Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #1 Skrevet 5. juli 2010 Jeg tok tatovering for 5 dager siden. Jeg fikk beskjed om å vaske med mild såpe (intimsåpe) og smøre etterpå med en krem jeg fikk av tatovøren, 2 ganger om dagen skulle jeg gjøre dette. i 2 uker. Men jeg har merket at tatoveringen min på en måte flasser? Idag da jeg skulle smøre den så kom det av små svarte biter, men det kunne ikke synes på tatoveringen at dette falt av da.. Men er det normalt? De sa heller ikke noe om dusjing (som jeg husker, var litt mer opptatt av å se hvor fin tatoveringen ble ), men jeg har hørt at du ikke skal dusje tatoveringen den første uken (?) Men jeg har på skulderen og da blir det litt vanskelig og unngå å dusje den. Så jeg har dusjet den men prøvd å ikke få shampoo og balsam direkte på den, og skyllet den godt før jeg gikk utav dusjen. Er det derfor den "flasser" litt? Bør jeg smøre den oftere pga dette? Blir takknemlig for svar, er redd jeg skal ødelegge hele greien! :-(
sebra Skrevet 5. juli 2010 #2 Skrevet 5. juli 2010 (endret) ja det er normalt, dette fordi det danner seg ett nytt hudlag under. men du må ikke finne på å pelle på det. tættisen tar ingen skade av dusjen, med mindre du gnir på den. varmt vann stimulerer huden så det gror fortere. Jeg prøver å holde den fuktig hele tiden med hvit vaselin, for at det ikke skal danne seg skorpe på den. Endret 5. juli 2010 av sebra
neon_sun Skrevet 5. juli 2010 #3 Skrevet 5. juli 2010 Vaselin er ikke så veldig lurt å smøre på tatoveringer. En tatovering er et sår, og et sår trenger luft for å få gro, vaselin gir ikke luft. 1
sebra Skrevet 5. juli 2010 #4 Skrevet 5. juli 2010 Vaselin er ikke så veldig lurt å smøre på tatoveringer. En tatovering er et sår, og et sår trenger luft for å få gro, vaselin gir ikke luft. det skal luftes i ett kvarter etter vask før jeg smører. jeg har brukt vaselin flere ganger og er meget fornøyd, har pøvd med helosan, men likte det ikke. og jeg velger å stole på tattovørene mine som ikke kjenner hverandre engang og begge har sagt at jeg skal smøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå