Gå til innhold

Hjelp til bryllup (ideer og tips)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i det siste lagt merke til forumet har vært propp full av dårlig stemmning. Derfor tenkte jeg at jeg kunne opprette ett emne som er mye hyggeligere :)

Jeg og min kommende ektemann har satt en midletidig bryllupsdato fredag 11.11.11. Men jeg trenger litt tips om hva slags "tema" jeg burde ha.Har noen ideer selv, men jeg veit ikke helt om hva andre syntes.

Altså siden det er tidlig november tror jeg ikke det akuratt er så mye snø ute, men jeg har veldig lyst å ha snøfnugg som tema. Teit?

Fargene jeg har tent på er lyseblå,sølv og hvit. Noen som kan gi meg litt mere innsperasjon eller om jeg burde gjøre noe annet?

Alle er hjertlig velkommen til å svare. Anonyme som vanlige brukere :jepp:

Endret av mirandaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare si at jeg synes ideen din om snøfnugg høres ut som en utrolig koselig idé :) med de fargene og sånn. Synes ikke det er teit i det hele tatt:) har ikke så veldig mye mer å komme med, men et lite tips er masse levende lys, så man får med litt varme også :) bare en tanke :)

Skrevet

Jeg ville bare si at jeg synes ideen din om snøfnugg høres ut som en utrolig koselig idé :) med de fargene og sånn. Synes ikke det er teit i det hele tatt:) har ikke så veldig mye mer å komme med, men et lite tips er masse levende lys, så man får med litt varme også :) bare en tanke :)

Tenkte jeg skulle ha MASSE lykter overalt. Selv om det kanskje ikke er snø ute så hadde det vært utrolig koselig med snø tema og levende lys. Regner med det blir tidlig mørkt på den tiden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Snøfnugg-ideen og fargene høres helt topp ut!

Et tips fra meg er å lage egne lyslykter, det blir kjempefint! Spar på gamle syltetøyglass, av alle størrelser. Lim på silkepapir (ville brukt hvitt eller lyseblått hos det), og surr ståltråd rundt toppen. De kan da evt henges opp.

Fint å pynte utenpå glasset med snøfnugg-figurer og feste med ståltråd også.

Kan virkelig anbefales, lager veldig god stemning!

Og IKEA har veldig passende kubbelys til dette, og ikke så gal pris heller.

Lykke til!

Skrevet

For å hente frem litt vinterlig stemning kan du jo også lage islykter for å ha utenfor kirken eller festlokalet:)

Skrevet

Ooooh det må jeg ha :D håper bare det er minus grader ute så de ikke smelter ås fort. I og med vi ikke skal gifte oss kristelig ,så blir det nok utenfor lokalet :)

Skrevet

Anonymbruker:takk for tipset :) det må jeg prøve.Tenkte også og bruke de standar vaniljelysene fra ikea noen steder på bordet og klister sølvsnøfnugg på de :) og når de er brent ned kan jeg jo bare putte telys i de

Skrevet

Tenkte også og bruke de standar vaniljelysene fra ikea noen steder på bordet og klister sølvsnøfnugg på de :) og når de er brent ned kan jeg jo bare putte telys i de

Luktar desse? Eg ville vore litt forsiktig med å bruke duftlys i bryllaup, iallfall om de skal ha mange gjestar. Til fleire samla, til større sjanse for at nokon reagerer på parfymerte lys. Eg blir dårleg av alle duftlys, røykelse og ofte sterk parfyme også. Derfor eg nemner det. Men om du veit at det ikkje er tilfelle for dine gjestar, er det jo kjekt med litt duft.

Dersom det er snø ute, er raude roseblad veldig fint mot kvitt :) Elles likte eg godt både fargane og tanken om snøfnugg som tema :)

Lykke til med planlegginga!

Gjest Pippelipp
Skrevet

Snøfnugg syntes jeg virket veldig koselig, jeg har noen telysholdere i vinduskarmen som ville passet perfekt, :fnise: de er formet som snøfnugg!

Ellers har du fått en masse fine tips her. Jeg vil bare foreslå deg å gå på hobbybutikk og titte på hva de har der av materialer og idébøker. Hvis du klarer å gjøre det skikkelig gjennomført, blir det helt topp! Allièr deg med venninner og lag klippe-og-lime-kveld hvor dere kan lage pynt og invitasjoner og bordkort og menyer etc :)

Skrevet

Da jeg giftet meg for en del år siden, giftet vi oss på vinteren, så vi hadde blå og hvit pynt. Fant en god del på løten lys, der fant vi fine frostede snøball lys og ellers en del fin pynt. Vi hadde blå fløyelsduker, kjøpte bare fløyel i meter på jysk, på det hadde vi løper med snøfnugg fra løten lys. Fant noen litt store glitrende snøfnugg som vi la utover bordene. Så man finner mye forskjellig fint. Spesielt da julepynten komme ri butikkene og.

Og de løperne til løten lys var skikkelig nydelige i sånn tynt litt gjennomsiktig papir, så det ble også brukt til innvitasjoner og kirkeprogram.

Skrevet

Og med den datoen hadde det vært morsomt med masse 1-tall mer eller mindre skjult rundt om i lokalet, store, små, i forskjellige materialer osv. Kanskje det går an å få laget 1-tall som stearinlys (med den haken øverst...)?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har ingen tips til deg desverre. Men må bare si at jeg synes det hørtes fryktelig koselig ut med de fargene og det temaet du har valgt :)

Skrevet

Tusen takk for tips alle sammen :D ting noteres så det går ikke i glemmeboka

Og med den datoen hadde det vært morsomt med masse 1-tall mer eller mindre skjult rundt om i lokalet, store, små, i forskjellige materialer osv. Kanskje det går an å få laget 1-tall som stearinlys (med den haken øverst...)?

Fikk plutselig for meg barnebursdagslys i hode..hihi..kanskje få med noen 9 tall også siden vi ble forlovet 9.9.09

Skrevet

Gratulerer så masse med valg av dato.

ideene dine er supre, og datoen :5:

jeg går også å håper på den datoen, 11 er nemlig lykke tallet mitt og vi ble også sammen den 11' en gang.

men så er det å få min kjære med på dette da,han har jo angst for sånt virker det som. hehe.. men jeg er jente og har selvfølgelig drømmer om denne dagen.

noen tanker jeg har hatt er litt gull, orange, halmstrå, gresskar osv.. siden denne dagen faller mellom halloween og thanksgiving. tenkte ikke akkurat halloween figurer å sånt altså!!

gøy å lese om andres planer og få litt inspirasjon.

lykke til med planleggingen videre.

• 3 måneder senere...
Skrevet

ok...sitter å titter etter en ting jeg ikke aner hva jeg skal søke på

Det er glass med lokk der man har telys eller andre lys i og man kan ha hva som helst av ting inni

slik:

http://www.partylite.no/no-no/decoratingideas/symmetry/ProductDetails.aspx evt

http://www.partylite.no/no-no/decoratingideas/customizable/ProductDetails.aspx

noen som aner hvor jeg kan få tak i slike ? evt hva det heter? hadde blitt kjempe takknemmelig

Skrevet

Må bare si at det høres nydelig ut, lykke til! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

ok...sitter å titter etter en ting jeg ikke aner hva jeg skal søke på

Det er glass med lokk der man har telys eller andre lys i og man kan ha hva som helst av ting inni

slik:

http://www.partylite.no/no-no/decoratingideas/symmetry/ProductDetails.aspx evt

http://www.partylite.no/no-no/decoratingideas/customizable/ProductDetails.aspx

noen som aner hvor jeg kan få tak i slike ? evt hva det heter? hadde blitt kjempe takknemmelig

Dette var det nærmeste jeg fant..

http://cgi.ebay.com/PRINCESS-HOUSE-VERSATILITY-VASE-CANDLEHOLDER-BOX-/320155103967?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4a8abb32df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...