Gå til innhold

Å jogge i varmen nå

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjør dere joggere det nå på sommeren?

Venter dere med å jogge til dager hvor det er litt mer overskyet, jogger dere om morgenen/sent på kvelden eller legger dere ut på tur i denne varmen?

Hilsen ei som er ny i joggeverden. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er mest behagelig å vente til den verste varmen har gitt seg. Men om jeg ikke har muligheten til det, jogger jeg uansett. Forsøker å finne stier og veier som ligger i mye skygge, smører meg med høy solfaktor, og drikker masse vann før og etter (og i blant underveis). :)

Skrevet

Jeg prøver også å jogge tidlig eller sent. Hvis jeg jogger i stekende sol, tar jeg det et lite hakk roligere enn jeg vanligvis gjør. Det beste er å løpe i skogen, der er det skyggefullt blant trærne.

Skrevet

Var ute og jogget klokka 13 i forgårs, det var ille. Blir nok mer mot kveldene fremover tenker jeg.

Skrevet (endret)

Det kan være lurt å jogge før 12 / etter 16 når det er varmt ute. Husk å drikke både før og etter trening! Det er ekstra viktig nå.

Det kan være lurt å kjøpe seg lette, proffe treningsklær på sportsbutikken, slike som er luftige og "porøse". Det hjelper veldig! Jogg i lyse klær, og helst en kort shorts.

Lykke til med treninga i sommer! :D

Endret av Dancer
Skrevet

Jeg digger å jogge midt på dagen (nå som jeg har ferie da), og om temperaturen nærmer seg 30 grader så ser jeg ikke på det som noe problem. Jogger riktignok i en lysløype i skogen med litt skygge, og det er helt aldeles deilig å løpe der i bikini og løpeshorts. Det er jammen ikke mange slike dager vi har i Norge, og de skal nytes fra min side :)

Men, vil vel ikke anbefale hard løping og tung trening i solsteiken og tropevarme, gikk selv på en smell på treningsleir i Spania for noen år siden. Å ikke presse seg for hardt i varmen er uansett midt råd, rolig jogging er vanligvis ikke noe problem vil jeg tro...

Skrevet

Syns det er deilig å jogge når det er fint vær ute, men jogger helst om morgenen før det blir skikkelig varmt:)

Skrevet

Jeg syns det er best å jogge tidlig på morgenen.

Skrevet

Jeg løper mot kvelden da det begynner å bli litt kjøligere og stopper heller på veien og stapper hodet i en fontene eller noe slikt om det blir for hett :ler:

Skrevet

Jeg jogger ikke dersom sola steker, da venter jeg heller på en regnværsdag. Jeg syns det er ille nok å oppholde seg i sola stillesittende, så jogging er helt uaktuelt for min del. Nå som jeg har ferie prøver jeg å komme meg ut tidlig på dagen og velger løyper med mest mulig skygge, da kan jeg jogge i finværet også.

Skrevet

OT: Heldige dere som har det problemet der.... :sjenert: her gjelder det å jogge mellom regnbyene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...