Fanderay Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Så og si alle mine bh'er ender opp med å ha en glippe mellom partiet mellom cupene og huden. Hvis jeg holder cupen rundt puppen så virker det som om den passer i seg selv, men når jeg har bhen på meg blir det alltid denne glippen. Og jeg har bh'er i 65, 70 og 75 - og b,c og d-cup Hjelp!
Antlers Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 For min del skjer dette når cupen ikke er stor nok, og det er samtidig viktig at BHen sitter godt rundt. Kan godt hende at du må opp en cup-størrelse, selv om brystene ikke ser "så store" ut.
Stress-less Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Du har kanskje en bh som ikke passer deg skikkelig! Hvis du går innpå f.eks. hm.com sin nettbutikk, kan du måle deg frem til hvilken størrelse du bør bruke ved hjelp av størrelseguiden der innpå.(klikk deg innpå undertøy og velg en bh og da kan du trykke på Størrelseguide eller noe sånn som står der) Da er det mye lettere og finne en bh som sitter som et skudd! Ser ut som du har flere forskjellige bh'er, men det er ofte lurt å holde seg til én størrelse kanskje.. Lykke til! :-)
RedFox81 Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Du mener, det blir avstand mellom huden og bhen i midten foran? Jeg ville tippe, for liten cup / for stor omkrets i bh-størrelsen. Prøve størrelser 60E, 65E, kanskje?
Gjest Spinell Skrevet 5. juli 2010 #5 Skrevet 5. juli 2010 Det høres ut som om BH-ene har for stor omkrets og for liten cup, men jeg ser du har mange ulike størrelser. Det skal neimen ikke være lett! Oppsøk en undertøyforretning og bli målt/få veiledning der. De har dyre BH-er, men du verden så bra resultat en får. Kanskje skal du opp i cup-størrelse og ha enda mindre omkrets? Prøv dessuten alltid BH-en før kjøp. Kanskje er 60 eller 65 DD, E eller F det riktige for deg?
Fanderay Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #6 Skrevet 6. juli 2010 Tusen takk for svar Ja, jeg mener huden og bhen midt forran. Dessuten "glir" på en måte skålene opp... (spilene ligger ikke inntil huden). Kan være at det er omkretsen som er for stor, ja. Den bhen jeg har på nå er i 70, og jeg kan knyte den bak hvis jeg vil (prøvde akkurat ) Mulig cupen også, men jeg trodde at man ville få "dobbelpupp" ved for liten skål? Så da blir det undertøysbutikk neste. Tror egentlig at jeg faktisk vil spare penger på å kjøpe noen få bher som passer, og ikke en masse som ikke paser. Det er bare så mye lettere å kjøpe med en bh når jeg allerede er på cubus/lindex/H&M. Og selv om jeg (innimellom) prøver bh før kjøp og det da virker som den sitter fint, kommer denne glippen etter litt bruk Fordi den blir utvidet ved bruk da?
Antlers Skrevet 6. juli 2010 #7 Skrevet 6. juli 2010 (endret) Tusen takk for svar Ja, jeg mener huden og bhen midt forran. Dessuten "glir" på en måte skålene opp... (spilene ligger ikke inntil huden). Kan være at det er omkretsen som er for stor, ja. Den bhen jeg har på nå er i 70, og jeg kan knyte den bak hvis jeg vil (prøvde akkurat ) Mulig cupen også, men jeg trodde at man ville få "dobbelpupp" ved for liten skål? Så da blir det undertøysbutikk neste. Tror egentlig at jeg faktisk vil spare penger på å kjøpe noen få bher som passer, og ikke en masse som ikke paser. Det er bare så mye lettere å kjøpe med en bh når jeg allerede er på cubus/lindex/H&M. Og selv om jeg (innimellom) prøver bh før kjøp og det da virker som den sitter fint, kommer denne glippen etter litt bruk Fordi den blir utvidet ved bruk da? Man trenger ikke få dobbeltpupp av for liten cup, med mindre den er veldig mye for liten. Det kommer også an på modell. Jeg får fort dobbeltpupp av push-up BHer som er for små, mens de mer dekkende variantene sørger for at puppen holder seg sammenklemt inne i BHen. Det kan dog fort se ut som om man har valker i armhulen, men det er egentlig bare overflødig pupp som ikke fikk plass. Cupen skal faktisk gå opp til armhulen (men selvsagt ikke inn i) på en BH som er stor nok til deg. BHer blir utvidet, det er derfor viktig å kjøpe en som sitter stramt (innen rimelighetens grenser) på ytterste hakk, slik at du kan jobbe deg innover på hektene etterhvert som den utvides. En grei måte å sjekke at den er trang nok rundt er at du skal måtte jobbe litt for å snu BHen rundt i riktig posisjon etter at du har festet hektene foran. Endret 6. juli 2010 av Antlers
Gjest Spinell Skrevet 6. juli 2010 #8 Skrevet 6. juli 2010 Det høres ut som om omkretsen er alt for stor, ja! Jeg er helt på linje med Antlers' innlegg. En ny BH skal sitte temmelig stramt når du kjøper den. Omtrent på grensen til ubehagelig. Den aller vanligste BH-feilen er å bruke for liten cup og for stor omkrets.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. juli 2010 #9 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har også dette problemet, men jeg kan verken gå ned i omkrets eller opp i cup. Jeg bruker en omkrets som sitter som et skudd (hvis jeg går ned får jeg ikke lukket igjen engang), og hvis jeg går opp en cup så fyller jeg ikke ut cupen i det hele tatt. BH'ene mine føles riktige når jeg har de på, men visuelt er det helt tydelig avstand mellom hud og stoff øverst på brystene.
Antlers Skrevet 6. juli 2010 #10 Skrevet 6. juli 2010 Jeg har også dette problemet, men jeg kan verken gå ned i omkrets eller opp i cup. Jeg bruker en omkrets som sitter som et skudd (hvis jeg går ned får jeg ikke lukket igjen engang), og hvis jeg går opp en cup så fyller jeg ikke ut cupen i det hele tatt. BH'ene mine føles riktige når jeg har de på, men visuelt er det helt tydelig avstand mellom hud og stoff øverst på brystene. Har du prøvd å gå opp en cup-størrelse og ned i omkrets samtidig? Min størrelse er 75H (det ser ikke så stort ut som det høres ut), men siden jeg sjelden har råd til å kjøpe BHer i riktig størrelse (spesialbutikk osv) har jeg mange BHer i 80-85 DD-E cup. De sitter faktisk ganske godt rundt, men det er jo fordi cupen er for liten, og det blir mellomrom mellom kløft og BH, og kanskje en liten glippe under brystene også. Nå er det ikke slik at en 75H alltid vil passe meg perfekt. Det har med materiale og snitt å gjøre, og at noen merker hopper over dobbeltstørrelse og derfor vil ha større cup enn "normalt". Det er ikke alltid lett å finne en BH som sitter perfekt, men har du denne glippen så er ikke BHen i rett størrelse, selv om den sitter godt ellers. Det har jo forøvrig ikke så mye å si,så lenge du kan leve med det
Charlie28 Skrevet 8. juli 2010 #11 Skrevet 8. juli 2010 Signerer de andre svarene du har fått.. For stor rund og for liten cup. Mange gjør den feilen. For noen rå siden trodde jeg at jeg var 70C, men neida, var en 60E jeg :S (Størrelsen kan variere litt fra bh til bh..) Så stikk innom en god undertøysbutikk (evnt HM sine større undertøysbutikker. Der har de fått større utvalg nå, så er mulig å handle BH der for sånne som oss også der )
Fanderay Skrevet 9. juli 2010 Forfatter #12 Skrevet 9. juli 2010 Ja, jeg har nok for stor omkrets, har prøvd å knyte / feste bh'en ved hjelp av sikkerhetsnåler, og jøssenavn så utrolig mye bedre de satt! Var en skikkelig aha-opplevelse. Dessuten når jeg fikk strammet inn omkretsen kan jeg faktisk tenke meg at cupen også er liten. Så igjen, takk for svarene deres Har fått et helt nytt syn på bh-størrelser, jeg trodde faktisk ikke det var mulig å ha såååå feil størrelse. Hilsen meg, som skal ut å kjøpe nye bh'er i morgen
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Jeg har også dette problemet, men jeg kan verken gå ned i omkrets eller opp i cup. Jeg bruker en omkrets som sitter som et skudd (hvis jeg går ned får jeg ikke lukket igjen engang), og hvis jeg går opp en cup så fyller jeg ikke ut cupen i det hele tatt. BH'ene mine føles riktige når jeg har de på, men visuelt er det helt tydelig avstand mellom hud og stoff øverst på brystene. Øverst på brystene? Det er det hos meg også. Men MELLOM brystene ligger BH på huden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #14 Skrevet 10. juli 2010 Øverst på brystene? Det er det hos meg også. Men MELLOM brystene ligger BH på huden. Har nok mer med modellen enn størrelsen å gjøre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 10. juli 2010 #15 Skrevet 10. juli 2010 Har du prøvd å gå opp en cup-størrelse og ned i omkrets samtidig? Det går ikke. :/ Jeg har 75B nå, tar jeg 70C eller B for den saks skyld mister jeg enten sirkulasjonen totalt eller så får jeg ikke lukket den igjen engang. Frusterende hvor mange som faktisk løser dette problemet ved å gå ned i omkrets og opp i cup. Det virker som en idiotsikker løsning for alle utenom meg!
Antlers Skrevet 10. juli 2010 #16 Skrevet 10. juli 2010 Det går ikke. :/ Jeg har 75B nå, tar jeg 70C eller B for den saks skyld mister jeg enten sirkulasjonen totalt eller så får jeg ikke lukket den igjen engang. Frusterende hvor mange som faktisk løser dette problemet ved å gå ned i omkrets og opp i cup. Det virker som en idiotsikker løsning for alle utenom meg! Vel, det er jo mye som kan gjøre det vanskelig å finne en BH som passer, alt fra å være såpass smal at man ikke finner passende omkrets til å være lubben, slik at omkretsen egentlig passer, men graver seg inn i huden pga fettet. For ikke å snakke om litt flate hengebryst, som ikke fyller ut toppen på en push-up BH som egentlig er i riktig størrelse. Når du sier du ikke kan gå opp i cup-størrelse, kan det være at du er såpass vant til hvordan BHen din sitter nå, at du synes det blir rart med en større cup, hvor spilen går helt opp til armhulen? Om du plages med at det blir en liten glippe over brystene (ikke i midten) i større cup-størrelser så kan du jo enten prøve en annen type BH, eller du kan lene deg fremover når du tar på BHen, slik at du er sikker på at den sitter riktig. Ikke noe jeg gidder å gjøre hele tiden, men med enkelte BHer ser det mye penere ut om man bruker lene-seg-frem metoden
Kanutte Skrevet 10. juli 2010 #17 Skrevet 10. juli 2010 Det går ikke. :/ Jeg har 75B nå, tar jeg 70C eller B for den saks skyld mister jeg enten sirkulasjonen totalt eller så får jeg ikke lukket den igjen engang. Frusterende hvor mange som faktisk løser dette problemet ved å gå ned i omkrets og opp i cup. Det virker som en idiotsikker løsning for alle utenom meg! Jeg foreslår at du oppsøker en BH-butikk med peil på tilpassing av BH. Jeg var selv på LaLina i fjor og fikk veldig god hjelp. Jeg kom dit med 85B og gikk igjen med 75DD. Jeg kjøpte et par bh'er der da, men har kjøpt på andre butikker senere. I dag var jeg på Change hvor de hadde kjempesalg. Kom hjem med 3 nye bh'er og en badedrakt. Kjøpte da bh i 75dd, 75d og 80d. Med andre ord varierer det litt, men de satt pent på.
Kanutte Skrevet 10. juli 2010 #18 Skrevet 10. juli 2010 Damen på LaLina brukte forresten nærmere 1 time på å finne rett størrelse og fine modeller til meg. Vel verdt pengene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå