Gjest Pjuskeline Skrevet 4. juli 2010 #1 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Har funnet ut at jeg trenger et sted hvor jeg kan få lufte følelsene mine, både på godt og vondt. Er litt greit å kunne " snakke " til noen som ikke kjenner deg eller vet hvem du er. Her kommer litt om meg: Født og oppvokst i en av norges største byer, hvor jeg også for tiden bor. Noen ganger, tja, egentlig ganske ofte, leker jeg med tanken på å bare ta med meg alt jeg eier, samt kjæresten min, og flytte til et nytt sted hvor jeg kan begynne med blanke ark. En ny start, rett og slett. Forløpig har det bare blitt med tanken. Føler at ting er mye enklere i teorien enn i praksis. Har både jobb og leilighet og masse andre greier som "holder" meg her.. Hver gang jeg vurdert det seriøst, har det vært noe som har skjært seg. Ellers så er jeg til tider veldig deprimert, og sliter mye med ensomhet, i tillegg til spiseforsyrrelse (forteller mer om akkurat det senere). Eneste som holder meg noen lunde fungerende er kjæresten, som virkelig er "my rock". Dessverre er han vekkreist i 2 måndeder, noe som gjør sitt til at jeg er på vei ned, og det i en viss fart. I tillegg har jeg en jobb jeg ikke kan fooordra. Misliker arbeidsoppgavene og kollegaene. Høres sikker utrolig sutrete ut, men dere skulle bare visst, altså. Når jeg kommer på jobb om morgenen og sier: Hei, god morgen eller what evs, får jeg 19 par øyne stirrende på meg som om jeg skulle vært blåst i hodet, før de himler med øynene og snur seg igjen. Og ja, jeg har prøvd å få ny jobb, men må jo liksom ha noe midlertidig også. Uæææ.. Alt er bare dritt. Jaja, får hoppe i loppekassen snart, jobb i morgen tidlig..... Hurr-fucking- ay! =/ Endret 4. juli 2010 av Pjuskeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjuskeline Skrevet 5. juli 2010 #2 Del Skrevet 5. juli 2010 Da var jeg kommet trygt hjem, etter nok en arbeidsdag. Sovnet ikke før klokken var rundt 0300, så var tålelig trøtt i trynet i dag på jobb. Sovnet faktisk midt i arbeidsdagen. Heldigvis ingen som oppdaget det! Ellers gikk det sånn helt OK. Glad for å være ferdig, og endelig kunne slenge meg på sofaen. Skal forresten i kaffebesøk til Bestemor senere, blir sikkert kos :-) Skal jo også til legen i morgen.. Har forberedt en liten "tale" for å være litt forberedt på hva jeg skal si. Har en tendens til å feige ut i siste øyeblikk, og i det legen spør hvorfor jeg er der, sier jeg et eller annet piss om at jeg "har så vondt i kneet for tiden", eller noe sånt, bare for å unngå å snakke om det vanskelige.. Håper på å få en sykemelding.. (Don't shoot me). Nei, nå skal jeg straks spise middag og drikke billig cola light fra Rema 1000 (smaker faktisk ikke så hårreisende dårlig som mange kanskje tror). Grillpølser i lomper i dag også, for 3 dagen på rad. Oppfinsomheten selv, jeg! Hah.. Snakkes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjuskeline Skrevet 8. juli 2010 #3 Del Skrevet 8. juli 2010 (endret) Er noen dager siden sist jeg har skrevet nå. Har nemlig vært uten data en liten periode. Var jo hos legen på tirsdag som planlagt. Følte egentlig ikke at legen tok meg så veldig seriøst. Prøvde så godt jeg kunne å forklare hvordan jeg hadde. Sa at jeg ikke følte det var noen vits med noen ting lengre, som for eksempel å pusse tennene, handle, ja, rett og slett dagligdagse ting, og at jeg ofte opplevde at kroppen var helt "dau" og at jeg holdt på å "segne" om. Eneste jeg fikk til svar var: "hmmm, jaja. Ok. Tror vi sier at du får en sykemelding i en uke, så får du sovet litt og hvilt deg". Ehh, javel? Følte ikke jeg ble tatt så veldig alvorlig. En annen ting er jo at jeg faktisk ikke har noen vakter på jobben denne uken omtrent, men neste uke, derimot, skal jeg jobbe over 100 %. Tenkte å ringe legen igjen og spørre om det er mulig å forlenge sykemeldingen. Vet ikke helt hvordan det fungerer, om jeg er nødt til å få ny time eller hva. Får ta en telefon i morgen tidlig tenker jeg. Ellers så har jeg nettopp oppdaget en serie! Eller, har jo visst om den lenge, men har alltid sett for meg at den var gørr kjedelig. Var nesten som om jeg tvingte meg selv til å sette meg ned å se første episode (har lastet ned hele første sesong). Heldigvis ble jeg gledelig overrasket! Endte opp med å se hele 5 episoder i går kveld. Deilig å bare la tankene være et helt annet sted og å ha noe annet å fokusere på. Serien jeg snakker om her, er Gossip Girl. Gruer meg litt til å ringe legen i morgen, men får prøve å ta det som det kommer. Ha det bra, så lenge! Endret 8. juli 2010 av Pjuskeline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjuskeline Skrevet 10. juli 2010 #4 Del Skrevet 10. juli 2010 Ute er det strålende sol, naboene griller og på Facebook snakkes det om hvor deilig det er å sitte sammen med venner og drikke utepils. Synes det er ekstra hardt å være ensom når det er så fint vær ute. Føler liksom at jeg blir påminnet hvor enn jeg snur meg, om at jeg er så og si venneløs og ensom. Noe som igjen gjør sitt til at jeg bare faller enda lengre ned i den mørke, dype dalen. Sendte melding til en "venninne" før i dag, og lurte på om vi skulle finne på noe. Som forventet fikk jeg ingen svar. Føler virkelig dette er en jævlig dag.. Har så fryktelig lyst å bare gi faen i alt og sette meg til et fly laaaangt vekk. Min mor ringte isted og, forresten. Hun har visst skjønt at jeg ikke har det så bra for tiden, lurte på hvordan det gikk med meg i dag. Sa det gikk sånn helt OK. Føler ikke noe det er noen grunn til å gjøre henne bekymret. Rett etter jeg snakket med henne, ringte kjæresten min. Trodde jeg kunne snakke med ham, men tydeligvis ikke. Sa jeg hadde det ganske elendig for tiden, og svaret til det var: "Hmm, jaja. Too bad. Jeg hadde forresten biff til middag i dag." Og det var den samtalen. Har vurdert å ta en tur på legevakten for å snakke med noen der, men er vel stappfult av folk som har drukket litt for mye. Er vel vanlig kost det på legevakten om lørdagskvelden. Vurderer om jeg skal ta meg en tur på butikken etterpå, å kjøpe meg noe godt til middag. Hvis jeg bare klarer å stå opp fra sengen.. Jaja. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 17. juli 2010 #5 Del Skrevet 17. juli 2010 Hei Pjuskeline! Jeg er ute og sjekker ut nyoppstarta dagbøker! Har akkurat starta en selv, og tenkte det kunne være kjekt å følge med hos andre i oppstartfase Trist å lese at hverdagen er tung for deg for tiden! Jeg har mange like erfaringer... Vi får krysse fingrene for at bunnen allerede er nådd - og at du nå kun er på vei oppover! Jeg kommer innom igjen, for å sjekke hvordan det går, om det er greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå