Gå til innhold

Familiesituasjon

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg poster vanligvis med nick, men ikke nå! :sjenert:

Jeg er nå midt i en flytteprosess, og høygravid alene. :) Det er meg og en annen i familien som flytter sakene mine.

Det har også vært handling av en del saker, en av disse tingene var vaskemaskin. Der bestemte vi oss for å bestille levering. Det visste seg at leveringen, også, inkluderte montering av vaskemaskinen. Jeg var trøtt og sliten ved leveringen, hadde holdt på hele dagene. De monterte vaskemaskinen, jeg signerte og de gikk. Jeg trodde alt var i fin orden. To fra familien min var tilstede mens vaskemaskinen ble montert.

MEN SÅ viser det seg at vaskemaskinen er montert noe skjevt i følge vateret. Jeg sjekket ikke dette. Det var en av mannfolka i familien som sjekket (dette menneske var også tilstede når vaskemaskinen ble levert!)

Så nå har jeg fått beskjed om at den må justeres for at maskinen skal fungere ordentlig. Jeg vet ikke hva det innebærer, men det er viktig for at vaskemaskinen ikke skal gå i stykker i år. For at jeg skal få hjelp fra mannfolka til å justere denne, så forlanges det at jeg som høygravid, skal gå ned til butikken som leverte maskinen, og kreve at de kommer tilbake og justerer vaskemaskinen, eller kreve halvparten av pengene for leveringen tilbake. Dvs, det er snakk om cirka 350 kroner.

Jeg har prøvd å skyve denne oppgaven fra meg, og si at jeg ikke skjønner saken, kommer til å la meg overkjøre av butikken blabla! At jeg også syns det er fryktelig unødvendig å lage en sak ut av 350 kroner. Men nei, det er ikke deres problem - får jeg ikke igjen penger fra butikken så justerer de ikke vaskemaskinen min.

Spørsmålet jeg lurer på: Er jeg urimlig som blir irritert på dem?

Jeg vurderer å bruke vaskemaskinen uten at den er justert, og la den gå i stykker! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, ring nå ned til butikken som har levert maskinen i morgen og få de til og komme og justere maskinen. Greit at du er høygravid, altså. Men det betyr da virkelig ikke at du kan oppføre deg som en hjernedød barbie-dukke for det! :roll:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ring butikken, legg fram saken, få dem til å komme og ordne opp.

Evt. - fortell familiemedlemmet det gjelder at du har ringt, "her er de 350kr, fiks nå maskinen!"

hvor vanskelig kan det være?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg må være totalt dum for jeg forstår ikke problemet. Skal du betale ekstra for at de skal montere den rett? Eller skal de betale deg tilbake for at de gjorde feil, og forventer personlig oppmøte?

Hvis du ikke er i stand til å forstå slike tekniske greier som å skru på bein mens et vater ligger oppå vaskemaskinen kan du vel få en av dine mannlige venner til å hjelpe deg. For det er det det er snakk om - annen justering uten å rette ut gulv med påstøp finnes ikke.

Gjest Dhanu
Skrevet

Sett et water oppå maskina og skru til maskina står rett.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

"så forlanges det at jeg som høygravid, skal gå ned til butikken som leverte maskinen,"

Vi lever i 2010. Bruk en telefon og ring!

Gjest Dhanu
Skrevet

Og: Tittelen er vel strengt tatt litt misvisende, dette er jo ikke en familiesituasjon men en vaskemaskin-situasjon ;)

Skrevet (endret)

Skjønner ikke et kvidder her, eller: Er det dette mannelige familiemedlemmet som krever at du skal ha 350 kroner igjen fra butikken, gi pengene til ham, slik at han kan justere vaskemaskinen? Uansett er du ikke fullstendig hjelpesløs selv om du er høygravid ;) Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre, egentlig.

Enig med Wadjet, synes det er litt Barbie-preg over hele situasjonen.

Endret av Harlekin
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ehm, altså, du ringer butikken og sier at de ikke har satt den i water, og ber dem komme og fikse det. Det tar noe sånt som 10 minutter maks, og du kommer ikke til å få igjen halvparten av det du betalte for levering uansett, kanskje en fjerdedel om du er heldig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Ehm, altså, du ringer butikken og sier at de ikke har satt den i water, og ber dem komme og fikse det. Det tar noe sånt som 10 minutter maks, og du kommer ikke til å få igjen halvparten av det du betalte for levering uansett, kanskje en fjerdedel om du er heldig.

Hun kommer vel ikke til å få noe igjen så lenge de retter feilen. Hun har ikke krav på det en gang.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS

Takk for alle tilbakemeldingene! Det er derfor jeg spurte, for å få et objektiv syn på det. Jeg har vel en tendens til å være vanskelig, noen ganger. :sjenert:

Ringer og ber dem rydde opp! :)

Skrevet

Jeg synes det er urimelig av slektningene dine å ikke skru på føttene på vaskemaskinen så den kommer i vater uten en masse om og men.

Jeg synes det er urimelig av deg å med viten og vilje ødelegge vaskemaskinen din fordi du ikke klarer å skru vaskemaskinen din i vater selv.

Jeg tror butikken kommer til å le av deg hvis du ber om pengene tilbake, eller at montørene skal komme tilbake fordi ingen av dere klarer å skru en vaskemaskin i vater. Er dere 8 år hele gjengen? Hallo? Finn frem noe verktøy og fiks det selv!!

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tror butikken kommer til å le av deg hvis du ber om pengene tilbake, eller at montørene skal komme tilbake fordi ingen av dere klarer å skru en vaskemaskin i vater. Er dere 8 år hele gjengen? Hallo? Finn frem noe verktøy og fiks det selv!!

Man trenger vel ikke verktøy? Er det ikke sånne skruknotter på beina da?

Bortsett fra vater - det er jo verktøy. Men et vannglass gjør nøyaktig samme nytten, spesielt hvis det ligger en flytende gjenstand i glasset for når denne gjenstanden flyter midt i glasset er vaskemaskinen i vater.

Skrevet

Hallo? Det er jo bare å skru beina til den er i vater. Det har vi alltid gjort selv når vi har kjøpt ny maskin eller flyttet. Det er da kjemplett jo. Hvorfor i all verden kan du ikke gjøre det selv?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ring nå ned til butikken som har levert maskinen i morgen og få de til og komme og justere maskinen. Greit at du er høygravid, altså. Men det betyr da virkelig ikke at du kan oppføre deg som en hjernedød barbie-dukke for det! :roll:

Så enig, så enig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...