bergans Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Eller sitter samtlige og teller kalorier, mister hodet over smudien som har is i seg, må trene av pølsa fra 17 mai og bannlyser alt som er laget av mel? Hvor blir det av nytelsen av å spise god mat, den ekstreme gleden over å være firsk nok til å trene, takknemligheten over å kunne dra på butikker som bugner av frukt og grønt, pengene til å dra på spinn og kreativiteten til å gjøre noe annerledes?
*appifany* Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Herregud, dette var helt rart å lese for tenkte å lage et innlegg selv om akkurat det samme selv Jeg gjør det. Altså; Jeg spiser det jeg vil spise, men spiser sunt. Nyyyter god mat og god drikke til. Kan trene alt fra hver dag en uke til 1 gang neste uke. Teller ikke kalorier, men overspiser selvfølgelig heller ikke. Og *hold dere fast* kan skeie ut med en bokscola på en torsdag.
yoga Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Jeg trener og spiser normalt. Jeg digger å trene og jeg er veldig glad i god mat. Og en stor fordel med å trene endel er jo det å kunne spise mer av den gode maten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Jeg er "normal" Jeg gjør grovregning så jeg holder meg på rundt 2000kcal, men å hive seg på sykkelen fordi jeg spiste en skål ekstra med noe gjør jeg ikke. Elsker mat, så lager det jeg vil og trener hver dag fordi det er gøy. Slet med overspising i tennårene derimot. Forhåpentligvis vil de fleste som stiller småsyke spørsmål her inne nyte livet uten stresset med å straffe seg selv, til slutt.
Pimp Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 jeg trener 1-3 ganger i uka. Spiser normalt, men pleier å holde meg unna potetgull, smågodt, brus og sjokolade. Hvis jeg får lyst på noe sånt, da spiser jeg med god samvittighet (men ikke mye). teller ikke kalorier aldri hatt spiseforstyrrelser
Gjest komplisert Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Jeg går noen turer rundt ett vann her jeg bor som tar en god halvtime..ett par 1-4 ganger i uken Ellers spiser jeg nøyaktig HVA jeg vil...... Har en dårlig uvane, med at jeg foretrekker sjokolade fremfor mat ! Eeeelsker sjokolade & elsker bake småkaker!! Nybakte cookies er det beste jeg vet! Er ikke overvektig, var for noen år siden. Kuttet røyken, gikk på diett, mistet 10 kg. Nå er BMI normal, varierer 3-4 kg i løpet av noen prioder. Så spiser hva jeg føler for.. Prøver opprettholde noen små justeringer jeg gjorde da jeg gikk på diett, som ser ut til og fynke. For spiser så utrooooolig mye drittmat. Når som helst på døgnet, til en hver tid! Tenker alltid at "imorgen" skal jeg begynne ett nytt og bedre liv, men det hender liksom ikke Er for glad i usunnt!! Prøver så godt jeg kan og veie opp i opp... Holder meg unna fast-food, da jeg ikke er stor fan og føler meg alltid dårlig etter ett Mc.Donalds måltid f.eks. Hehe.. Er så mye annet godt der ute, sundt og godt også. Men stakkars kroppen min får alltid i seg sukker...hver dag...... Prøve så godt jeg kan, men får det ikke til..... Kuttet koffein en periode da, drakk for mye kaffe og cola light.. Startet igjen litt forrige uke, men kroppen ville ikke ha kaffe ..... men cola light derimot.. elsk <3 Det var meg hehe..det ble ett rotete innlegg !
Strix Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Jeg spiser bare god mat som jeg har lyst på, elsker mat og søtsaker til etterrett også Men man kan lage mye(all)god mat uten at den er direkte usunn. For noen år siden hadde jeg en bmi som var på kanten, da tok jeg noen grep, kuttet ut det feteste og gikk over til litt magrere varianter, uten at det føles som noe savn. Økte treningsmengden og fikk resultater som har vært stabile i flere år. I dag så trener jeg litt med turer i skog og mark, litt pilates i ny og ne, en sykkeltur, noe styrke. Men i en mengde som passer de fleste. Jeg spiser meg god og mett, ofte etterretter i helgene. Skikkelige kaker når det er anledning(og det er det ofte). Jeg teller ikke kalorier, men spiser sunt og det jeg har lyst på. Jeg tar hensyn til hva jeg putter i meg, og livet er til for å nytes
Zzyzx Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Jeg elsker god mat (hjemmelaget med ferske råvarer, altså) og jeg spiser det jeg vil. Jeg har den fordelen at jeg ikke liker søtsaker, så der vinner jeg nok en god del. Når jeg trener så gjør jeg det fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg føler jeg må. Enkelt og greit. Endret 4. juli 2010 av Zzyzx
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 Jeg går noen turer rundt ett vann her jeg bor som tar en god halvtime..ett par 1-4 ganger i uken Ellers spiser jeg nøyaktig HVA jeg vil...... Har en dårlig uvane, med at jeg foretrekker sjokolade fremfor mat ! Eeeelsker sjokolade & elsker bake småkaker!! Nybakte cookies er det beste jeg vet! Er ikke overvektig, var for noen år siden. Kuttet røyken, gikk på diett, mistet 10 kg. Nå er BMI normal, varierer 3-4 kg i løpet av noen prioder. Så spiser hva jeg føler for.. Prøver opprettholde noen små justeringer jeg gjorde da jeg gikk på diett, som ser ut til og fynke. For spiser så utrooooolig mye drittmat. Når som helst på døgnet, til en hver tid! Tenker alltid at "imorgen" skal jeg begynne ett nytt og bedre liv, men det hender liksom ikke Er for glad i usunnt!! Prøver så godt jeg kan og veie opp i opp... Holder meg unna fast-food, da jeg ikke er stor fan og føler meg alltid dårlig etter ett Mc.Donalds måltid f.eks. Hehe.. Er så mye annet godt der ute, sundt og godt også. Men stakkars kroppen min får alltid i seg sukker...hver dag...... Prøve så godt jeg kan, men får det ikke til..... Kuttet koffein en periode da, drakk for mye kaffe og cola light.. Startet igjen litt forrige uke, men kroppen ville ikke ha kaffe ..... men cola light derimot.. elsk <3 Det var meg hehe..det ble ett rotete innlegg ! Jeg vil ikke akkurat kalle dette å trene og spise normalt... Å spise drittmat flere ganger i uken og knapt bevege seg blir jo like ille som disse folka Bergans snakker om, bare i motsatt ende av skalaen.
bergans Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Herregud, dette var helt rart å lese for tenkte å lage et innlegg selv om akkurat det samme selv Jeg gjør det. Altså; Jeg spiser det jeg vil spise, men spiser sunt. Nyyyter god mat og god drikke til. Kan trene alt fra hver dag en uke til 1 gang neste uke. Teller ikke kalorier, men overspiser selvfølgelig heller ikke. Og *hold dere fast* kan skeie ut med en bokscola på en torsdag. Seriøst?! En hel boksola!? Det må mange mil til må for å forhindre at den legger seg som et kilo rundt ørene Nå var ikke dette ment som en tråd hvor folk ramser opp hvem, hva, hvor mye de trener/spiser osv, men heller det at hysteriske jenter som teller gram på vekta og tror at protein løser alt ser ut til å ha overtatt hele underforumet. Og at det må sies for tretusende gang at man ikke kan gå ned 10 kg på to uker, kroppen godtar ikke punktslanking og frukt ikke er farlig, selv i store mengder (så lenge man er i energibalanse). Ifølge enkelte så jo melon, banan og fersken mye, mye verre enn hizbollah, radioaktiv stråling, sofasliting, ekstremisme og McDonald`s mat til sammen, på en gang. Endret 4. juli 2010 av bergans
Brunhilde Skrevet 4. juli 2010 #11 Skrevet 4. juli 2010 Ååååå, er frukt så farlig? Jeg som syns det er så godt.
Gjest SmallTalk Skrevet 4. juli 2010 #12 Skrevet 4. juli 2010 Jeg trener moderat (går fire turer med hunden om dagen) og spiser stort sett det jeg vil. Teller ikke kalorier og har et normalt forhold til mat. Og dersom jeg merker at jeg har lagt på meg litt så kutter jeg snopet og beveger meg litt mer, og vips så er problemet løst. Lager mye mat fra bunn av selv og koser meg med den. Spiser til jeg er mett, og aldri stappmett (bortsett fra julaften). Spiser dessert dersom det blir servert det og kan spise kakestykker uten å måtte ut å trene etterpå og å få dårlig samvittighet. Kan også ta turen ut på café med venner og å nyte et wienerbrød eller to og en kaffe mocca. Og ikke minst dra ut å spise og å kose meg med maten. Spiser når jeg er sulten eller når det har gått mer enn fire timer siden sist måltid. Da begynner humøret å synke og det er på tide å få opp blodsukkeret litt igjen. I tillegg er jeg avhengig av å opprettholde hjerneaktiviteten og da trenger jeg mat.
Gjest SmallTalk Skrevet 4. juli 2010 #13 Skrevet 4. juli 2010 Ååååå, er frukt så farlig? Jeg som syns det er så godt. Jeg også! Spiser sinnsykt mye frukt og bær i løpet av en dag om sommeren.
miss daisy Skrevet 4. juli 2010 #14 Skrevet 4. juli 2010 Jeg spiser og trener normalt. Kunne ikke telt hvor mange kalorier det er i et måltid om jeg skulle ønske det, jeg har aldri satt meg inn i saken. Kunne sikkert vært mindre ignorant på området, men liker ikke junk-food, spiser normalt helselig. Kjøper inn noe snop til helg nå og da, og spiser det med god samvittighet. Jeg har en stabil vekt, min trivselsvekt, og trener svømming og sykling for smidighet og kondisjon som investering for god helse i åra som kommer.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #15 Skrevet 4. juli 2010 Jeg for min del har hva man definerer som meget anstrengt forhold til mat... Dere vil sikkert synes det høres helt sykt ut, men dette er slik jeg for min del forholder meg til mat og trening. Jeg spiser masse godteri, is og sjokoladekake. Og når jeg spiser sjokoladekake holder det ikke med tre kakestykker, jeg kan raskt spise en hel sjokoladekake med non-stop og deretter en hel stor stratos. Det stopper aldri. Når jeg ikke spiser tenker jeg på mat. Jeg tenker på mat nesten hele tiden, og fantaserer om neste gang jeg skal spise. Blir fort en sånn ala kake-fråtsing 5 dager i uken (ikke kake hver dag da, noen ganger er det to melruller og safari-kjeks osv. men samme mengde kcal blir det nok). Så ja jeg spiser masse usunt. Fråtser altså da nesten daglig. Tror jeg aldri blir nok tilfredstilt. Det er ikke snakk om å få noe søtt i munnen, jeg får en nesten orgasme-lignende feeling hvor hele kroppen er i ekstase og jeg omtrent stønner høyt. Er sikkert noe veldig rart kjemisk i meg siden jeg får en så enorm nytelse. Men man kan si at karbohydrater, hvitt brød med smør og sjokolade er mitt dop. Ellers har jeg et bra kosthold hvor jeg spiser kjøtt og grønnsaker to-tre ganger daglig, blir mye 1/3-tallerkner med kylling, fisk osv så jeg har egentlig et sunt opplegg sånn ellers. Og jeg trener OFTE! Går laaaaange turer hver eneste dag. 80 minutter gåing, 10 minutter svømming daglig, pluss styrketrening. Så på mange måter er jeg svært sunn (masse protein, jern og næring, samt meget aktiv) men også ekstremt usunn. Jeg er likevel tynn, BMI-messig på grensen til undervektig. Hundre prosent en slank person. Med genser på vil nok folk si jeg ikke bare er slank, men tynn, så ganske utrolig.
Dancer Skrevet 4. juli 2010 #16 Skrevet 4. juli 2010 Jeg trener en del, fordi jeg elsker det. Også spiser jeg et normalt sunt kosthold. Det virker stress å telle kalorier, jeg bare spiser når jeg er sulten og unner meg godteri av og til. I perioder kan jeg overspise, men det synes ikke så veldig på kroppen siden jeg trener mye.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #17 Skrevet 4. juli 2010 Jeg for min del har hva man definerer som meget anstrengt forhold til mat... Dere vil sikkert synes det høres helt sykt ut, men dette er slik jeg for min del forholder meg til mat og trening. Jeg spiser masse godteri, is og sjokoladekake. Og når jeg spiser sjokoladekake holder det ikke med tre kakestykker, jeg kan raskt spise en hel sjokoladekake med non-stop og deretter en hel stor stratos. Det stopper aldri. Når jeg ikke spiser tenker jeg på mat. Jeg tenker på mat nesten hele tiden, og fantaserer om neste gang jeg skal spise. Blir fort en sånn ala kake-fråtsing 5 dager i uken (ikke kake hver dag da, noen ganger er det to melruller og safari-kjeks osv. men samme mengde kcal blir det nok). Så ja jeg spiser masse usunt. Fråtser altså da nesten daglig. Tror jeg aldri blir nok tilfredstilt. Det er ikke snakk om å få noe søtt i munnen, jeg får en nesten orgasme-lignende feeling hvor hele kroppen er i ekstase og jeg omtrent stønner høyt. Er sikkert noe veldig rart kjemisk i meg siden jeg får en så enorm nytelse. Men man kan si at karbohydrater, hvitt brød med smør og sjokolade er mitt dop. Ellers har jeg et bra kosthold hvor jeg spiser kjøtt og grønnsaker to-tre ganger daglig, blir mye 1/3-tallerkner med kylling, fisk osv så jeg har egentlig et sunt opplegg sånn ellers. Og jeg trener OFTE! Går laaaaange turer hver eneste dag. 80 minutter gåing, 10 minutter svømming daglig, pluss styrketrening. Så på mange måter er jeg svært sunn (masse protein, jern og næring, samt meget aktiv) men også ekstremt usunn. Jeg er likevel tynn, BMI-messig på grensen til undervektig. Hundre prosent en slank person. Med genser på vil nok folk si jeg ikke bare er slank, men tynn, så ganske utrolig. Meg igjen, bør også nevnes at jeg selv føler at jeg spiser alt for lite, ettersom disse fråtsingene kun fyller 10 minutter av en dag på 12-13 timer hvor jeg har lyst på is og stratos konstant.
bergans Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. juli 2010 Igjen, dette var IKKE ment som en tråd hvor alle ramser opp hva e spiser og hva de gjør. Ønskes dette så kan det lages en egen tråd om akkurat det. detet var heler ment som et stort sukk i all den jungelene som er gramspisere, fruktnedkjempere, isfanatikere, sommerkropphysteri og alle andre hjelp-jeg-forgår-fordi-jeg-har-spist-en-saltsild-innlegg. hvor blir det av treningsgleden, nytelsen av å være frisk, lykken over å kunne slenge seg ut i skogen en time, diskoskast av badevekter, tipsene som får muskelene til å si namnam, maten som år deg til å glemme alt annet, havregrøten som gir den beste bensinen til sykkelturen, litteraturtips og øvelser? Jeg savner det. Men drukner nå i BMI-prat og kroppshysteri.....
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #19 Skrevet 4. juli 2010 Jeg for min del har hva man definerer som meget anstrengt forhold til mat... Dere vil sikkert synes det høres helt sykt ut, men dette er slik jeg for min del forholder meg til mat og trening. Jeg spiser masse godteri, is og sjokoladekake. Og når jeg spiser sjokoladekake holder det ikke med tre kakestykker, jeg kan raskt spise en hel sjokoladekake med non-stop og deretter en hel stor stratos. Det stopper aldri. Når jeg ikke spiser tenker jeg på mat. Jeg tenker på mat nesten hele tiden, og fantaserer om neste gang jeg skal spise. Blir fort en sånn ala kake-fråtsing 5 dager i uken (ikke kake hver dag da, noen ganger er det to melruller og safari-kjeks osv. men samme mengde kcal blir det nok). Så ja jeg spiser masse usunt. Fråtser altså da nesten daglig. Tror jeg aldri blir nok tilfredstilt. Det er ikke snakk om å få noe søtt i munnen, jeg får en nesten orgasme-lignende feeling hvor hele kroppen er i ekstase og jeg omtrent stønner høyt. Er sikkert noe veldig rart kjemisk i meg siden jeg får en så enorm nytelse. Men man kan si at karbohydrater, hvitt brød med smør og sjokolade er mitt dop. Ellers har jeg et bra kosthold hvor jeg spiser kjøtt og grønnsaker to-tre ganger daglig, blir mye 1/3-tallerkner med kylling, fisk osv så jeg har egentlig et sunt opplegg sånn ellers. Og jeg trener OFTE! Går laaaaange turer hver eneste dag. 80 minutter gåing, 10 minutter svømming daglig, pluss styrketrening. Så på mange måter er jeg svært sunn (masse protein, jern og næring, samt meget aktiv) men også ekstremt usunn. Jeg er likevel tynn, BMI-messig på grensen til undervektig. Hundre prosent en slank person. Med genser på vil nok folk si jeg ikke bare er slank, men tynn, så ganske utrolig. Oooooi!!!!
Analeigh* Skrevet 4. juli 2010 #20 Skrevet 4. juli 2010 Jeg kan bli hekta på trening i noen uker, så gå lei og så starte igjen. So what? Jeg går istedet for å busse, jeg eter stort sett det jeg vil (men rimelig sunt selv om jeg kan ete nugatti på brødskiva og ete pizza til middag flere ganger i uken) og andre vil nok si at jeg har høy forbrenning selv om jeg har både pupper, rumpe og lår. Magan kan tyte ut om jeg har på meg trange jeans, så jeg unngår det og tar heller flatterende bukser og topper istedet for å presse meg inn i ting. Har sluttet å veie meg, er normalvektig og trener fordi jeg føler meg energisk, vel og frisk om jeg gjør det, samt at jeg elsker å kjenne at kroppen min er "tilstede". Veide mye mer da jeg slanket meg og var fanatisk på treninga, fordi det ikke var noe jeg ønsket, jeg fokuserte kun på resultatene og ikke at jeg skulle leve mens jeg var på vei dit. Heller litt for mye enn litt for lite sier nå jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå