Gå til innhold

Vil gjerne få utbetalt lønnen et par dager før

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser på ferie i morgen, og får ikke lønn før 15. juli. Det er èn dag etter at jeg kommer hjem.

Skulle gjerne fått utbetalt lønningen i dag eller i morgen (er det ikke det som kalles forskudd på lønn?). Kan jeg ringe lønningsavdelingen, og spørre om det går i orden? Pleier det å gå greit, eller er de strenge på slikt? Varierer sikkert fra bedrift fra bedrift, men greit å vite. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer fra bedrift til bedrift, og derfor er det umulig for oss å vite omd et går i dinb edrift. letteste er å ta en telefon, for da får du svar med en gang. Og de må sikkert ha en eller to dager for å fikse det.

Gjest Spinell
Skrevet

De aller fleste arbeidsplasser gir forskuddslønn hvis det kniper (i følge lønningskontorene i de bedriftene jeg har jobbet/jobber i). Noen bedrifter har regler om at kun en viss andel av lønnen kan utbetales som forskudd, så det er ikke sikkert du kan forvente å få hele summen utbetalt.

Hvis du skal avvikle hovedferien din nå, og har rett på feriepenger fra arbeidsgiveren din, kan du også be om feriepenger. Hovedregelen er at feriepengene skal utbetales siste vanlige lønningsdag før en avvikler ferie, men her er det mange lokale varianter.

Skrevet

Ring lønningsavdelingen din og spør de. Vil ikke tro at det er stort problem :)

Gjest padawan
Skrevet

ikek for å være kjip men burde du ikek ha planlagt pengebruk og sparing til ferien litt bedre..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...