Melodi Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Har nettopp fått nye naboer i blokka vår. Og MAKAN til bråkete folk.. Tror det er en barnefamilie, men de lager nok lyd for ti familier! Snakker i munnen på hverandre og kjefter konstant! Det går ikke an å sitte på verandaen lenger, heller ikke å ha verandadøra oppe. What to do? Noen forslag? Det nytter ikke å snakke med dem heller, for de skjønner ikke norsk. Prøvde nemlig å hilse på dem da de flyttet inn...
Tuzo Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Har nettopp fått nye naboer i blokka vår. Og MAKAN til bråkete folk.. Tror det er en barnefamilie, men de lager nok lyd for ti familier! Snakker i munnen på hverandre og kjefter konstant! Det går ikke an å sitte på verandaen lenger, heller ikke å ha verandadøra oppe. What to do? Noen forslag? Det nytter ikke å snakke med dem heller, for de skjønner ikke norsk. Prøvde nemlig å hilse på dem da de flyttet inn... Eneste du kan gjøre er å snakke med dem eller flytte.... Hvis de ikke forstår norsk , prøv engelsk? Eller kroppsspråk
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Har akkurat det samme problemet med våre naboer som også er utlendinger. Tror ikke de er vandt til å ta hensyn rett og slett. Ungene hopper på trampoline og HYYYLER HELE DAGEN. De legges heller aldri. Kan våkne av at de er oppe til langt på natt. De voksne er ikke særlig bedre. Kan gjerne stå og ruse bilene, spille musikk og rope til hverandre midt på natten. Har prøvd å hilse på dem og være hyggelig, men de er ikke interessert. Har også prøvd å hinte når de har bråkt som verst. Nei, jeg kan ikke skjønne at denne integreringen ikke fungerer!!
Bringebærjenta Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Hvis de ikke tar seg sammen etter at du har prøvd å hinte til de kan du vel ta det opp med styre eller noe sånt? Det er mye bråk her jeg bor, men om vi sier ifra så får de som bråker en advarsel og bøter om de ikke blir bedre.
Gjest Pjuskeline Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Som en annen skrev her, ville jeg ha tatt opp problemet med styret. Lettere å få gjort noe med det da vil jeg tro! Lykke til
Melodi Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2010 Takk for tips folkens. Tok det opp med styreleder. Hun gikk, etter å ha fått inn flere klager, og snakket med dem. Svaret hun fikk var at vi bare var rasistiske, og hadde aldri klagd på dem om de var norske. Makan...
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Minner meg litt om situasjonen det siste året jeg gikk på videregående i Oslo. Jeg var en av fem norske i klassen. Jeg ble daglig kalt for hore, bitch, jævla nordmann osv osv... Jeg sa aldri noe tilbake, bare prøvde å følge med og gjorde mitt beste på skolen og fikk gode karakterer. De som aldri gjorde skolearbeid sa at jeg fikk gode karakterer bare fordi jeg var norsk. Og de få gangene jeg prøvde å ta det opp med lærere turte de ikke gjøre noe. Også var det liksom jeg som var den rasistiske? Nei, det virker som om de tror de kan spille på rasismekortet for å slippe unna alt...
Gjest fireflies Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Takk for tips folkens. Tok det opp med styreleder. Hun gikk, etter å ha fått inn flere klager, og snakket med dem. Svaret hun fikk var at vi bare var rasistiske, og hadde aldri klagd på dem om de var norske. Makan... Herregud, er det mulig? La de holde på, etterhvert som de har fått nok klager, vil de bli nødt til å flytte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå