Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av barbering, har lest litt om epilator. Men syns det er en dyr investering om den IKKE skulle funke noe bra. Derfor lurer jeg på: Har noen prøvd epilator? Hvordan funker det? Er det verdt å kjøpe? Hvilken bør jeg evt kjøpe? Noen som har erfaringer? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen selv, men låner mamma sin en sjelden gang i blant. Den fungerer bra og man blir hårløs enda. Eneste grunnen til at jeg ikke har kjøpt meg en selv er at jeg synes det gjør forferdelig vondt, slik at det ikke er aktuelt for meg å bruke den regelmessig. Det eneste jeg epilerer er lårene om sommeren, og da kan jeg låne heller enn kjøpe.

Skrevet

Hva med voksing? Jeg synes epilering gjør sinnsykt vondt, mens voksing er fort gjort og varer lenge. Anbefales!

Skrevet

Jeg har tatt frem min gamle epilator nå, etter mange år med vanlig barbering.

Begge deler har sine fordeler og ulemper synes jeg. Med epilator så slipper du den harde busta som gror ut allerede dagen etter barbering (iallefall hos meg), og du slipper å fjerne hårene så ofte ettersom de er mykere og bruker lengre tid på å gro ut. Ulempene er at det tar lengre tid, resultatet blir ikke like glatt som ved barbering og at risikoen for inngrodde hår er større. I tillegg synes mange det er smertefult.

Disse ulempene gjorde at jeg la bort min epilator for mange år siden og holdt meg til barbering, men nå har jeg som sagt tatt den frem igjen. Jeg synes ikke det gjør vondt lengre og jeg synes det er deilig å slippe og tenke på hårfjerning så ofte. Til gjengjeld må jeg med jevne mellomrom gå over med pinsett for å lirke ut hår som vokser under huden. Ikke inngrodde hår, men hår som ligger under et veldig tynt lag med hud. De vises like godt som andre hår, men har tydeligvis vært for myke til at de har klart å trenge igjennom huden. Det er veldig enkelt og ikke smertefult, men tar jo litt tid :P

Så min konkusjon er at jeg varierer litt etter årstider og humør, men at jeg absolutt synes epilering er verdt å prøve :)

Skrevet

Godt råd, jeg pleier å vokse med strips og noen ganger bruker jeg hårfjerningsspray fra Veet:)

Skrevet

Takk for alle svar/erfaringer :)

Hvor lenge varer en omgang med epilator/Hvor ofte må man gjøre det?

Skrevet

Jeg syntes epilator fungerer greit på armer og bein. men det tar lengere tid enn man sku trodd. Voks er desidert det beste! Spess "der nede"! Men er uhyre kjedelig og slitsomt å vokse armer og bein. Å bruke epilator var faktisk vondere enn jeg hadde trodd.

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har gått frå epilator til voksing, får mykje mindre inngrodde hår på den måten.

Skrevet

har brukt epilator i 10 år. Det gjorde vondt bare de første 3-4 gangene. Nå har jeg kjøpt en sånn en som man kan lade og ta med seg overalt. Bruker den på beina, under armene og bikinilinjen.Kan ikke tenke meg å gå tilbake til verken barbering eller voksing (selv om jeg har brukt en del veet på ferie)

Skrevet

jeg sverger til voksing, synes det er den beste løsningen.

Alt av hår som skal fjernes røskes bort.

Anbefaler heller det

Skrevet

Eg jobber på spa, og vil absolutt anbefale å vokse!! du får et bedre resultat, glattere hud, mindre hår etterkvert som alle håra kjem i samme vekstfase.. færre inngrodde hår (bare husk å eksfoliere huden jevnlig.) - det e desidert den beste hårfjerningsmetoden!

Skrevet

Okei, takk for svar alle sammen. Har blitt overbevist til å ikke kjøpe epilator i hvertfall. Har prøvd voksing selv, og det funka heller dårlig, og har ikke råd til å gå på salong å gjøre det hver mnd heller, så får nøye meg med barbering enn så lenge tenker jeg. (har prøvd sånn hårfjerningskrem også)

Skrevet

Anbefaler voksing under armene. Det går raskt og enkelt, gjør ikke så vondt om du holder huden stram, og armhulene blir myke og glatte leeeenge!

Skrevet

PS, epilering gjør usannsynlig vondt!!!

Skrevet

Epilator er et mareritt uten like, jeg hev i meg ei hel flaske rødvin før jeg satte i gang, men det var mange ganger så vondt at jeg nesten måtte gråte (og her snakker vi om ei som heller skulle gått gjennom en fødsel på nytt, enn å epilere!).

Jeg liker så godt den silkemyke følelsen jeg får etter barbering, men når jeg epilerte, så var det fortsatt små stubber igjen som jeg ikke fikk ut, uansett hvor mye jeg prøvde.

Voksing fjerner heller ikke alt på meg, men det er i allefall ikke vondt! :)

Skrevet (endret)

Jeg epilerer nedentil, unntatt helt "innerst". Ja, det er vondt. Men jeg takler det helt fint, jeg bare biter tenna sammen og kjører på til jeg er ferdig. Også blir det mye mindre vondt etter hvert, så etter at du har epilert deg første gang og sitter svett og sliten med tårer i øynene, så ikke mist motet! :gjeiper:

Å epilere leggene har jeg ikke giddet hittil, det er så mye enkelere og bare rake over med høvelen nå og da. Epilerte derimot lårene i fjor, ettersom jeg ikke vil ha harde stubber der, og ble veldig fornøyd med resultatet. Det er bare kjedelig og tar litt tid. Gjør ikke særlig vondt.

Under armene har jeg derimot ikke turt å la epilatoren slippe til, så der har jeg barbert inntil for noen dager siden, hvor jeg dristet meg til å prøve Veet voksstrips. Og det fungerte som juling! Hårene måtte få gro seg ganske lange først da, langt over stubbestadiet. Det var bare passelig vondt, og det eneste som er igjen nå er noen få tynne hår som stripsene ikke klarte å få tak i. De kan jeg enten epilere bort eller bare ta med høvelen, no stress.

Så jau, jeg er glad i epilatoren min :) Har en fra Braun, Silk-épil Xelle heter den vel.

EDIT: Glemte å si hvorfor jeg foretrekker epilering nedentil fremfor barbering... Jeg får så lett røde prikker ved barbering, også er det kjedelig å gjøre det hele tiden, også hater jeg å ha stubber der nede!

Endret av Tonje!
Skrevet

Jeg epilerer legger og under armene. Under armene gjorde det så vondt første gangen at jeg begynte å grine, og var helt svett når jeg var ferdig! Syns likevel det er veldig verdt det. Tar lang tid før hårene gror ut igjen, og det er bare veldig vondt de første gangene, så går det greit. :) Nedentil barberer jeg enda, er rett og slett for pysete for epilering der!

Skrevet

Jeg epilerer legger og under armene. Under armene gjorde det så vondt første gangen at jeg begynte å grine, og var helt svett når jeg var ferdig! Syns likevel det er veldig verdt det. Tar lang tid før hårene gror ut igjen, og det er bare veldig vondt de første gangene, så går det greit. :) Nedentil barberer jeg enda, er rett og slett for pysete for epilering der!

Haha, artig å se hvor forskjellig man ser på det. Under armene har jeg ikke turt å epilere (voksing blir jo noe annet), mens nedentil går helt greit :gjeiper:

• 2 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tror hårene mine er veldige rare eller noe!! Jeg har forsøkt epilator mange ganger, men hårene mine er tilbake igjen med engang (maks 3 dager), og det samme med voksing.....

Skrevet

Har vokset i vår og sommer, men blir aldri fornøyd med resulatet. Det tar evigheter før hårene kopmmer i samme vekstfase, og selv om det er effektivt å gjøre det er jeg ikke fornøyd. Har brukt epilator tidligere, og synes dette gjorde kjempevondt og tok lang tid. Kjøpte ny epilator nå til 300kr, og er kjempefornøyd. Ja, det tar litt tid, men det er verdt det, og de nye epilatorene er mye mer skånsomme enn de var for et par år siden.

Fikk tips av hun som vokset meg om å fra dag to etter voks (og sikkert også epilering) dra forsiktig over vokset område med en tørr skrubbevott el før daglig dusj. Masse krem hver dag. Dette har gitt mye færre inngrodde hår. Kan også anbefale å vokse/epilere de første dagene etter mens, da er smerteterskel litt høyere dersom du er bekymret for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...