Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. vi blir rundt 30 personer til dåpsfeiring. Hvordan beregner man hvor mange kaker man skal ha. Det går i alle fall 3,5 timer fra middagen begynner til man skal spise kakene så folk rekker vel å bli sultene igjen. Det burde bli litt kaker til overs også.

Noen som har tips om hvilke kaker vi burde ha?

Burde man ha 2 bløtkaker (evt. marsipankaker)? -eller holder det med en?

Det kommer mange barn. Det er vel sjokoladekaker som barn ofte liker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns alltid det er vanskelig å beregne kaker, men bedre med litt for mye enn litt for lite.

Jeg tror jeg ville hatt følgende:

* marsipankake (liker det bedre enn vanlig bløtkake)

* sjokoladekake (som du nevnte selv, populært blant barn)

* ostekake

* suksessterte

* kringle eller prinsessekake

Da burde det være litt for alles smak, og helt sikkert noe til overs.

Skrevet

Vi var 20 personer og hadde:

- kransekake

- stor sjokoladekake (dåpskaken)

- oreo kake

- mektig hjemmelaget snickersiskake

- dronning maud

- hjemmelaget karamellpudding

Mektige gode kaker/desserter, og selv om alle spiste mye - var det mye rester! Synes det er mye bedre når det er for mye enn for lite, liker at det "bugner" litt:) Ingen bløtekake/marsipankake da vi ikke er noe glad i det.

Skrevet

Ikke for å være pirkete, men for meg hører både Dronning Maud og karamellpudding inn under kategorien "dessert".

Ellers er jo kransekake en typisk festkake, det er jeg enig i.

Skrevet

Vi var vel også rundt 30. Vi hadde:

- marsipankake (langpanne, dåpskaken)

- kransekake

- iskake

- verdens beste

- sjokoladekake

- skillingsboller (enkelt å spise for ungene)

- kringle

Vi hadde masse igjen, spesielt av marsipankaken.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å være pirkete, men for meg hører både Dronning Maud og karamellpudding inn under kategorien "dessert".

Ikke for å være pirkete, men nå skrev jo Clebra at dette var kaker SLASH desserter da.

;)

Skrevet

Ikke for å være pirkete, men nå skrev jo Clebra at dette var kaker SLASH desserter da.

;)

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer begeistret for dere AA, nei, jeg mener AB... :ironi:

TS spurte etter kaker, men det er klart. Ber jeg om ideer til suppe, så blir jeg lykkelig over forslag på gryterett. Not.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Brunhilde - kommentaren min til deg var sagt med et STORT glimt i øyet, bare så det er sagt. (og jeg velger å være anonym bruker selv i en så uskyldig tråd som dette, rett og slett fordi jeg har erfart både på meg selv og andre hvor latterlig enkelt det er å legge sammen en-to-fire tråder og gjenkjenne tante, nabo eller sjefen)

Jeg er vant med at et kakebord til dåp, konfirmasjon, "lag" gjerne inneholder både kaker, gjærbakst, lefser, is og dessert så mitt svar er basert på det:

Til 40 personer (30 store, 10 små) hadde vi følgende på bordet

- Marsipankake med aprikos/valnøttfyll

- Pavlova med frukt og bær

- Kransekake

- Firkløverkake

- Jordbærkake

- Suksessterte

- Verdens Beste

- Mørk hemmelighet

- Sarah Bernhard

- Enkel sjokoladekake

- Gulrotkake

- Hjemmelaget karamellpudding m/krem

- Mokkafromasj

Til "middag" ble det servert koldtbord, og som "ventemat" mellom kirke og mat hadde vi - smurte vestlandslefser og mørlefser (hardinglefse).

Selvfølgelig mye rester (både mat og kaker), noe er enkelt å fryse ned og resten forsvant i "etterpålag" for venner og naboer.

Kakebord

Skrevet (endret)

Da beklager jeg mitt sure svar. Venner ;)

Kakebordet på bildet ditt var imponerende, hadde gjerne vært gjest der. :)

Endret av Brunhilde
Skrevet

Tusen takk for svarene :)

Kanskje vi lager en 6-7 kaker da. Det blir sikkert mye til overs siden det er mange barn som kommer. De spiser jo ikke så mye,

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir mer og mer begeistret for dere AA, nei, jeg mener AB... :ironi:

TS spurte etter kaker, men det er klart. Ber jeg om ideer til suppe, så blir jeg lykkelig over forslag på gryterett. Not.

whoops! Sorry. Det er bare at hos meg er det aldri noe skille på dette da disse dessertene står på kakebordet og spises på samme tid - så jeg tenker ikke over at de ikke er runde og er uten bunn. Var ikke meningen å være så "off topic".. :sjenert:

• Liker 1
Skrevet

jeg syns ikke det var off-topic.

Det er jo interresant å vite hva dere har på kakebordet unasett om det er desserter eller kaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...