^me^ Skrevet 4. juli 2010 #1 Skrevet 4. juli 2010 altså, nå har det seg IKKE slik at jeg seksuelt tenner på bøker, men simpelthen bare ELSKER bøker!! jeg elsker og vite at boka er min for alltid og kunne ta den med meg overalt jeg måtte slå ihjel tid, sitte og kose meg med den sofaen, i senga, i bilen, på cafe, på terassen i sola, på stranden osv. jeg liker tanken på og bli med på en reise inni boken og oppdage en ny verden sammen med personen i boken jeg gleder meg som et barn etter at jeg har kjøpt bøker på nettet og venter på at de skal komme i posten slik at jeg kan lese dem og sette dem i hylla hvor de står sammen med mine andre bøker til pynt. når jeg går i bokbutikker føler jeg meg som et barn i en lekebutikk, jeg har lyst på alt! jeg setter virkelig pris på mine bøker og bretter aldri sidene til "eselører", jeg har heller en haug med bokmerker som passer på hvor jeg sluttet sist. jeg gleder meg over og kjøpe brukte bøker om ingen lenger bryr seg om som jeg nå kan passe på og gi en verdig plass i bokhyllen min som blir lest flittig av både meg og andre som låner mine bøker som jeg ofte anbefaler og lese. jeg kjøper aldri bøker som jeg tror jeg kommer til og lese, bare de bøkene jeg virkelig ønsker og dykke ned i og sette pris på. jeg kjenner det kribler i hele meg hver gang jeg har kjøpt en ny bok. er det bare meg som har det slik? hilsen lesehesten "knegg"
Gjest Blondie65 Skrevet 4. juli 2010 #2 Skrevet 4. juli 2010 Jeg er nok ikke helt så "gal" som du. Men ja jeg elsker å kjøpe "en stabel" med bøker. Når noen spør hva jeg ønsker meg til jul og bursdag så er ofte bøker svaret - gjerne som en anbefaling av hva andre har lest. Og ja jeg foretrekker å eie bøkene selv. Jeg vet ikke helt hvorfor dette siste, det bare er sånn.
Sugerøret Skrevet 4. juli 2010 #3 Skrevet 4. juli 2010 Vel jeg kjenner igjen masse av hva du skriver. Nesten julekvelden hver gang en bok dukker opp her i postkassa.Toppen av kransekaka /juletreet blir når det er mamut salg og jeg finner ei bok jeg har sikla på lenge.
Gjest Jane E Skrevet 4. juli 2010 #4 Skrevet 4. juli 2010 (endret) Å ja. Jeg elsker bøker. De fantastiske opplevelsene de kan gi, og ikke minst de fysiske bøkene. Å ha dem rundt meg, i alle rom, ta på dem, ha dem i nærheten. Prøvd bokelskere.no? Endret 4. juli 2010 av Jane E
Rotehøna_21 Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Har det ganske sånn jeg også. Nye bøker er nesten det beste som finnes. Brukte bøker er også greit, men liker lukten av nye bøker... Jeg ønsker meg også bøker til jul, og behandler alle bøkene med omhu. Alltid moro å handle bøker..
^^Belle^^ Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Åh, der satte du ord på alle tankene mine. :rødme: En vakker dag (når vi får oss hus) skal jeg ha minst en svær vegg med stappfulle bokhyller. Helst et helt rom da.
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #7 Skrevet 5. juli 2010 Elsker bøker jeg også. Og den lyden som er når jeg åpner en ny bok..... Musikk i mine ører
Gjest Cipheria Skrevet 5. juli 2010 #8 Skrevet 5. juli 2010 Er veldig glad i bøker. Liker følelsen av å bare ha dem liggende rundt om. Kan bruke timer på å lete etter interessante bøker på nett. Men jeg har dårlig erfaring med å ønske meg bøker. Jeg liker som regel litt mer "spesielle" bøker. Ønsker jeg meg bøker får jeg som regel ganske kjedelige og forutsigbare romaner. Da liker jeg bedre gavekort.
Hoppetaujenta Skrevet 5. juli 2010 #9 Skrevet 5. juli 2010 Jo, jeg liker bøker jeg også, men har begynt å bekymre meg for hvor jeg skal gjøre av dem etter hvert. Det er fullt i alle hyller og stablene har begynt å formere seg på gulvet også. Leser dere Alle bøkene flere ganger, eller blir det med den ene gangen? Hva når dere en gang dør? Skal testamentet skrives i god tid og verdig trengende få arve hele sulamitten da?
Gjest Ylva Virvla Skrevet 5. juli 2010 #10 Skrevet 5. juli 2010 Jeg er også kjempeglad i bøker. I motsetning til dere kjøper jeg ikke bøker. Jeg låner dem på biblioteket. Blir kjempeglad når jeg finner en bok jeg har hatt lyst til å lese på biblioteket. Kan nesten ikke vente med å lese den til jeg kommer hjem. Ved et par tilfeller har jeg lest gående, på vei hjem. Jeg er litt enten-eller med bøker. Enten sluker jeg de i et jafs. Jeg leser ganske ofte ut bøker på én eller to dager. Hvis jeg ikke liker de, leser jeg de gjerne aldri ut.
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juli 2010 #11 Skrevet 5. juli 2010 Jo, jeg liker bøker jeg også, men har begynt å bekymre meg for hvor jeg skal gjøre av dem etter hvert. Det er fullt i alle hyller og stablene har begynt å formere seg på gulvet også. Leser dere Alle bøkene flere ganger, eller blir det med den ene gangen? Hva når dere en gang dør? Skal testamentet skrives i god tid og verdig trengende få arve hele sulamitten da? Jeg har nettopp sanert bort (gitt til Fretex) de bøkene jeg er 100 % sikker på at jeg ikke kommer til å lese igjen. Så nå gjenstår bare bøker jeg KAN komme til å lese igjen og de jeg allerede har lest et uttal ganger.
Gjest Lykkeliky Skrevet 18. juli 2010 #12 Skrevet 18. juli 2010 Bokelsker her og! Elsker lukten av bøker, har stabler overallt. Kan tilbringe timer i bokhandler. Jeg er av de som må eie dem, eselører og notater :-)
Dumbledore Skrevet 19. juli 2010 #13 Skrevet 19. juli 2010 Jeg elsker bøker jeg også. De gir en så fantastisk fin mulighet, det er jo en helt ny verden man kan drømme seg bort i, nye personer man kan bli kjent med... Fantastisk. Jeg elsker å kjøpe nye bøker, spesielt bøker jeg har gledet meg til å lese lenge. Men jeg er også veldig forsiktig med bøkene mine (spesielt favorittene), og eselører eksisterer ikke i bokhyllen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå