Gjest Lisa Lill Skrevet 25. september 2003 #1 Skrevet 25. september 2003 Nå trenger jeg virkelig noen gode råd Tror mannen min er utro, men jeg er jo ikke sikker.. Har funnet en del mistenkelige sms på mobilen hans. Var ikke meningen å snoke, skulle finne ett nummer. Der sto det: er på jobb. Du kunne kommet i går. Hun var lagret under e5. Den kvelden han fikk desse meldingene var han ute på fest alene. Han er flink å flørte, liker "friske" jenter som han kaller det.. Og jentene faller for han ganske lett. Han er sjarmerende og morsom. Har ledd av det før, han var jo min. Så kom det en sms til: hei elskling, er du klar? Da skulle det vær fest dagen etter. Han fikk til og med helsing på bursdagen, så hun vet det også. Jeg sjekker mobilen regelmessig nå. Kan ikke konfrontere det med han heller, hva hadde jeg å gjør på hans mobil? Spurte om han var utro, da ble han kjempesint. Om han ikke hadde lov å snakke med folk og så videre. Vet ikke hva jeg skal gjør, det tar hele gnisten fra meg. Kanskje er det helt uskyldig, hun er kanskje betatt av han og ikke omvendt. Hva tror dere? Jeg trenger gode råd nå. Hva skal jeg gjøre. Vi har to små barn. Kommer ikke til å gå fra han, men hvordan bevare?
Gjest Mille matilde Skrevet 26. september 2003 #2 Skrevet 26. september 2003 Hva er værst? Sjekke andre mobil fordi man er redd for å bli bedratt, eller bedra? Jeg synes du skal kjøre på jeg! Si at du er redd. At det godt kan hende du tar feil, men at du har en dårlig følelse. Si at du har lest meldingene fordi du var desprat og engstlig. At du beklager det, men at det du fant ikke gjorde deg tryggere. Det er jo ofte magefølelsen stemmer.. Du kan jo sende en sms til 1999 og sjekke hva hun heter, hvem hun er f.eks. Da er det kanskje lettere å konfrontere han?
Rapitap Skrevet 26. september 2003 #3 Skrevet 26. september 2003 Ja! det siste hadde jeg ivertfall gjort! Send det til 1900, så tar du steg 2 fra der....
Gjest GreenSky Skrevet 26. september 2003 #4 Skrevet 26. september 2003 Det kan jo tenkes at det er helt uskyldig også? Jeg kaller kompisen min for søtnos, vennen, sukkertopp, osv, bare for kødd, selvfølgelig. Det er en intern spøk vi har. Har du noen litt mer konkrete meldinger på tlf? Eller har du merket at han har endret væremåte på noen spesielle områder? Jeg synes du bør gå litt forsiktig frem her, i og med at du har lest meldingene hans. Du kan jo f.eks ta det opp med han likevel, men si for all del at du leste meldingen med et uhell da du lette etter et telefonnummer. Tror nok ikke han vil sette særlig pris på at du har snoket...Du kan jo si noe sånt som at du leste meldingen, og at du ble beskymret, at du ikke helt vet hvordan du skal forholde deg til den. (at du har sjekket mobilen han flere ganger, trenger du ikke nevne.)
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #5 Skrevet 26. september 2003 Dette må du ta på fullt alvor. Dette er ikke snoking overhodet, det er å få visshet for om han bedrar deg. Ring 09000 og bestill loggen fra mobilen hans. Her vil du få en oversikt over de SMSene han har sendt de siste 2-3 månedene. Da får du visshet. Jeg vet hva dette handler om - og det er rett og slett grusomt. Hva hun sa til meg, viste seg å ikke stemme - og dermed var det kun faktiske bevis som nyttet. Så jeg bestilte en slik logg, og fikk alle mine mistanker bekreftet, dessverre.
Gjest GreenSky Skrevet 26. september 2003 #6 Skrevet 26. september 2003 Bestill gjerne en slik logg. Men dersom du nevner at du har snoket i meldingene hans, vil han allerede komme i forsvarsposisjon før du får konfrontert han med det du vil si, og da vil det om mulig bli enda vanskligere å få et ærlig svar ut av han. Det var nå min tanke.
Joan Skrevet 26. september 2003 #7 Skrevet 26. september 2003 Hvorfor kunne han ikke lagre nummeret hennes under et vanlig navn?? GreenSky, jeg regner ikke med at du har kodenavn på alle dine venner som du sender tulle-meldinger til?! Jeg er kanskje litt forhåndsdømmende nå, men e5 = elskerinne 5??? Si til han at du kom over meldingen ved en tilfeldighet, og at du har bestilt en sånn logg, så kan du vel se om han blir lang i maska eller hvordan han reagerer. Og hvis han nekter og nekter og dere ikke kommer noen vei, så er jo det et dårlig utganskpunkt, ikke spesielt bra for kommunikasjon, hva? Spesielt for deg som er villig til å jobbe, men det går faktisk ikke om bare den ene parten er villig. Det virker på meg som om du sitter en del hjemme og passer barna mens han er ute på byen (bare si fra hvis jeg tar feil, men det er det inntrykket jeg har). Hvis det er sånn, så synes jeg at dere skal få en slutt på at han er den eneste som har mulighet til dette! Du har også behov utenfor hjemmet, og har du fortrengt dine behov og bare satt mann og barn forran, så er det ikke bra for deg Ta vare på deg selv og begynn å ta deg en tur ut alene for hver gang han gjør det! Ikke nødvendigvis på byen, men hva-som-helst som du har lyst til. Kommer ikke til å gå fra han, men hvordan bevare? Det er ikke noe sjakk-trekk å vise den holdningen at "jeg vil ha deg uansett om du tråkker på meg og er utro", hvis du ikke vil at han skal være utro. Jeg vet absolutt ikke om du viser denne holdningen, men det gjelder vel å være litt føre-var. Og tenk deg om: En ting er å være utro og så få tilgivelse, en annen ting er måten det skjer på og om du virkelig føler at du kan stole på ham og om det virkelig er ham du vil ha. Du vil vel ikke ha ham for enhver pris???
Livets datter Skrevet 26. september 2003 #8 Skrevet 26. september 2003 Jeg er kanskje litt forhåndsdømmende nå, men e5 = elskerinne 5? Ouups, jeg tenkte samme tanken! ...uansett, man lagrer ikke "vanlige" venner under kode-navn??? :klø: Skjønner godt at du er engstelig. Dette er du nødt til å ta opp med ham på en eller annen måte, ellers vil du bli sprø av uvitenhet.
Gjest GreenSky Skrevet 26. september 2003 #9 Skrevet 26. september 2003 GreenSky' date=' jeg regner ikke med at du har kodenavn på alle dine venner som du sender tulle-meldinger til?![/quote'] Vel, nei, men en av kompisene mine har lagret navnet mitt under et mannsnavn (jeg liker det ikke selfølgelig, og har sagt i fra), fordi forloveden hans ikke tolererer at han har venninner.
smilla1 Skrevet 26. september 2003 #10 Skrevet 26. september 2003 Hei! Det jeg lurer litt på er hvorfor menn blir så sint når du konfronter dem med noe du har oppdaget? Jeg gjør meg helt klart en tanke om at angrep er beste forsvar. Det er nå bare slik at vi kvinner har lett for å dette helt bakpå og vi blir satt litt ut når de vi er glad i reagerer med sinne på noe vi lurer på. Jeg vil apsolutt anbefale deg å finne ut av dette. Om du ikke gjør det og får et fornuftig svar av han, så vil det ligge og gnage deg i lang tid fremover. Og har han gjort noe som ikke tåler dagens lys så er han ikke noe å samle på. Det er min mening :D Ønsker deg lykke til og håper virkelig for din skyld at det ikke er noe å være redd for :trøste: Smilla1
Tarzan i underbuksa Skrevet 26. september 2003 #11 Skrevet 26. september 2003 Hvordan kan man bestille en slik logg fra 09000 i en annens navn/telefonnummer? Hvordan gjør man det?
~sikka~ Skrevet 26. september 2003 #12 Skrevet 26. september 2003 Hvordan kan man bestille en slik logg fra 09000 i en annens navn/telefonnummer? Hvordan gjør man det? Man skal jo ikke kunne det, men mange lurer seg til det likevel. Aner ikke hvordan.
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #13 Skrevet 26. september 2003 Her har du nok tatt han på fersken. Hvis dette er uskyldig som noen mener,hvorfor har han holdt dette skult for deg da? Nei,dette hadde jeg aldri godtatt! Konfronter det med ham og gjerne henne også. Hva har vel hun i deres samliv å gjøre :evil: Hadde han likt om du gjore det samme,eller hadde du hatt samvittighet til å gjøre det samme? Når de blir sure når du spør er det et sikkert tegn på at han lyver deg rett opp i ansiktet,for en mann. Stakkers deg dette er noe som gjør vondt.Svik på tillitten. Si det rett ut at du leste mld. hans.Synes han har lite respekt for deg,du fortjener vel bedre en dette? Klart det kan ordnes opp i,men da krever det først og fremst at han innrømmer det og ikke minst er villig til å jobbe med deres forhold og ikke alle damene rundt han.
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2003 #14 Skrevet 26. september 2003 Du ringer og bestiller loggen, kort og greit. Du trenger fødselsnummeret til vedkommende, og så blir loggen sendt i vedkommendes navn og til hans adresse. Du må dermed passe på at det er du som henter posten. Det tar omlag seks dager fra bestilling til den kommer, og loggen strekker seg to måneder tilbake i tid. Her står all trafikk ut av mobilen, både samtaler og tekstmeldinger. I tillegg står dato og klokkslett.
Gjest Bedratt Skrevet 26. september 2003 #15 Skrevet 26. september 2003 Uff syns nå ikke dette hørtes bra ut. Ble bedratt selv i 3 år og fant ut dette via mob hans. Mye nekting i begynnelsen men gikk grovere til verks og fikk frem sannheten. Kanskje det er en venninne men da trenger han vel ikke å skjule nummeret? Få loggen, sjekk mob og ikke fortell han noen ting før du vet noe mer. Hvis du forteller han dette nå, vil han være mer forsiktig. Håper det viser seg å være en venninne. Lykke til.
Gjest Lisa Lill Skrevet 28. september 2003 #16 Skrevet 28. september 2003 Tenk at så mange har svart. Jeg er rørt! Ett godt råd er den loggen. Men jeg er litt usikker, så jeg håper noen fortsatt er innom. Er jo havnet litt lenger ned på listen nå... Går det ann å få loggen lenger bak i tid? 4-5 måneder kanskje? Hvordan ser konvolutten ut, han får mange brev, kan ikke åpne alle... Må en betale for det? For da kommer det vel på telefonrekningen hans. Hvis jeg bestiller logg, vil jeg ikke at han skal vite om det. Da ødelegger jeg hans tillit til meg også, viss det ikke er noe mener jeg. Nummeret hennes er ikke registrert, har sikkert kontantkort. Finnes det en måte å finne ut hvem det er uten at det er registrert? På forhånd takk. Og takk for all omtanke
snøfnugg Skrevet 29. september 2003 #17 Skrevet 29. september 2003 Heisann! Jeg synes du skal alliere deg med en venninne.Du har jo nummeret,få en til og ringe "feil"-litt spørrende,da får du jo navnet.Eller..send melding med hans mobil,skriv noe som er ledende...så får du se.Lei en privat dektektiv. Lykke til fra meg.
Gjest Mille Matilde Skrevet 29. september 2003 #18 Skrevet 29. september 2003 Personlig synes jeg dette med loggen er litt på kanten. Spennende og informativt ja, men litt over streken. Bestille noe i hans navn, åpne hans post.. Jeg er enig i at noe er muffens her, men er det ikke andre måter? Få en venninne til å ringe, si at du har ringt feil er nå mitt forslag. Har du vært på mobilen hans i det siste? Oppfører han seg annerledes? Vær ops på at han kan ha byttet navn på vedkommende nå som du har konfrontert han med det. Men vær litt forsiktig så ikke dette ødelegger fo dere i all fremtid dersom du skulle ta feil..
Gjest sexysadie Skrevet 29. september 2003 #19 Skrevet 29. september 2003 Enig med Mathilde Å bestille logg blir for mye av d gode. Send heller SMs til 1985 (Da får du opp både netcom og Telenor) for å få opp navnet hennes. Ring henne derefter opp og finn ut av hvor hun bor. Pass så opp mannen din.Finn ut av om han går dit han sier han skal (allier deg med en venninne) Husk d er han som er den store ulven mht utroskapet.
Gjest Madam Felle Skrevet 29. september 2003 #20 Skrevet 29. september 2003 Bestill gjerne en slik logg. Men dersom du nevner at du har snoket i meldingene hans' date= vil han allerede komme i forsvarsposisjon før du får konfrontert han med det du vil si, og da vil det om mulig bli enda vanskligere å få et ærlig svar ut av han. Det var nå min tanke. Hva er det som er så gale å se meldingene på mobilen til sin kjære? jeg hadde tatt han for meg, og spurt han rett ut hva som foregår. her i huset har vi ikke slike hemmeligheter og vi sjekker hvem som har fått melding, og fra hvem de er uten at noen føler at det blir snoking.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå