Gå til innhold

Farge som passer til lilla fondvegg

Snowflake

Anbefalte innlegg

Jeg skal pusse opp soverommet mitt og trenger litt tips til farger. Jeg har allerede bestemt med for å ha en lilla fondvegg (med mønstrete tapet) bak senga, men jeg blir ikke enig med meg selv om hvilken farge jeg skal ha på de andre tre veggene. I tillegg er det en garderobe i tilknytning til soverommet, bør denne være i samme farge, eller bør jeg slå til med en crazy, oppkvikkende kontrast her?

Gulvet er i eikeparkett og karmene hvite (bomull).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spinell

Det kommer litt an på hvordan rommet/rommene ser ut, størrelse og form, men generelt ville jeg ikke valgt enda en kontrastfarge, når jeg allerede har en fondvegg. Da er jeg redd de slår hverandre ihjel. Til nød, hvis arealet er stort nok, kunne jeg valgt lilla tapet til garderoben også, men jeg tror ellers jeg ville holdt meg til en nøytral farge. Synes selv at lyse gråfarger passer fint til lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mest for grå, vi kjøpte en prøveboks i dag, men lurer på om den ble litt mørk, så kanskje det blir noe som ligner litt på siv fra Kulør. Den var fin!

Når det gjelder garderoben tror jeg at det blir samme gråfarge også der, får se det litt an når fargene kommer på veggen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla-fargen i seg selv er jo temmelig sprek så det kan være lurt å "roe" ned litt i resten av rommet. Lilla, lysegrått og hvite lister blir pent:) For mye lilla i rommet kan fort gjøre det for mørkt men litt tilbehør med lilla blir jo bare lekkert. Du kan jo også ramme inn en bit tapet i en billedramme eller 2 og henge på en av de andre veggene for å ta igjen fargen litt fra tapeten. Eller kanskje du kan male en krakk eller pinnestol i lilla tapetfarge. Fargen på tapeten får du målt hos fargehandleren slik at du får riktig fargekode. Mange muligheter:) Crazy kontrast-farge på garderoben kan du jo male men siden det er et soverom så er det vel kanskje best å gå for noe som er litt rooolig;) Uansett, ditt soverom og ditt valg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble grått :-) Tror det blir fint!

Det var lurt det med en lilla krakk eller noe! Siden vi har egen garderobe tenker vi at vi klarer å holde det fint og ryddig på soverommet til enhver tid, men kanskje det blir for ryddig, ergo tomt? :-) En krakk eller noe i et hjørne vil jo være utmerket. Gleder meg til vi er ferdige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å male veggene både på soverommet og i garderoben grå, også kjøpe to like krakker/stoler du maler i den lillafargen, og setter den ene på soverommet og den andre i garderoben? Kjempestilig!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent svar, men fargen Sand er kjempefin mot lilla fondvegg. Vi har det samme, rålekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt sent svar, men fargen Sand er kjempefin mot lilla fondvegg. Vi har det samme, rålekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg har brukt fargen Marrakesh fra Jotun sammen med en ganske mørk lillafarge og er veldig fornøyd! Har to forskjellige gardiner på bildene, er litt usikker på hvilke jeg skal gå for...

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble akkurat ferdig med soverommet, ble kjempefornøyd! :-) Det ble grå vegger mot den lilla fondveggen, det funka bra. Var veldig fine de sandfargene også! Neste gang... :-)

Må bare få opp noen bilder på de grå veggene, så blir det bra :-) Hørtes lurt ut med en krakk i hvert rom med samme farge, skal vurdere det når også garderoben er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg har brukt fargen Marrakesh fra Jotun sammen med en ganske mørk lillafarge og er veldig fornøyd! Har to forskjellige gardiner på bildene, er litt usikker på hvilke jeg skal gå for...

Ellen

hvilken lilla farge har du brukt her? den var nydelig, og jeg driver fortiden å jakter den perfekte lilla farge til soverommet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...