22. august 2010 Jeg ser serien og bøkene som to helt forskjellige ting, så jeg syns faktisk det er helt ok med alle endringene Alan Ball gjør (tja, hvertfall de fleste). Glemmer noen ganger at det er de samme personene. Veldig enig her. Jeg irriterte meg grønn når jeg begynte å se serien, fordi jeg hadde lest de frøste bøkene, men nå ser jeg på dette som to totalt forskjellige ting. Bøkene er en verden og serien en annen Og jeg elsker begge deler, bare på litt forskjellige måter.
Mir Skrevet 28. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2010 Bok 11 kommer ut i Mai er nå blitt bekreftet.
Gjest Raindrops Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Åh så bra, jeg fryktet at 10 var den siste, da hadde jeg blitt frustrert.
Mir Skrevet 28. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 28. august 2010 Tror Charlaine Harris har kontrakt om å skrive 13 bøker iallefall =)
Rotehøna_21 Skrevet 28. august 2010 #20 Skrevet 28. august 2010 såpass.. ho får bare skrive, for jeg lengter etter en ny bok.. :D hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå