Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Naboefamilien med 2 unger spiser veldig mye junk food har jeg sett. Da jeg gikk ut i morges for å handle så møtte jeg dem, da bar de på happy meal og slikt og hadde tydligvis vært på mæccern. Sitter å venter på at mannen min skal komme hjem fra jobb så hørte nettopp en bil, men det var bare naboen som hadde bestilt pizza. I går så var pizzabudet der tre ganger totalt (om ikke mer, men det har jeg ikke lagt merke til) Og slikt går det. I forige uke så grillet de 5 dager pr rad og ikke mye sunt der. Og ingen av dem er spesielt tynne heller. Burde man blande seg inn når man ser slikt? Og det er ikke bare i ferien jeg har sett dette, det er året rundt. Ungene er vel omtrent aldri ute heller etter hva jeg har lagt merke til heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Regner med at dette er et tulleinnlegg? Hvorfor skriver du så sladrete, kjerringaktig hvis du mener å være seriøs? Synes ikke du skal legge deg borti hva naboen spiser, og fatter ikke at det er mulig i det hele tatt å komme på tanken!!
Jade Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Hvor mange ganger i måneden bestiller de pizza eller shopper på maccern? (går utifra at du har ført logg hver dag og laget diagrammer i excel som du kan vise barnevernet når du ringer)
Dubbedingsen Skrevet 6. juli 2010 #4 Skrevet 6. juli 2010 Finn på noe mer fornuftig å fylle dagene med en å følge med på naboen gjør.
sebra Skrevet 6. juli 2010 #5 Skrevet 6. juli 2010 (endret) inviter de hjem på en sunn og god middag. så kanskje de får sansen for det =) altså hvis du føler du MÅ gjøre noe. tror jeg hadde blitt ganske forbanna om nabo kjerringa troppa opp på døra mi og begynte å gi meg preken om matvanene mine. Endret 6. juli 2010 av sebra
Sckorpio Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 Få deg en hobby, du må tydeligvis ha store fritidsproblemer!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Jeg syntes det er bra at du holder et lite øye med de til en viss grad, for det de holder på med er ikke bra. Du kan si det til de, men da blir du nok ikke yndlings naboen, akkurat. Men igjen, det er trosalt opp til de hva de spiser, men kanskje de bare ikke vet hvor de skal starte for et litt sunnere liv? Er så synd at mange kaster bort livet, når man bare kan bytte pølsene mot kyllingen.
Gjest - Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Man får mange tanker, f.eks. når nabogutten på 7 er ute til klokken 11 om kveldene, helt alene. Har jeg sagt fra? Nei. Men jeg holder et øye med ham lell.
Dubbedingsen Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Man får mange tanker, f.eks. når nabogutten på 7 er ute til klokken 11 om kveldene, helt alene. Har jeg sagt fra? Nei. Men jeg holder et øye med ham lell. Da snakker vi omsorgssvikt ikke dårlige matvaner og du burde melde fra istedenfor å bare følge med.
marylinm Skrevet 6. juli 2010 #11 Skrevet 6. juli 2010 haha jeg gidder virkelig ikke å bry meg om hva naboene spiser.. jeg var nettopp på hyttetur en uke. hvor jeg kun spiste grillmat og is. lurer på hva de andre tenkte
Anglofil Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 Synes du heller bør konsentrere deg om deg og ditt, framfor å fokusere på hva andre gjør. Mvh Yvonne
Jade Skrevet 6. juli 2010 #13 Skrevet 6. juli 2010 Forresten; hvordan kan du se om de griller noe sunt eller ikke? Sitter du med kikkert og ser på fatene deres? Uansett, du fremstiller deg selv som en "stalker". Du kan ikke forvente at folk skal ta deg seriøst da. Hadde jeg vært naboen, hadde jeg sikkert ringt politiet. Men 7-åringer ute til 23 er ikke normalt. Er han det hver dag? Eller så du han tilfeldigvis utenfor huset en dag kl 23?
Gjest Emo Fisk Skrevet 6. juli 2010 #14 Skrevet 6. juli 2010 Jeg bare lurer på hvorfor du mener at de ikke griller sunn mat? Vi griller her hver eneste gang vi har været med oss, og griller da kylling, skinkebiffer etc, med grillet tomat, paprika og løk. Med mindre du ser at de bare spiser pølser så kan grillmat absolutt være sunt. Elles syns jeg ikke at du skal si noe, men du kan jo invitere de på en sunn middag en gang? Så får de se hvor mye bedre det smaker.
Gjest imli Skrevet 7. juli 2010 #15 Skrevet 7. juli 2010 Eg syns ikkje matvaner er noko å plage barnevernet med, sjølv om det ikkje høyres bra ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #16 Skrevet 9. juli 2010 Man får mange tanker, f.eks. når nabogutten på 7 er ute til klokken 11 om kveldene, helt alene. Har jeg sagt fra? Nei. Men jeg holder et øye med ham lell. det er veldig stor forskjell på å spise usunt og ikke ta seg av barnet sitt altså! Du må jo ringe inn en bekymringsmelding på dem da. Synes du er frekk som legger deg opp i hva naboen spiser til middag, det har du ingenting med. Kanskje noen burde anmelde deg for overvåkning av naboen?
Lvly Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Ser jo at du reagerer, om du tenker på ungenes helse? Men det er hverken noe du kan få gjort noe med, eller gidde å bry deg med. Om du virkelig må så kan du jo heller inviterer dem på en sunn middag, som noen over her nevnte.
Lvly Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Jeg bare lurer på hvorfor du mener at de ikke griller sunn mat? Vi griller her hver eneste gang vi har været med oss, og griller da kylling, skinkebiffer etc, med grillet tomat, paprika og løk. Med mindre du ser at de bare spiser pølser så kan grillmat absolutt være sunt. Elles syns jeg ikke at du skal si noe, men du kan jo invitere de på en sunn middag en gang? Så får de se hvor mye bedre det smaker. Kan jo være hun tenker på pølser ja, og kanskje har tilbehør som pommes frites. Ellers ser heller ikke jeg hvordan hun kan mene grillmat er usunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå