Gjest Pet Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor sender NRK time etter time med sandvolleyball-VM? Det er jo bare tøv. Noen har tatt en sport med seg på stranda og laget en egen utgave av den, og så er det plutselig noe som statskanalen skal trøkke på oss? Hva med alle de som spiller badminton og fotball på stranda, skal de snart få VM og komme på NRK også? Og hvis noen begynner å spille golf i skogen, da skal de sponses i huet og ræva og få komme på TV? Dette er jeg bare så i mot så jeg blir helt kvalm. Det går an å si nei og sette grenser for folk, da. Tror jeg tar på meg skøytene og går en tur ut på plenen og danser litt, jeg, kan noen ringe NRK og toppidrettssenteret?
bergans Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor sender NRK time etter time med sandvolleyball-VM? Det er jo bare tøv. Noen har tatt en sport med seg på stranda og laget en egen utgave av den, og så er det plutselig noe som statskanalen skal trøkke på oss? Hva med alle de som spiller badminton og fotball på stranda, skal de snart få VM og komme på NRK også? Og hvis noen begynner å spille golf i skogen, da skal de sponses i huet og ræva og få komme på TV? Dette er jeg bare så i mot så jeg blir helt kvalm. Det går an å si nei og sette grenser for folk, da. Tror jeg tar på meg skøytene og går en tur ut på plenen og danser litt, jeg, kan noen ringe NRK og toppidrettssenteret? Vel, sandvolleyball er faktisk en idrett, hvor du får opp puls via muskelarbeid, og det kreves hurtighet, styrke og smidighet. GOLF derimot er IKKE en idrett. Det er en aktivitet, og det samme kan egentlig sies om curling, snooker og bilkjøring. Ja, disse aktivitetene krever konsentrasjon, fantastiske evner, disiplin og koordinasjon, men de er ikke idretter. NRK, BBC, Sky og Eurosport kunne glatt ha buttet ut disse, og sendt mer av ekte saker, som rugby, triatlon, terrengsykling og fjellsport (dog vanskelig logistisk og praktisk). Kravet til idrett og sport bør være at man kommer opp i mer enn 70 % av makspuls, og det via fysisk muskelarbeid, ikke adrenalin og spenning. Sammenlign BMI, fettprosent, midjemål, styrke og utholdenhet hos Mickelsom og gutta vs sandvolleyballspillere, og du ser hvem som fortjener å få TV-tid. Likevel er Tiger og co verdens best betalte "idrettsutøvere".
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Jeg synes det er bra at de sender den sporten. Bare synd damene ikke er helt nakne, for da hadde jeg sett på selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 Vel, sandvolleyball er faktisk en idrett, hvor du får opp puls via muskelarbeid, og det kreves hurtighet, styrke og smidighet. GOLF derimot er IKKE en idrett. Det er en aktivitet, og det samme kan egentlig sies om curling, snooker og bilkjøring. Ja, disse aktivitetene krever konsentrasjon, fantastiske evner, disiplin og koordinasjon, men de er ikke idretter. NRK, BBC, Sky og Eurosport kunne glatt ha buttet ut disse, og sendt mer av ekte saker, som rugby, triatlon, terrengsykling og fjellsport (dog vanskelig logistisk og praktisk). Kravet til idrett og sport bør være at man kommer opp i mer enn 70 % av makspuls, og det via fysisk muskelarbeid, ikke adrenalin og spenning. Sammenlign BMI, fettprosent, midjemål, styrke og utholdenhet hos Mickelsom og gutta vs sandvolleyballspillere, og du ser hvem som fortjener å få TV-tid. Likevel er Tiger og co verdens best betalte "idrettsutøvere". Hurra! Puling er idrett. Det blir strålende med VM i maratonpuling!
LilleBille Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Takke meg til Sandvolleyball eller omtrent all annen idrett fremfor den evinnelige fotballen. Men nå har endelig Tour de France startet .. så vi får dekket sportsabstinensen der Endret 4. juli 2010 av LilleBille
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Sandvolleyball er faktisk en OL-idrett, så det er nok noen som mener det er en "skikkelig" idrett. OG Norge er faktisk i finalen på hjemmebane i dag, men DEN sender ikke NRK direkte. Jeg er skuffet..
LilleBille Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 Sandvolleyball er faktisk en OL-idrett, så det er nok noen som mener det er en "skikkelig" idrett. OG Norge er faktisk i finalen på hjemmebane i dag, men DEN sender ikke NRK direkte. Jeg er skuffet.. Finalen går da på NRK 2 nå - men det er mulig at det er opptak.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 Finalen går da på NRK 2 nå - men det er mulig at det er opptak. Jeg fikk sett den direkte på nett-TV (Bare litt underlig hvordan NRK klarer å sende nesten hele turneringen, untatt finalen, direkte..)
Tuzo Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Som om fotball er noe bedre.. går jo på alle kanalene jo ! Vil heller se volleyball
Gjest Hard Ride Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Vel, sandvolleyball er faktisk en idrett, hvor du får opp puls via muskelarbeid, og det kreves hurtighet, styrke og smidighet. GOLF derimot er IKKE en idrett. Det er en aktivitet, og det samme kan egentlig sies om curling, snooker og bilkjøring. Ja, disse aktivitetene krever konsentrasjon, fantastiske evner, disiplin og koordinasjon, men de er ikke idretter. NRK, BBC, Sky og Eurosport kunne glatt ha buttet ut disse, og sendt mer av ekte saker, som rugby, triatlon, terrengsykling og fjellsport (dog vanskelig logistisk og praktisk). Kravet til idrett og sport bør være at man kommer opp i mer enn 70 % av makspuls, og det via fysisk muskelarbeid, ikke adrenalin og spenning. Sammenlign BMI, fettprosent, midjemål, styrke og utholdenhet hos Mickelsom og gutta vs sandvolleyballspillere, og du ser hvem som fortjener å få TV-tid. Likevel er Tiger og co verdens best betalte "idrettsutøvere". Bare til opplysning: Forskjellen på idrett og sport. Idrett er konkurranser hvor deltagerens prestasjon er avhengig av kroppens ytelse alene. Sport er konkurranser hvor deltagere konkurrerer ved hjelp av midler (Enten det er en golfkølle, snookerpinne eller rallybil)
bergans Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Bare til opplysning: Forskjellen på idrett og sport. Idrett er konkurranser hvor deltagerens prestasjon er avhengig av kroppens ytelse alene. Sport er konkurranser hvor deltagere konkurrerer ved hjelp av midler (Enten det er en golfkølle, snookerpinne eller rallybil) Ja, du har helt rett i det. Er egentlig fullstendig klar over det, så jeg burde ha skrevet kun om "kravet" til idrett, ikke sport
Hedda-78 Skrevet 6. juli 2010 #12 Skrevet 6. juli 2010 Hvorfor sender NRK time etter time med sandvolleyball-VM? NRK sender det som gir seer-tall. Sandvolley er publikumsvennlig og gir høye seertsll. Så kan man jo heller diskutere hvorfor folk gidder å se på det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 9. juli 2010 #13 Skrevet 9. juli 2010 Så kan man jo heller diskutere hvorfor folk gidder å se på det. Så du ikke damene som spilte?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå