Gå til innhold

Jeg er litt høyere enn ham. Hva tenker han EGENTLIG?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann som er ca 2 cm lavere enn meg. "Problemet" er at jeg er nærmest avhengig av høye sko (over 5 cm i hvert fall) og har alltid på meg høye hæler på date. Jeg er tynn og slank pluss ganske pen, så jeg kan pull off modellooken (vi er av typen Stordalen og Gunhild- kort fyr, men deilig høy babe på armen:)). Han har tidligere vært sammen med en modell, så jeg antar at hun også var høyere enn ham (han er litt lav, ja).

dette er egentlig til menn. Så lenge damen er fin og tynn, men høyere enn mannen, er det greit at hun er høyere?? Eller vil mannen uansett synes at det er litt kjipt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer i grunnen på det samme. Er relativt høy selv, hatt en del modelloppdrag og er kort sagt greit pen. Fyren jeg er sammen med er akkuratt like høy som meg. Jeg pleier å foretrekke høyere gutter, exen var nærmere 2 meter, men denne gangen falt jeg for en på drøye 170 cm. Ganske lav...

Jeg liker i likhet med TS å gå med høye hæler. Mine favorittsko for tiden har 13 cm hæler:p Vel, jeg unngår å ta de på meg når jeg skal ut med han, da blir høydeforskjellen veldig påfallende og han har uttrykkt at han ikke liker det. Må stå på tå for å kysse meg liksom:p Pleier å bruke pumps o.l med han, men også da blir jeg høyere så klart.

Selv syns jeg ikke det gjør noe, velger ikke type etter høyde:) Tror han også syns det er greit, ellers hadde han vel heller funnet seg en lav jente.

Mange kjendiser er jo "høy og pen dame med lav mann" ;)

*følger spent med i tråden*

Skrevet

Det er ikke akkurat alle som tenker så veldig mye - eller langt.

Skrevet

Er han lav, så er han nok vant med at andre er høyere enn ham, og han vil takle det fint.

Er han over gjennomsnittet høy, og du høyere, nærmer du deg freakish høy, og det vil nok være vanskeligere å håndtere.

Skrevet

Høydeforskjell feil vei er da bare stilig. :)

Er litt over gjennomsnittet høy selv (1.74) og har vært sammen med en lavere mann. Hverken han eller jeg tenkte ikke noe over det.

Skrevet

Høydeforskjell feil vei er da bare stilig. :)

Er litt over gjennomsnittet høy selv (1.74) og har vært sammen med en lavere mann. Hverken han eller jeg tenkte ikke noe over det.

Så det var med andre ord et problem for dere... ;)

Skrevet (endret)

Han tenker nok sikkert ikke mer enn at du er høyere enn ham. Selv hadde jeg nok ikke villet vært sammen med ei dame som var høyere enn meg, men like høy hadde gått fint fint! Men om drømmedamen hadde vært høyere, så hadde det ikke gjort meg noen ting ;) Er selv 175, 176 eller noe sånt, så det er ikke noe problem å finne damer som er lavere enn meg uansett.

Har egentlig inntrykk av at høyde egentlig spiller veldig liten rolle. Er man pen, hyggelig og grei, spiller det fint liten rolle hvor høy man er. Kroppen må selvsagt stå i stil til høyden. Synes damer på 155-160 er rådeilige, men jeg vet om en jente som er ganske lav, men kroppen hennes ser litt rar ut. Korte armer. Nesten litt sånn dverg-aktig. Da blir det noe helt annet, men så lenge man kler den høyden man har, så er det deilig og sexy - enten man er 160 eller 2 meter.

Hilsen meg :D

Edit: Jeg kunne gjerne vært sammen med en høyere dame. Dersom hun hadde vært den utvalgte, why not? :)

Endret av sivilen
Skrevet

Så det var med andre ord et problem for dere... ;)

Trykkleif, smør på flesk. Osv. osv. ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en mann som er ca 2 cm lavere enn meg. "Problemet" er at jeg er nærmest avhengig av høye sko (over 5 cm i hvert fall) og har alltid på meg høye hæler på date. Jeg er tynn og slank pluss ganske pen, så jeg kan pull off modellooken (vi er av typen Stordalen og Gunhild- kort fyr, men deilig høy babe på armen:)). Han har tidligere vært sammen med en modell, så jeg antar at hun også var høyere enn ham (han er litt lav, ja).

dette er egentlig til menn. Så lenge damen er fin og tynn, men høyere enn mannen, er det greit at hun er høyere?? Eller vil mannen uansett synes at det er litt kjipt?

Vi ser slik ut:

http://www.aolcdn.com/channels/0e/01/49270f32-0024d-04cd2-400cb8e1

Så det er ikke ekstremt akkurat. Egentlig er det jeg som har et problem med det. Han liker det når jeg har 10 cm høye hæler på meg, vil at jeg alltid skal bruke slike (noe jeg også gjør). Har opplevd kortere menn som har kommentert mine hæler på en negativ måte og da skjønner jo jeg at de har et problem med høydeforskjellen, men det virker ikke som om det stemmer for hans del. Jeg er 175 (bare). Blir 185 med hæler. Han er vel 172-173.

Jeg liker menn som er høyere enn meg: føler på en måte at noe av maskuliniteten forsvinner ellers. Må vel bare lære å tenke annerledes. Og skoene mine dropper jeg ikke...

TS

Skrevet

Jeg er 170cm, og min kjære er 165cm. Det virker som om det bare er jeg som har problemer med det. :gjeiper: Jeg føler meg ikke alltid så feminin når vi går ved siden av hverandre, og selv om jeg har foreslått sko med høye hæler for menn, så nekter han å bruke det! Det er helt uakseptabelt og han kommer aldri til å prøve det en gang. Men jaja, jeg har jo blitt vant etterhvert.

Har spurt han flere ganger hva han synes om høydeforskjellen, og han sier rett og slett at han ikke bryr seg. Det er sjeldent at han tenker på det en gang. Det hender faktisk at han foreslår meg å bruke høye hæler - rett og slett fordi jeg ser sexy ut, ikke fordi det har noe med høydeforskjellen vår å gjøre. Han har stor stolthet, så han hadde neppe foreslått det hvis det førte til at han ble "mindre mann". :gjeiper:

Det har nok også noe med at han ikke er så høy, og han er vant til å møte både menn og kvinner som er høyere enn han. Kanskje er det slik din mann også tenker? :)

Skrevet (endret)

Hæler på menn er ikke fint, om man ikke er Prince...

Det at maskuliniteten forsvinner er bare tull, men jeg skjønner tanken.

Endret av Sissan
Gjest wild bird
Skrevet

Jeg mistenker at det er TS som har problemer med høydeforskjellen. Ikke at det er han som tenker så veldig mye på det.

Hvis han er en mann å satse på, hvilken rolle spiller egentlig høyden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er i samme situasjon og lurer vel på hva andre synes om par som ikke direkte "kler" hverandre. Han er 1.70 og jeg er knappe 2 cm lavere, han er normal vektig og veldig mann sånn ellers :rødme:, mens jeg er 10 kg overvektig.

Jeg føler meg liksom ikke så kvinnelig og feminin som jeg skulle ønske, men jeg har ikke lyst til å bytte han ut heller. Men lurer vel på hva folk synes om en slik forskjell. Han bryr seg ikke bare så det er sagt, det er vel mer meg som blir eksta var på blikk ute blandt folk. Ser det direkte rart ut, helt ærlig?

Skrevet

Hvordan i all verden skal vi som ikke er denne mannen, vite hva han tenker? Du får spørre han da ;)

Egentlig kan jeg ikke svare på debatten siden kjæresten er nesten 2 meter og jeg er 1.70, men vil ha den på "mine innlegg" så jeg kan følge med på svarene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 177, og flere sier til meg at det må være vanskelig å finne en mann som er høy nok ... :(

Men, han er nok stolt av deg, og en del gutter tenner jo på slanke damer som er litt høyere enn dem selv.

Samtidig tror jeg det gir de litt status ;) (lav mann - høy dame)

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Jøss - jeg visste ikke at Nicole Kidman kunne norsk.

JEG tenker at han sikkert gir fullstendig F, men at du hadde et behov for å forklare hvor deilig du er :)

Endret av Sobril
Skrevet

Hæler på menn er ikke fint, om man ikke er Prince...

Hehe nei, ikke synlig hæler så klart. Men det finnes sko hvor hælen er gjemt inne i skoen, det var de jeg tenkte på. Finnes mange smarte versjoner her: http://www.tallmenshoes.com/

Skrevet (endret)

Men for at mannen skal ha på seg noe sånt, må han jo selv synes at han er for lav? Jeg mener - det er jo litt sånn "hjelpemiddelaktig"?

Så lenge paret har det bra sammen, hva f..n rolle spiller det hva andre mener?

At man skal føle seg mindre feminin fordi mannen er lav skjønner jeg heller ikke bæret av. Min femininitet er bare min, den avhenger ikke av partneren min.

Endret av Sissan
Skrevet

Hehe, kjendiser gjør ditt og datt :sjarmor:

Tror ikke det er noe problem. Han sier jo til deg at han liker det:) Han synes nok det er sexy å være den mannen ved siden av en høy og snasen dame! Men du lurer på hva andre mener? Det tror jeg er individuelt. Jeg er lav og har i grunn bare hatt kjærester som er høyere. Folk har sikkert tenkt sitt den veien også. Men jeg er en av de som ikke ville tenkt over høyden deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...