Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått inntrykk av at det er endel som praktiserer såkalte åpne forhold, altså treffer andre utenom sin faste partner/samboer/kjæreste etc

Hvor vanlig er dette, og hvordan fungerer dette i praksis?

Tror jeg hadde hatt store problemer med å akseptere en sånn ordning, samtidig så er ikke vi mennesker skapt for å være monogame (tydligvis....)og regner med at det er visse regler og grenser som en må bli enig om på forhånd, eller er det bare fritt fram?

Fungerer dette over tid, eller viser det seg at slike forhold ikke holder i lengden alikevel?

Håper noen har erfaring eller tanker de vil dele ang dette, er samboer på 12.året, og har kommet litt inn på temaet den siste tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ønsker dere lykke til med det dere begir dere ut på, men vær forsiktig. Tror det fort kan skape like mye problemer som glede hvis man ikke er helt sikre og klare for det for begge parter.

Håper dere finner ut av det og får noe bra ut av det. :yvonne:

Endret av For the ladies
Skrevet

Uten at jeg har noe personlig erfaring innenfor temaet vil jeg tro at det viktigste kriteriet for at en slik ordning skal fungere er at BEGGE er like interessert i å åpne forholdet. Hvis det ene lar seg mer eller mindre motvillig overtale, blir det snart en salig suppe av sjalusi og vonde følelser.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Hva som avgjør om forholdet varer eller ei er ikke så enkelt å svare på, men det avhenger nok mest av hvor mye dere respekterer hverandre og de reglene dere setter i felleskap. Et åpent forhold har regler, akkurat som et lukket, strikken er bare tøyd litt lengre :)

Et åpent forhold har akkurat like gode eller dårlige forutsetninger for å lykkes. det som ofte er farlig med åpne forhold er at det ikke er enighet om balansen og man hopper uti noe som man ikke har snakket nok om eller har kontroll over.

Mange forhold idag er jo "åpne", men begge parter vet bare ikke om det ;)

Skrevet

Takk for svar :)

Selv om det høres fristende ut å prøve, har jeg aldri hatt tro på at det er mulig å få i både pose og sekk, det er jo dømt til å gå galt!

Alikevel synes jeg det er fasinerende når folk helt ærlig forteller at bare partneren ikke er åpenlys om hvem hun/han "har seg med" er det helt greit!?!

"Det man ikke vet har man ikke vondt av" er et uttrykk som går igjen...

Snakker om langvarige forhold her, med familie etc, ikke bare fjortisopplegg, rett og slett fasinerende... :popcorn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...