Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnen til at jeg lurer, er at jeg bruker mye penger på chanel og dior etc, men så ser jeg at dere snakker så varmt om billigere merker dere kjøper på nett. Dersom skyggene jeg kjøper egentlig ikke er noe bra, er det jo bortkastet penger ;) Tror jeg har øyenskygge for et helt liv fra Chanel, Dior, Sisley etc etc (har dilla på sminke).

Videoannonse
Annonse
Gjest Heidie
Skrevet

Øyenskyggene du har er nok bra, bare litt overprisa ;)

Jeg har ikke prøvd øyenskygger fra Chanel og Dior og sånn, fordi jeg synes de er fryktelig dyre, også liker jeg ikke etuiene, siden de har rom til svampapplikator.

Nå er ikke jeg makeupartist, men jeg tror grunnen til at makeupartister bruker merker som MAC og lignende, er fordi merkene er mer laget for makeupartister, de er billige, og det er lagt opp til at man skal lage paletter med farger man velger selv og sånn.

Litt tungvint for en makeupartist å dra på 100 chanel-duoer liksom. "hvor er den mosegrønne fargen mon tro?"

Skrevet

Hehe skjønner hva du mener ;) Jeg har kjøpt paletter med fire i stort sett, og problemet mitt er at jeg ofte digger en eller to av dem, og de andre blir urørte..

Gjest Heidie
Skrevet

Hehe skjønner hva du mener ;) Jeg har kjøpt paletter med fire i stort sett, og problemet mitt er at jeg ofte digger en eller to av dem, og de andre blir urørte..

Ja, det er jo kjipt. Da er det greiere å sette sammen sin egen palett med MAC-øyenskygger ;)

Skrevet

Champagne, jeg synes både Chanel og Dior har bra øyeskygger. Jeg har ingen fra Sisley, men jeg har blush og illuminator (eller hva det heter) fra Sisley og er superfornøyd med de. Jeg er heller ingen makeup artist, har bare dilla på makeup. :ler:

Og jeg mener, hvis man er egentlig ikke så interessert i makeup, men vil ha skygger av god kvalitet og fine farger, da er det en veldig god og "safe" løsning å kjøpe seg en 5-palett fra Dior, eller 4-palett fra Chanel. Jeg mener også at det gir god verdi for pengene, Dior palett koster jo ikke mer enn 200 kr på nettet, og man får 5 øyeskygger, fargene er allerede satt sammen, og god kvalitet.

Men jeg sier meg enig med Heidie, når man først skal ha dusinvis av øyeskygger, da er det greiere å ha større paletter av MAC, eller andre merker. Synes også både Dior og Chanel gjentar de samme fargene alt for ofte i sine 4 og 5 paletter, og de fargene er ikke like pigmenterte, som MAC sine. I tillegg er det for mye skimmer for min smak, i de Dior skyggene som er med skimmer.

Skrevet

Jeg vil også si noe om Sisley. Som sagt, jeg er superfornøyd med blushen og illuminator fra Sisley, er det gode? Ja, de er helt fantastiske. Men gir de verdi for pengene? Nei, de er ikke verdt det de koster, etter min mening. Man kan kjøpe andre blush og skimmer-puddere som er av like god kvalitet og for en brøkdel av prisen. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun fra Make Up Store.

Der er det dyrt, men synes det er verd det. Har aldri vært missfornøyd med noe av det som er kjøpt der, må jo kjøpe hver farge for seg, men det er mye øyenskygge i hver av de!

Kostene deres er helt himmelsk, rett og slett elsker Make Up Store :)

Gjest Heidila
Skrevet

Jeg liker å kjøpe billigere sminke på nett fordi jeg synes dior ogsminke på parfymeriet er overprized !

Jeg liker makeupstore veldig godt ! Så har vi Mac,Moonsoon,the balm,nyx, kruolan,Ben Nye

På visage i Oslo har de masse bra merker, men mye er dyrt da. MEn det er en drøm å gå inn å se der :D Man blir gjerne blakk etterpå da ;)

Skrevet

Jeg har begynt å få øynene opp for Mac nå, og har kjøpt meg blush derfra. Synes den er kjempefin, men den sitter dessverre ikke hele dagen...

Ellers er jeg veldig fornøyd med kremøyenskyggen min fra Sisley, den er veldig god som base for vanlig øyenskygge synes jeg!

Driver dessuten å går over på koster i stedet for svampapplikator om dagen, skal få kjøpt meg noen gode koster så snart jeg kommer meg på en tax-free.

Skrevet

Du trenger ikke komme deg til en tax-free for å få tak i gode koster! Sigmakoster er billige og bra + at allcosmeticswholesale selger billige mac-koster (og Sigma)

Skrevet

Hvor får man kjøpt sigmakostene i Norge da?

Skrevet

Sigmamakeup.com :) De sender til Norge.

Skrevet

Ok- takk for råd- jeg synes bare det er så styr å kjøpe på nettet når noe koster mer enn 200 kr, da blir det jo omtrent like dyrt som å kjøpe i Norge med moms og alt. Skal ut og reise om ikke så lenge så da kan jeg jo få kjøpt Mac på Gardermoen?? Da får jeg prøvd og tatt på kostene også :)

Skrevet

Ja, det kan være greitt å få sett fysisk på kostene før du kjøper dem :) De fleste MAC-kostene på AllCosmeticsWholesale koster forresten under $30 slik at du slipper moms :) Hvis du kjøper en og en, vel og merke. Sigmakostene koster mye mye mindre. Så der kan du kjøpe 3-4 i slengen :)

Skrevet

Ok- takk for råd- jeg synes bare det er så styr å kjøpe på nettet når noe koster mer enn 200 kr, da blir det jo omtrent like dyrt som å kjøpe i Norge med moms og alt. Skal ut og reise om ikke så lenge så da kan jeg jo få kjøpt Mac på Gardermoen?? Da får jeg prøvd og tatt på kostene også :)

Sigma er praktisk anlagt. Min forsendelse var merket $12 og som gave. Slapp å besøke tollen, kom rett i postkassen:)

Skrevet

Sigma er praktisk anlagt. Min forsendelse var merket $12 og som gave. Slapp å besøke tollen, kom rett i postkassen:)

Samme her, fikk mine i går og jeg er superfornøyd med å slippe unna tollen! :jepp:

Skrevet

Takk for råd dere! Kanskje jeg få bestille et sett fra sigma allikevel ;)

Har dere en av hver kost, eller trenger man en til hver farge, om dere skjønner? Feks en til mørke, en til mellom og en til lyse farger?

Gjest Heidie
Skrevet

Takk for råd dere! Kanskje jeg få bestille et sett fra sigma allikevel ;)

Har dere en av hver kost, eller trenger man en til hver farge, om dere skjønner? Feks en til mørke, en til mellom og en til lyse farger?

Det holder med en av hver kost. Jeg bruker gjerne samme kost til 3 forskjellige farger når jeg sminker meg, bare tørker vekk fargen på et tørt papir mellom hver farge, og når jeg er ferdig å sminke meg, pleier jeg å tørke kostene på en våtserviett (simple), da slipper jeg å vaske kostene så ofte med shampoo :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...