Sasha Sasha Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg lurer aller mest på hva dere som er studenter og ikke spleiser men kjøper mat til dere selv bruker.. Jeg lurer på dette fordi jeg har matallergi og lurer på hvor mye mer penger jeg bruker i forhold til normalen..
Gjest Agurkolat Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 Viss du søker litt så finner du MANGE tråder om dette. Meg og samboer bruker rundt 2000-3000kr, så rundt 1000-1500 pr. person i mnd.
I.am.me Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Rundt 5000,- på 2 personer. Bruker aaalt for mye på mat, men så handler jeg jo dyrt. Kjøper renskåret, ferskt kjøtt hos slakter og når jeg ikke fisker selv, kjøper jeg fisken direkte fra brygga. Dessuten går det mye i biff, og dyre råvarer. Men hvorfor ikke, når jeg likevel har mye penger å bruke på det. All maten vi spiser her i huset er hjemmelaget (til og med snacks) og det krever mange ingredienser. Det er mer en hobby og lidenskap for meg, så det er ikke nøye hvor mye jeg bruker så lenge maten smaker godt, og det er av god kvalitet.
I.am.me Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 (endret) Knappen hengte seg opp, så det ble dobbelpost. Endret 5. juli 2010 av I.am.me
Anglofil Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Vi er et par som bruker mellom 2-3000 kr, har økt litt i det siste fordi vi har et ganske ulikt kosthold. Mvh Yvonne
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har også endel matallergi og må kjøpe substitutte varer og faktisk lage endel mat fra bunnen av (noe som forsåvidt er billigere i flere tilfeller.) Men det blir dyrere i totalen, jeg vet jeg bruker endel mer enn den vanlige student fordi jeg ikke kan leve på nudler og grandis. Men hvis man har en liten fryser så hjelper det mye ved at man kan kjøpe ting på salg og lage større porsjoner for å fryse ned osv. Jeg har ikke regnet ut fullstendig, men jeg vil tippe jeg bruker ca 3000 i mnd.
Meridian Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har en god del matvareallergier og cøliaki, så jeg lager alltid alt fra grunnen av. Jeg vet faktisk ikke hva jeg bruker i mnd. Kanskje 3000? Har egentlig ikke peiling :O Et godt tips er alltid å ta med matpakke/boks og å alltid ha nøtter/mandler og dadler og banan i sekken og en vannflaske, så spiser du dette stedenfor å kjøpe dyrt ute, og man slipper å risikere å spise feil. Føler at jeg sparer en del penger på dette iallfall.
Medlem Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Jeg bruker nok opp mot 4000,- i måneden, fordelt noe som dette: * Matbutikk 2500,- * Kantine jobb (lunsj) 1000,- * Restaurant/gatekjøkken 500,- For en person altså - enehusholdning.
Gjest Katee Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Rundt 3000,- vil jeg tro på matvarebutikker og restauranter/kafeer... Bor alene og jobben ligger litt for nært dagligvarebutikken
LetThemEatCake Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Jag och min sambo spenderar väl 200kr i veckan på mat, alltså 800kr/månaden. Men vi blir bortbjudna ganska ofta och äter "gratis". Vi försöker att göra så mycket som möjligt från grunden också, till exempel så bakar vi bröd 2 gånger i månaden och fryser in. Det kostar nästan ingenting!
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 Nå er jeg ikke student, og heller ikke enslig. Men har ikke all verden, og sliter som deg med matvareallergi. Bruker i snitt 3000 kroner på meg og to barn i barneskolealder. Lager alt fra bunnen, kjøper inn når det er tilbud på gode varer, lager store porsjoner og fryser inn, bruker alltid middagsrester til lunsj dagen etter, baker brød/knekkebrød selv, etc. God planlegging er nøkkelen egentlig. Handler inn på tilbud som sagt, og har alltid fullstendig kontroll på hva som er i fryserne (har 3!). Kjøper aldri mer enn det som står på handlelista. Lager middagsliste for 4 uker av gangen, varierer en del på rettene. På sommeren og høsten tar jeg grådig av hva naturen tilbyr, og tørker og sylter selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 7. juli 2010 #13 Skrevet 7. juli 2010 Dere som har svart; er det kun på mat dere mener, eller er det alt man trenger på butikken som tannkrem, shampoo evnt røyk/øl osv? Vi er to voksne + et barn og bruker lit over 5000 i mnd, men da kjøper vi også babymat, bleier, drikke, hygieneprodukter, røyk osv., ikke kun mat.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 Vi som par (jeg jobber deltid - studerer deltid, han jobber), bruker 5000-6000 per måned. Men dette er inkludert alt fra toalettpapir til jif til mel til shampo, dvs et husholdningsbudsjett. Vanskelig å si kun for mat, siden vi stort et handler ting samtidig og ikke hver for seg. Har også noen allergiier og har sterk grad av LI.
Anglofil Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 Dere som har svart; er det kun på mat dere mener, eller er det alt man trenger på butikken som tannkrem, shampoo evnt røyk/øl osv? Vi er to voksne + et barn og bruker lit over 5000 i mnd, men da kjøper vi også babymat, bleier, drikke, hygieneprodukter, røyk osv., ikke kun mat. Det gjelder selvsagt alt vi trenger på butikken, f.eks tannkrem eller shampo. Mvh Yvonne
Scorpina Skrevet 10. juli 2010 #16 Skrevet 10. juli 2010 (endret) I ren mat (minus toalettartikler, magasin, aviser, helgegodis til ungene etc) har vi budsjettert med ca 1400-1700 pr uke. Endret 10. juli 2010 av Scorpina
Vanya Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Mellom 4-6000 Vi spiser en del ute, men det forandrer seg antakeligvis når høsten kommer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Vil tippe 2-3000 kr. Jeg er ikke student da, men brukte nok det samme når jeg var student. Spiser mye billig mat, men også mye dyrt, som f.eks kongekrabbe i dag.
Gjest AnonymBruker Skrevet 11. juli 2010 #19 Skrevet 11. juli 2010 Nå har jeg fått meg samboer, men da jeg bodde alene som student brukte jeg rundt 1300 kr i måneden på mat. Nå bruker vi ca 3500 kr på mat, altså 1750 per pers. Dette inkluderer alt vi kjøper på matbutikken, unntatt shampo og balsam.
rosaprosa Skrevet 11. juli 2010 #20 Skrevet 11. juli 2010 4000-6000 i mat på to pers. Inkl såpe og det andre man handler på butikken.. Vi handler akkurat det vi har lyst på. Kjøtt til middag hver dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå