Gå til innhold

Hårprodukter til en person med Psoriasis

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal kjøpe bursdagsgave til min mor og er derfor på jakt etter sjampo/balsam og evt. hårkur.

Hun har Psoriasis i hodebunnen, så jeg leter etter produkter uten SLS.

Har sett litt på John Masters Organics-produktene, men klarer ikke helt å bestemme meg.

Fint om noen kan hjelpe meg! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tidssone
Skrevet

Før i tiden hadde Redken en shampo som het Solve. Funket som juling. Tror ikke den finnes lenger, men de har en anti-flass som funker nesten like bra. Ja, jeg vet det er anti-flass, men som sagt; funker ganske bra.

Aldri prøvd John Master og blir kjempeglad dersom du deler erfaringene med hva du ender opp med å gi din mor.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei! Ville ikke prøvd John Masters sine produkter til psoriasishodebunn!

Har det selv og for å så det på en litt pen måte, så er jeg tilbake til start!!!! :sjokkert:

Jeg hadde helt fin hodebunn, som jeg klarte å holde i sjakk med Loccitane sin anti dandruff shampoo (husker ikke helt navnet), så prøvde jeg JMO sin, og BANG, der var hele hodebunnen rød og full av psoriasis igjen :(

Så nå sitter jeg her med en helt for j*vlig hodebunn, og fæle minner fra barneskolen med kommentarer som ''Du har flass :briller: ''

MEN MEN! :D Jeg satser på at min kjære flasshampo fra Loccitane fikser biffen! Så prøv den, den er SUPER! :D

Skrevet (endret)

Jeg har hele livet hatt psoriasis og vært igjennom så mange produkter at jeg blir helt matt. Den dyreste shampo var vel 500 kr for en liten sak....en elendig sak...(for meg)

Jeg bruker sjelden stylingprodukter, unngår farging, og forsiktig med tørrshampoo....Når jeg drev med alt dette på mer jevnlig basis ble hodebunnen hissig og svei.

Idag bruker jeg vanlig Wella shampo og det funker fint på meg. Men tenkte å prøve noe nytt ved neste innkjøp. :jepp:

Jeg kombinerer det med en oliven sepe jeg kjøper på helsekost.

Oliven Sepe

Brukte den på kropp først og det ble en god del bedre etter kun en uke. Den kan brukes til alt. Ikke den beste shampo, men er ok når man ikke skal noe særlig....Lukter ikke så godt og er en merkelig kloss man må dele selv, men den er noe av det beste jeg personlig har vært borti.

På meg har det som oftest vært bedre vært bedre jo mer naturlig produktene er... :jepp:

En annen ting som hjelper meg er å ikke bare bruke et merke/produkt hele tiden. Da slutter det gjerne å ha noen effekt på meg. Så bruker man noe lenge kan det være ok å bytte det ut litt før man går tilbake...

Fikk redken i gave engang og ble skuffet...den hjalp ikke i det hele tatt utenom å gi meg rent hår..Men det får jeg av andre merker og... :sukk:

Endret av DesertRose
Skrevet

Jeg har hele livet hatt psoriasis og vært igjennom så mange produkter at jeg blir helt matt.

DA ER VI TO!!!

Skrevet

DA ER VI TO!!!

Tre! :fnise:

--

Jeg bruker Green People sin Rosemary Shampoo og den funker veldig bra for meg.

KMS sin Headremedy var også bra, men resten av hodebunnen min likte ikke SLS. :dry:

Skrevet

Tre! :fnise:

La oss danne en klubb! :skratte:

Jeg bruker Green People sin Rosemary Shampoo og den funker veldig bra for meg.

Denne må jeg prøve! :D

Skrevet

Green people sin signerer jeg. Har ikke særlig flass, men en hodebunn som innimellom tuller seg, spesielt om vinteren. Etter å ha prøvd shampo og balsan fra Lush (Big) gikk hodebunnen min av kaftet og fikk meg til å klø av meg omtrant halvparten av den. Lite pent og lite behagelig... Rosemary shampoen gjorde biffen for meg. Nå har jeg gått over til vitaminserien av samme merket og er fornøyd med denne også, men kjenner at jeg kommer til kjøpe en ny og ha i bakhånd til de dagene jeg klør!

(Obs obs, denne gjorde håret mitt sinnsykt flokete, så en god balsam er must :) )

Skrevet

Æsj, jeg har seborroisk eksem jeg,noen med forslag til shampoo mot det?

Skrevet

Æsj, jeg har seborroisk eksem jeg,noen med forslag til shampoo mot det?

Nå skal jeg ikke si at jeg er en ekspert på området, men etter litt googling ser jeg at det får huden og hodebunnen til å se flassete og oljete ut. Stemmer det? I så fall ville jeg anbefalt Green People Rosemary til deg også. :jepp: Psoriasis er jo noe lignende som seborroisk eksem etter hva jeg har greid å finne ut. Fåes kjøpt billig på feelunique. :nigo:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Allergenics er et merke som de fleste kan bruke uten problemer synes jeg å ha lest. Tror de har noe på feelunique.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...