Gå til innhold

Lime bilde på glass? Og hvordan herde trelykt fra å trekke til seg fukt..

Gjest

Anbefalte innlegg

Ok, to ting å spørre om som jeg tenkte at dette forumet må jo passe til slikt. Jeg har en lykt jeg er veldig glad i, og den må fikses litt opp nå etter å ha blitt litt møkkete av regn, søle, o.l.

Ideen jeg da fikk i hodet mitt var at jeg evt kunne feste et bilde på glassplaten foran, slik at den får et motv på seg, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal få det til. Er det mulig å evt lime papirbilde på en glassbilde? Evt da hvordan lim bruker man til slikt? Funderte på å bare laminere bildet og sette det foran glasset, men finner ingen steder i Drammen som gjør slikt.

Og det andre jeg tenkte på var om det finnes noen måte å "herde" lykta fra å trekke til seg fukt. Holder det etter å ha malt og styrt med den og å evt spraye den med klarlakk? Vil dette holde regnet litt mer unna? Den har stått ute i all slags vær siden starten av april og først nå har den utvidet seg litt pga fuktigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Decoupage på glass

Kan kanskje dette hjelpe deg?

Og ellers, så husker jeg at vi klippet ut serviettmotiv (pga motivet kan gjøres veldig tynt om man fjerner "papirlagene" og lar kun det øverste laget være igjen) og limte det på glass når jeg var mindre. Først et strøk på glasset og så putte på motiv, deretter lag over der igjen (når det er størknet kanskje?). Så dyppet vi det i feks glitter, det ble veldig fint :) Kanskje noen på en hobbybutikk kan hjelpe deg til å finne frem til riktige materialer? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...