Gjest cata Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Sitter her og vet ikke helt om det i hele tatt er mulig, men vil så gjerne prøve å få orden på forholdet (kan kanskje ikke kalles et forhold lenger, men). Vi er et par på 35 og 36 år. Har kjent hverandre nesten 2 år, men ikke vært sammen som par så lenge. Vi fikk en litt vanskelig start på selve forholdet fordi vi var litt uforsiktige og jeg ble gravid etter 3 mnd. Går nå gravid og er halvvegs. I løpet av de mnd jeg har vært gravid har det nok vært litt opp og ned og han har flere ganger sagt han prøver bare for å prøve. Det sårer meg ganske mye og får meg til lure på hvorfor han sier og gjør alt det gode mot meg når han gjør det (er jo fordi han prøver kun for å prøve, men betyr jo at han sier og gjør ting han ikke menger ). Er som regel når jeg føler det begynner å gå bedre han kommer med disse kommentarene og kjente nå siste gang at jeg har mistet veldig mye av tilliten til han og har ikke orket å ha så mye kontakt med han de siste dagene (føler jeg går gjennom samme "sorgprosessen" hver gang. en dag etter han sa dette så er han som før og det er mye "kos og klem" men jeg klarer ikke ta noe av det til meg lenger. Han er veldig opptatt av å involvere seg som far sier han, og det er jeg glad for, men prioriterer likevel å gå ut å feste med kollegaer både i ukene og helgene og ser jo derfor at det nok ikke er pga meg han er sammen med meg. Jeg vet ikke hva som er best akkurat nå. Å tilbringe mer tid med hverandre eller ikke. Vi har planlagt ferie om ikke så lenge, men er usikker på om vi bør dra på den også nå. Noen som har noen gode råd?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Sitter her og vet ikke helt om det i hele tatt er mulig, men vil så gjerne prøve å få orden på forholdet (kan kanskje ikke kalles et forhold lenger, men). Vi er et par på 35 og 36 år. Har kjent hverandre nesten 2 år, men ikke vært sammen som par så lenge. Vi fikk en litt vanskelig start på selve forholdet fordi vi var litt uforsiktige og jeg ble gravid etter 3 mnd. Går nå gravid og er halvvegs. I løpet av de mnd jeg har vært gravid har det nok vært litt opp og ned og han har flere ganger sagt han prøver bare for å prøve. Det sårer meg ganske mye og får meg til lure på hvorfor han sier og gjør alt det gode mot meg når han gjør det (er jo fordi han prøver kun for å prøve, men betyr jo at han sier og gjør ting han ikke menger ). Er som regel når jeg føler det begynner å gå bedre han kommer med disse kommentarene og kjente nå siste gang at jeg har mistet veldig mye av tilliten til han og har ikke orket å ha så mye kontakt med han de siste dagene (føler jeg går gjennom samme "sorgprosessen" hver gang. en dag etter han sa dette så er han som før og det er mye "kos og klem" men jeg klarer ikke ta noe av det til meg lenger. Han er veldig opptatt av å involvere seg som far sier han, og det er jeg glad for, men prioriterer likevel å gå ut å feste med kollegaer både i ukene og helgene og ser jo derfor at det nok ikke er pga meg han er sammen med meg. Jeg vet ikke hva som er best akkurat nå. Å tilbringe mer tid med hverandre eller ikke. Vi har planlagt ferie om ikke så lenge, men er usikker på om vi bør dra på den også nå. Noen som har noen gode råd? Sitter så si i en lignenes situasjon...Er virkelig frusterende. Er også gravid, halvveis... Så om det hjelper er du ikke alene i denna verden:(
LilleBille Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Vil du være i et forhold med en mann som egentlig ikke vil være med deg? Du vil selvfølgelig måtte samarbeide med ham om barnet, når den tid kommer, men det å prøve å tvinge frem et forhold som - ut fra hva det høres ut som nå - ikke er liv laga, kan da ikke gjøre deg noe godt.
Cata Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Fikk bare se nicket til gjesten her og vil bare få med at "cata-gjest" her ikke er den samme som "registrert-Cata", altså meg .
Gjest Cata Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Vil du være i et forhold med en mann som egentlig ikke vil være med deg? Du vil selvfølgelig måtte samarbeide med ham om barnet, når den tid kommer, men det å prøve å tvinge frem et forhold som - ut fra hva det høres ut som nå - ikke er liv laga, kan da ikke gjøre deg noe godt. Nei. Jeg vil absolutt ikke tvinge frem noe forhold, og det er det jeg har sagt til han også. Jeg vil ikke at han skal prøve om det ikke er det han vil, men er vanskelig når han uten å si noe plutselig overøser en med kompliment og kjærtegn.... Jeg har prøvd å bremse det litt for tror det gjør det bare verre om man prøver for hardt og slik det er akkurat nå så klarer jeg ikke stole/tro på noe av det han gjør/sier .... skulle likevel ønske det var en måte å finne den gode tonen tilbake slik at det går greit når vi er sammen men aner virkelig ikke hva som er rette måte å gjøre ting på oppi dette. Han sier han har lyst til å fortsette å treffes for å bli bedre kjent og tilbringe tid sammen, men er redd det blir for mye "prøving" fra hans side uansett... Sorry Cata! Visste ikke noen hadde det nicket! Nei jeg er ikke Cata som er medlem her. Anonym: Godt å vite jeg ikke er den eneste som sitter i en slik situasjon og vet vel det er slik som skjer, men som du sier så er det utrolig frustrerende . Er jo ikke det man ønsker. Sender deg en stor . Håper ting ordner seg for dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå