Gå til innhold

gave....sum?

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i bryllup til en gammel klassekammerat av min samboer. De prates vel på tlf. ett par ganger i måneden eller noe, er ikke "nærmere" enn det. De ønsker seg penger til bryllupsreise og nå lurer vi på hvor mye vi skal gi???? Har IKKE peiling på hva som er "vanlig"....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det vanlig å gi 500 kr pr par, men på KG er det noen som mener man skal betale kuvertprisen. Så da må man ringe og høre hva den koster, for så å elgge seg på den prisen. og andre på KG mener man bør i alle fall gi 1000 kr pr par, om ikke mer.

Men soms agt i vår vennekrets, og andre som vi har snakket med i den virkelige verden, så gir man 500 kr pr par.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det vanlig å gi 500 kr pr par, men på KG er det noen som mener man skal betale kuvertprisen. Så da må man ringe og høre hva den koster, for så å elgge seg på den prisen. og andre på KG mener man bør i alle fall gi 1000 kr pr par, om ikke mer.

Men soms agt i vår vennekrets, og andre som vi har snakket med i den virkelige verden, så gir man 500 kr pr par.

Vi er ikke bedt i middagen, "kun" kaffe og festen...

Skrevet

Hvis dere ikke er vedig nære venner av de som skal gifte seg, ville jeg kanskje gitt 500-600 kr. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

500kr pr. par er helt fint! :)

Det fikk vi både av venner og familie til vårt bryllup.

Gjest Spinell
Skrevet

Selvom jeg motsier meg selv litt nå (iom at jeg er motstander av å tenke gavestørrelse i sammenheng med kuvertpris), må jeg innrømme at jeg ikke ville gitt mer enn 500 i gave når jeg kun er bedt i kaffe.

Skrevet

Første tenkte jeg 1000kr men siden dere bare er bedt til kaffe & kake så tenker jeg 500kr som resten her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...